10 věcí, které jste nevěděli o reklamě na Facebooku

Billboard na řeznictví osloví trochu jiné lidi než televizní reklama před večerníčkem. I u pépécéček záleží určité zákonitosti na tom, jaké médium zvolíte. Dnes se podíváme na specifika reklam na Facebooku.
Facebook

Facebook reklamy jsou jedním z nejmódnějších online reklamních nástrojů a to zejména díky jejich personalizaci, širokému dosahu a relativně nízkým nákladům. Nicméně ve chvíli, kdy lidé chvíli věří, že zjistili vše, je Facebook dokáže během chvíle překvapiít něčím úplně novým. V tu chvíli se mnohdy mění strategický přístup k propagační činnosti.

Pojďme se proto podívat na ty nejdůležitější principy, psaná i nepsaná pravidla a jiné postřehy z tohoto prostředí. Pomohou nám s reklamami na této sociální síti.

1. Nabídky na Facebooku jsou extrémně citlivé na sezónnost

Celý algoritmus Facebooku je založen na systému nabídek, který určuje cenu zobrazení založeného na více variabilních faktorech. Množství účtů nabídek na konkrétní cíl je jedním z faktorů, které ovlivňují cenu nejvíce. Čím více lidí požadují konkrétní cíl, tím dražší bude dojem. To je důvod, proč vánoční období (nejrůznější produkty ve formě dárků), situační svátky jako například valentýn, den matek, den dětí, a jiné (např. květiny, cukroví, hračky) jarní/letní/podzimní/zimní období (oblečení) a období před letní/zimní sezónou (zájezdy) a další rušné dny obvykle mají vyšší cenu za kliknutí.

2. Facebook nabízí možnost kliknutí na chat

Není to sice něco nového, ale určitě je to jedna z nejméně používaných funkcí na Facebooku. Kampaně, které zprostředkují chat mezi zástupcem firmy a uživatelem, mohou být skvělé pro zákaznické služby a mohou být nastaveny pomocí typu kampaně typu „Click to Website“. Kampaně s klepnutím na chat fungují velmi dobře s uživateli, kteří již navštívili webovou stránku, protože jsou obeznámeni s nějakým typem produktu nebo službou a mohou mít dotazy před tím, než se rozhodnou pro nákup.

3. Zobrazení reklam v různých zařízeních vyžaduje různé reklamní strategie

Facebook v současné době nabízí platformu reklamy, která nás povzbuzuje k vytváření sady reklam, které se automaticky inzerují na více zařízeních. Různá zařízení (PC, mobil, tablet) však mají různé požadavky na reklamy a chování zákazníků. Měli bychom proto rozdělit kampaně a nastavit reklamu podle zařízení, aby se maximalizovala výkonnost a tomu uzpůsobit styl komunikace.

Vyzrajte na facebookovou reklamu:

  • 5 základních tipů, jak využít Facebook k přilákání nových zákazníků

 

4. Množství textu v obraze ovlivňuje doručení

Čím více textu máme v obrázku, tím nižší budou naše imprese (zobrazování reklam). Facebook preferuje příspěvky s obrázky s malým nebo nejlépe žádným textem. To je odměněno vyšší distribucí reklam k očím uživatelů a nižší cenou za zobrazení/proklik. Facebook aktuálně klasifikuje poměr obrázků jako „ok“, „nízké“, „střední“ a „vysoké“, což jsou vysvětlující měrné jednotky obsahu textu v obrázku.

 

5. Obnovování kreativ reklam je nesmírně důležité

Většina typů kampaní Facebook nedává inzerentům kontrolu nad frekvencí zobrazování reklam stejnému uživateli. To může snadno potenciálním zákazníkům způsobit určité nepohodlí a odvézt je od potenciálního nákupu. Jakožto inzerenti na Facebooku potřebujeme častěji měnit obsah a kreativu reklam, abychom se tomuto problému vyhnuli.

6. Informace o publicích jsou skvělým zdrojem metod cílení

Použití statistik o publiku s údaji o konverzích je skvělým a v dnešní době skoro i nezbytným zdrojem informací pro každou kampaň. Poskytuje další způsoby cílení uživatelů na základě jejich online chování, nákupních návyků, bydlení, příjmů a mnohem více. Hledání dalších způsobů komunikace s cílovými uživateli pravděpodobně pomůže rozšířit dosah kampaně a zvýšit výkon.

7. Facebook má předem vybranou možnost cílení na podobná publika

Tato možnost umožňuje Facebooku zobrazovat reklamy publiku, které je svými vlastnostmi podobné, které jsme vybrali, a které pravděpodobně vygenerují další konverze za nižší CPA. Tato možnost pomáhá firmám rozšířit jejich celkový dosah a viditelnost. Funkce funguje podobně jako při vyhledávání podle typu vyhledávání s tím rozdílem, že je založeno na datech pocházejících z Facebooku a ne od správce účtu.

8. Facebook umožňuje omezit expozici v síti publika

Mnoho inzerentů nepovažuje síť publika za skvělé umístění reklamy, protože nevytváří kvalitní provoz. Společnost Facebook chápe tyto obavy a rozvinula dvě možnosti řešení tohoto problému. Prvním řešením je vyloučit konkrétní kategorie webových stránek ze zobrazení reklam, jako jsou například hazardní hry. Druhou možností je proaktivní načtení seznamu webů, které chcete vyloučit. To zvýší výkon tím, že omezí množství kliknutí z umístění, které není relevantní pro naši firemní komunikaci.

9. Videoreklamy nevytvářejí velkou přímou odpověď

Pokud je cílem společnosti přivádět většinu poptávek prostřednictvím videoreklam, Facebook není ideální kanál, který pro to použít. Videoreklamy přinesou určité poselství, ale nemusí přinést proklik na webové stránky. Videa jsou natolik uživatelsky zásahová, že náklady na zobrazení potřebné k vytvoření kliknutí na stránky se zvětší kvůli tomu, že lidé na tomto příspěvku přijmou za své i další společenské akce, jako například komentování a „lajkování“.

10. Stejná nabídka nebude fungovat navždy

Vzhledem k tomu, jak jsou nabídky na internetu i na Facebooku citlivé na změny na trhu (viz bod č. 1), držet se jediné strategie není ve všech případech efektivní. Něco, co fungovalo dokonale dnes, může za pár dní skončit nevýnosným. Mohou to ovlivnit sezónní změny, příchod nových trendů na Facebooku, virální komunikace na dané téma a jiné okolnosti. To znamená, že nabídky na Facebooku vyžadují mnohem větší údržbu a neustálé ladění.

Co z toho plyne

Facebook je skvělá reklamní platforma, která se ovšem neustále proměňuje. Je velmi důležité, abychom byli vždy v pohotovosti a neztráceli krok s našimi konkurenty a aktuálními trendy. Vyplatí se to.

Zefektivněte vaše reklamy

napište nám