23 příčin toho, proč nemůžete vytvořit úspěšný prodejní text

Ve skutečnosti jich je asi jeden milion tři sta pět, ale dnes vybírám třiadvacítku nejčastějších chyb, které pisatelé prodejních textů dělají. Kolik jich děláte vy? Schválně si spočítejte skóre.
psaní prodejních textů

1. To nejpodstatnější dáváte až na konec.

2. Je vám proti srsti zkracovat vlastní výtvory. A zkrácenou verzi znovu zkrátit.

3. Hodně šetříte a nechcete využít služeb profesionální fotobanky.

4. Žijete v iluzi, že číslo a sloveso do titulku prostě nepatří

5. Tvoříte rozsáhlá souvětí. To si ovšem mohou dovolit jen romanopisci jako Tolstoj apod.

6. Svůj text si už znova nepřečtete, a to ani potřetí, počtvrté…

7. Bojíte se lišit od ostatních a dostatečně si nevěříte.

8. Slyšeli jste někde o SEO mýtu hustoty klíčových slov a trochu to s nimi přeháníte. Nebo je naopak neberete moc vážně.

9. Nesledujete aktuální trendy marketingu a nejste ochotní učit se novým věcem.

10. Nedokážete se naplno soustředit na text a vědomým rozhodnutím izolovat zvuky ze svého okolí.

11. Nepřijde vám divné mít bílý text na černém pozadí.

12. Nikdy jste v životě neslyšeli o osobě jménem David Ogilvy.

13. Nechcete se poradit s někým druhým, třetím, čtvrtým…

14. Nesledujete, co funguje konkurentům. Nebo soupeře naopak sledujete až moc.

15. Moc sedíte za počítačem a málo se procházíte venku.

16. Jste uvězněni ve svém byznysu, nemáte nadhled, odstup čtenáře, který o vás čte poprvé.

17. Nemáte děti a nevíte, co to znamená vymýšlet pohádku za pochodu. I text se ladí v několika fázích v závislosti na aktuální situaci.

18. Nepíšete tak, jak mluví a vnímají vaši typičtí zákazníci. Nebo dokonce ani nevíte, kdo je váš typický zákazník. Že to jsou všichni lidé? Na to zapomeňte!

19. Máte věčně dojem, že chyby dělají vždycky jen ti druzí. Lidé ocení, když přiznáte, že nejste dokonalí.

20. Dalo by se říct, že v podstatě tak nějak...inu, plýtváte slovní vatou a nudíte čtenáře. Rozmyslete si, co chcete sdělit. Sdělte to hned.

21. Chybí vám smysl pro humor.

22. Z vašeho textu je na míle daleko cítit, že jde o reklamu. Je fajn poskytnout čtenáři nějakou přidanou hodnotu, něco, co mu pomůže, poradí. Možná to vyloženě nepomůže prodeji, ale čtenář bude mít z článku pozitivní dojem.

23. Nezapomenout na to, o co hlavně jde: Call to action!

Tak abychom nezapomněli na bod 23: Nechte si od nás poradit s texty, články, metadaty a kontaktujte nás!

Vylepšete svoje texty

napište nám

Přidat komentář