3 kroky, jak publikovat SEO článek, který vám přinese užitek

Napsat dobrý SEO článek je umění, ale celé může přijít vniveč, když se nepostaráte o jaho „efektivní“ publikaci. Přečtěte si, jak vydat SEO článek, aby vám přinesl užitek!
SEO články, které fungují

Začít musíte výběrem kvalitního, tematického a navštěvovaného webu. Jak ale takový kvalitní web pro publikaci článku najít?Jak zvýšit efekt z publikovaného článku pro fulltextové vyhledávače? Držte se následujícího postupu!

Mám napsaný kvalitní článek pro lidi, co dál?

1)    Najděte vhodný web pro umístění SEO článku

Při výběru serveru pro umístění SEO článku by nás mělo zajímat především to, aby vybraný web o podobných tématech psal kvalitně a často. Píšeme-li kupříkladu o něčem, co souvisí s tématem „vestavěné skříně“, zajímají nás e-magazíny (e-ziny), které svůj obsah do hloubky tomuto tématu věnují. Dopředu si vytipujeme několik z nich a prostřednictvím operátoru „site“ postupně u každého z nich hledáme, který je na téma našeho článku o „vestavěných skříních“ větší autoritou. Takže do vyhledávacího okénka vyhledávače Google napíšeme:

Site:www.“náš-testovaný-web“.cz vestavěné skříně

jak zvýšit efektivitu SEO článku

Z analýzy nám tak jednoduše vyjdou magazíny s největší četností slova „vestavěné skříně“ ve svém obsahu. Na těchto e-zinech je dobré článek vydat – nám pro zajímavost jako vítězové na slovní spojení „vestavěné skříně“ vyšly portály CeskeStavby.cz (5330 výskytů), Bydleni.cz (761 výskytů) a portál BydlimeKvalitne.cz (644 výskytů).

2)    Napoutejte článek do tematických kategoríí

Aby si Váš článek přečetlo co nejvíce lidí, měl by být poután v co největším počtu tematických stránek webu – tento pozitivní efekt je stejně platný i pro vyhledávače (větší potenciál pro vyhledávače má ten článek, na který je co nejvíce odkazováno). Takže s redakcí vybraného portálu vykomunikujeme poutání článku například z:

  • tematických kategorií (například „nábytek“)
  • tematických sekcí (například „skříně“)
  • tematických štítků/tagů (třeba „vestavěné skříně“)

Líbí se vám články od našich SEO specialistů?

Přečtěte si některé další texty, které se zabývají optimalizací a dalšími nástroji online marketingu:

3)    Provažte článek s existujícím obsahem dalších článků

Aby byl přínos umístěného článku co největší, musíte ho provázat s dalším obsahem portálu. Domluvte se proto s redakcí, aby vám umožnili za určitých podmínek provázat Váš článek s ostatními tematickými články, a to touto formou:

  • Odkazy v samotných tematických článcích

Hledáme slova v dalších článcích, která přímo evokují náš článek. Do těchto existujících slov redakce umístí odkaz na Váš článek (v zájmu provázání obsahu pro čtenáře z hlediska použitelnosti). Pokud jsme napsali článek, optimalizovaný na KW „vestavěné skříně v dětském pokoji“, hledáme tematicky, opět přes operátor „site“

Site:www.bydlimekvalitne.cz skříně děti

Najdeme takto například článek, který ve svém obsahu takové téma reflektuje (skříňě v dětském pokoji) a na náš článek přes toto slovo odkážeme.

  • Odkazy z článkového modulu „související články“

Tato forma provázání článků se opět neobejde bez spolupráce s redakcí. Musíte požádat o ovlivnění toho, jaké články se budou navzájem poutat pod článkem prostřednictvím modulu „související články“. Zde si necháme manuálně a vzájemně provázat náš článek s dalšími tematickými články (ovšem ne s PR články konkurence).

Anatomie linku

Anatomie linku: Ne všechny linky jsou stejné... Na čem při likbuildingu opravdu záleží? FOTO: HubShout

Zásady úspěšného, nadčasového článku

Výše jsme si popsali, jak našemu článku zvýšit SEO efektivitu. Zde je několik rad, které by se mohly hodit ještě během toho, kdy článek teprve tvoříme:

  • přirozenost – neodraďte čtenáře v úvodu článku zbytečnou reklamou, ta patří do závěru
  • přínos – bude-li se článek čtenářům líbit, mohou Vám jej napoutat v diskuzních fórech
  • srozumitelnost – členění do více odstavců, záchytné body, to vše přispívá k srozumitelnosti
  • optimalizace – věnujte pozornost parametrům jako nadpis H1, title stránek a URL

Zajímá vás, jak lépe psát?

Přečtěte si některé z našich dalších článků, kde vám poradí zkušení copywriteři:

 

Komentáře

Creeo

23.7.2017

Zaujímavý SEO článok, ktorý svojím obsahom pomôže určite veľa ľuďom.

Přidat komentář