4 způsoby, jak z Facebooku vytěžit maximum

Společnost Facebook změnila hru online marketingu pro malé firmy. Obrovské množství společností nyní využívá tuto sociální síť k vytváření stránek, komunikaci s uživateli, vyzývá komunity k akcím, inzeruje a jinak se spojuje se zákazníky. Jednodušeji než kdykoli před tím. Všechno ale není tak snadné...
obrázek zmizel

Jestliže začínáte s podnikáním a chcete k propagaci využít Facebook, oceníte čtyři tipy, které pomohou zviditelnit stránku.

1. Dopřejte přispěvatelům pozornost

Potenciální zákazník se pohybuje nějakou dobu na stránce, než se rozhodne komentovat naši akci či příspěvek. Dává zpětnou vazbu, utváří komunitu a motivuje svým aktem další uživatele ke komunikaci.

Musíme ho za to ocenit a reagovat na podněty a otázky a to nejlépe do několika minut. Jsme příliš zaneprázdnění na to abychom sledovali stránku na Facebooku celý den? Vyhledejme člověka či agenturu, jež bude udržovat naše sociální média aktivní a budovat komunitní základnu.

Také místo toho, abychom reagovali prostým textem, vyviňme si svůj originální styl odpovědí a kreativu. Odlišme se od ostatních.

2. Využijme remarketing

Remarketing je jedna z nejefektivnějších forem marketingu. Díky němu zachytíme uživatele prostřednictvím specifických skriptů umístěných na našem webu s předem nastavenou podmínkou (například navštívení stránky speciálního typu televize). Následuje zobrazení reklamy v předem nastavených kanálech (Facebook, Google) s obsahem cíleným přímo na předpokládané preference návštěvníka webu (v našem případě na určitou značku televizí).

Pokud se tedy návštěvníkovi, který si prohlížel náš web, zobrazí jeho vytoužená televize např. na facebookové zdi, zvýšíme tak šanci na opětovné navštívení našeho webu, a tedy i potenciálního nákupu. Cílené připomenutí tak vede k žádané konverzi.

sociální sítě v Google Analytics
Google Analytics

Sledujete úspěch příspěvků a přivedení zákazníků z Facebooku na web přes Google Analytics? V souhrnných statistikách vás může zmást dělení na l.facebook, m.facebook a lm.facebook. V metrice Akvizice / sociální sítě máte přístupy z mobilního a desktopového FB a z linkovacího systému pěkně sečtené.

3. Neprodávejme, budujme povědomí o naší firmě

Základem této části je uvědomění, co vlastně běžný uživatel na Facebooku dělá. Nejde se podívat na nové výprodejové ceny, typy či jednotlivé kousky zboží, které máme nyní na skladě. Jde na Facebooku trávit svůj čas, zabavit se, hledá něco zajímavého, šokujícího či i dokonce poučného. Facebook není místo pro tvrdý prodej, ale pro angažmá a autentickou konverzaci.

Co tedy můžete dělat? Publikujme zajímavé články o našem oboru, obdařme ho komentáři a blogovými příspěvky nabízejícími užitečné tipy. Zveřejněme video s našimi zaměstnanci během teambuildingů nebo předveďme jednoho nového zaměstnance měsíčně s krátkým popisem a jeho zájmech mimo práci.

Vyzkoušejme uspořádání soutěže, v němž žádáme zákazníky, aby odeslali odpovědi na otázku (a nemusí být o naší firmě nebo zaměření), nahrávejme fotky a sem tam propusťme slevové kupóny.

4. Snaha o virál efekt

Virální příspěvek je něco, co bylo sdíleno, kopírováno a šířilo se všemi sociálními platformami. Zvláště na Facebooku virál znamená, že příspěvek vyvolal velkou pozornost ve formě velkého množství likes, akcí a připomínek.

Nahrajme videa, fotografie nebo anekdoty v kontextu našeho podnikání tak, aby zaujalo pozornost lidí, kteří nás sledují, a zároveň to nepůsobilo lacině. Bavme je, přimějme je, aby si nad příspěvkem zauvažovali či se jen uchechtli. Posléze dají "like", okomentují post nebo ho budou sdílet s přáteli a zvyšovat tak jeho dosah. Potom v ideálním případě nastává řetězová reakce, která se šíří daleko za původní publikum. 

Hurá na Facebook

vše vám nastavíme

Komentáře

David

10.9.2017

Facebook remarketing vnímám jako nejúčinnější a největší přínos Faceboou pro e-shopy, společně s produktovými kampaněmi.

Přidat komentář