10 nejlepších článků o analýze klíčových slov

Nejen český internet je plný tzv. SEO článků, jejichž hodnota bývá často pochybná. Téma analýzy klíčových slov nevyjímaje. Pro člověka, který není v SEO úplně kovaný nebo o něm neví skoro nic, může být těžké se v dohledatelných informacích zorientovat. Proto jsme se rozhodli oddělit zrno od plev a přinášíme vám tipy na 10 nejpoužitelnějších článků, které byly napsány nejen kvůli SEO, ale především pro lidi.
TOP články o analýze klíčových slov

Je to základ každého textu, měl by to být i základ struktury každého nového webu. Vytvořit klasifikační analýzu klíčových slov patří mezi základní dovednosti každého SEO specialisty. Vybrali jsme pro vás 10 článků, jejichž autoři doopravdy ví, o čem mluví.

1) Lukáš Pítra – Co chtít od analýzy klíčových slov?

Výborně napsaný článek odpovídá na základní otázky, co bychom měli dělat, proč a jak. Mnoha začátečníkům či pomýleným hlavám ukáže, že analýza klíčových slov nevypadá jako telefonní seznam, ale je k ní potřeba přistupovat trochu sofistikovaněji.

2) Marek Prokop – Jak se dělá a k čemu slouží klasifikační analýza klíčových slov?

Klasik všech klasiků podává přesný návod, jak klíčová slova třídit do dimenzí a kategorií tak, abychom je mohli co nejlépe využít v praxi. Tato výborná ukázka s názornými příklady je maximálně použitelná, a to především pro e-shopy.

V analýze klíčových slov pro SEO pomáhají tzv. n-gramy neboli souvislé části textu sestávající z n slov. 1-gramy neboli unigramy jsou jednotlivá slova, 2-gramy neboli bigramy jsou dvojslovné fráze, 3-gramy (trigramy) trojslovné fráze atd. V textu se najdou všechny unikátní n-gramy a spočítá se jejich četnost. Pak se má za to, že n-gramy, které se v textu vyskytují častěji, reprezentují jeho téma lépe než n-gramy, které se vyskytují méně často. Více se o tomto tématu dočtete v: Marek Prokop, „N-gramy v marketingu". Pro rychlé sestavení základních n-gramů z menšího počtu kratších textů slouží jednoduchý on-line nástroj N-grams.

3) Martin Matějka – Jak vám šlape SEO?

Další ze série ukázek na konkrétním příkladu přináší nejen stručný návod na analýzu klíčových slov, ale i na návrh struktury webu a provázání obsahu. Je zbytečné zahodit obrovský potenciál longtailových frází a zde se dozvíte, jak na to.

4) Martin Kolčaba – Zjišťujeme hledanost klíčových slov

Starší, ale přesto stále platný článek o jedné z nejdůležitějších částí analýzy klíčových slov. Nenajdete v něm jen to, jak potřebná data vytáhnete z Skliku nebo Adwords, ale i to, jak k získaným datům přistupovat.

5) Jan Onesork – Základy Google Refine pro SEO

O Google Refine se nyní hodně mluví, ale málo píše. Tento článek je jeden z mála ucelených praktických návodů, jak jej použít při práci s duplicitami a při slučování (klasterizaci) klíčových slov a zkrátit si práci i o několik hodin.

6) Filip Podstavec - Analýza klíčových slov krok za krokem

Seznam doplňujeme o článek Filipa Podstavce s podrobným návodem, jak na analýzu klíčových slov pomocí nástroje Marketing Miner. Naším oblíbeným výstupem je například identifikace tzv. “low hanging fruit” pomocí výpočtu "skóre příležitosti" - neboli nalezení dotazů s vysokou hledaností a nízkou konkurencí.

7) Michal Binka – Postup tvorby analýzy klíčových slov (klíčovky)

Preferujete-li články s vizuálním obsahem, pak je tento pro vás jako stvořený. Většina kroků postupu je totiž doplněna výstřižky obrazovky, a vy tak můžete při tvorbě analýzy zjistit, zda vaše tabulka vypadá tak, jak by měla, či nikoliv. Autor se v článku zaměřuje především na problematiku získávání dat pro analýzu klíčových slov a uvádí výčet nástrojů, jež je vhodné použít. Článek je dle našeho názoru určen těm, kteří již alespoň částečně přišli do kontaktu se SEO a znají vybrané pojmy z této oblasti.

8) Hanka Šormová – Krok za krokem analýzou klíčových slov

Autorkou článku je copywriterka a travel blogerka Hanka Šormová, jež se prostřednictvím blogových příspěvků dělí o své zážitky z cest. Článek potěší zvláště ty, kteří sami rádi píší. Autorka v něm totiž ukazuje, jak výsledky analýzy klíčových slov využít právě při přípravě článku, a to zejména při rozhodování o jeho zaměření.

9) SEO Akademie Collabim: Analýza klíčových slov pro SEO: kompletní průvodce postupem

Tento průvodce vás naučí připravit analýzu klíčových slov krok za krokem s podrobným návodem. Dozvíte se také, proč je analýza klíčových slov důležitá pro SEO, kolik taková analýza zabere času a kolik stojí. Celý článek vychází z e-knížky Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem.

10) Michal Novák - 8 nástrojů na kreativní zpracování klíčových slov

Vedle známých SEO nástrojů Collabim či Marketing Miner existuje celá řada dalších užitečných pomocníků, o nichž pojednává právě tento článek. Spousta z nich je navíc v češtině.

Zahraniční zdroje

Samozřejmě nesmíme opomenout ani zahraniční zdroje a uvedeme nyní několik zajímavých článků v angličtině, z nichž také můžete těžit užitečné informace. 

„(…) pokud nevíte, co lidé hledají – a nevytváříte pro ně obsah – pak také nezjistíte, zda existuje zájem o to, co publikujete. Je to, jako když házíte šipky se zavázanýma očima. Netušíte, zda trefíte terč, nebo ne.“

Společnost Moz také publikovala na svém YouTube kanále zajímavé video o tom, jak za pomoci klíčových slov vytvořit opravdu "zabijácký" obsah. Od jeho publikování sice již nějaká doba uběhla, domníváme se však, že je stále aktuální - posuďte sami:

„To, že se jedná o vysoce konkurenční klíčové slovo, není důvodem pro to, abyste se ho vzdali. Všechno to záleží na zvážení obchodní hodnoty daného klíčového slova a předpokladů jeho dobrého umístění ve vyhledávání. Na některá klíčová slova se budete umisťovat velmi snadno, ale návštěvníci, které přivedou na váš web, se nikdy nestanou vašimi zákazníky.“

„(…) uživatelský záměr je nyní jedním z nejdůležitějších faktorů pro vaše dobré umístění ve vyhledávačích, jako je Google. V dnešní době je důležitější, aby se vaše webová stránka zabývala problémem, který chce uživatel vyřešit, než aby pouze obsahovala klíčové slovo, které bylo zadéno do vyhledávání.“

Jako třešničku na dortu mimo soutěž si nechávám video rozhovor, ve kterém Pavel Pajkrt shrnuje problematiku analýzy klíčových slov do pěkného uceleného balíčku. 

Pokud si myslíte, že jsme na některý ze zásadních článků zapomněli nebo víte o nějakém opravdu dobrém článku v angličtině, neváhejte se o něj podělit v komentářích.

Související články: 

3 kroky, jak publikovat SEO článek, který vám přinese užitek

Jak publikovat SEO článek
Napsat dobrý SEO článek je umění, ale celé může přijít vniveč, když se nepostaráte o jaho „efektivní

Recenze na workshop analýzy klíčových slov od Pavla Ungra

Analýza klíčových slov
Umění analýzy klíčových slov a její implementace do praxe není jen tak.

Komentáře

Lubo

4.4.2015

Analýza kľúčových slov je základ podnikania. Ľudia si často myslia že to dokážu urobiť sami, pretože sa lepšie vyznajú do oboru o chcu ale opak je pravdou je lepšie prenechať analýzu kľúčových slov odborníkovi s praxou a prípadne sa s nim aspoň poradiť.

Max

6.10.2015

Diky za clanek kamo.

Michal Šiška

3.3.2016

Ano, opravdu jde o ty nejlepší české články o analýze klíčových slov, jen velká škoda, že se zde neobjevilo něco víc aktuálnějšího, například skvělý pomocník SEDM od Sunitky. Používám ho zejména pro analýzu konkurence. Nástroj totiž umí vyhledávat nejčastěji zobrazené weby v SERPu na dané klíčové slovo. Vše lze taky exportovat do tabulek. Tak třeba to někomu pomůže. Osobně ho využívám při každé klíčovce.

Stanislav Kolařík

22.4.2017

Asi mne zatratíte, ale za těch několik let co se pohybuju jsem ještě neměl potřebu si analýzu KW na nějakém webu dělat. Funguju totiž metodou PURE SEO, tedy neřešit optimalizaci, neřešit KW, maximálně o nich jenom přemýšlet. Tedy netvořit pro každý článek nová KW, ale co nejvíc používat slova použitá dříve.
Vyházím totiž z toho, že vyhledavače i uživatelé ocení když je web co nejpřirozenější.

JT

13.2.2018

Pěkný a hlavně podrobný článek! Zrovna jsme vytvořili na blogu Webdevel článek o tom jak vytvořit jednoduchou analýzu klíčových slov.

Michal Binka

25.3.2019

Michal Šiška

6.5.2019

Taky tedy přiložím jeden můj o Long Tail analýze. Snad nebude vadit - http://blog.digito.cz/internetovy-marketing/seo/item/long-tail-klicova-s...

Michal Binka

30.5.2019

Dovolím si přidat ještě jeden odkaz. Napsal jsem e-knihu, která je prvním takovýmto komplexním psaným průvodcem v ČR a SR. Analýza klíčových slov: návod krok za krokem je velmi podrobným tutoriálem, jak klíčovku udělat a jak s ní pracovat. Knihu najdete na https://www.seoprakticky.cz/seo-kniha-analyza-klicovych-slov-navod-krok-...

Jan Havrda

14.8.2019

Ahoj, zkuste náš jednoduchý nástroj pro onpage analýzu klíčových slov a dejte nám prosím vědět co byste vylepšili https://www.write.cz/sluzby/seo/analyza-klicovych-slov

Přidat komentář