5 nejlepších článků o analýze klíčových slov

Nejen český internet je plný tzv. SEO článků, jejichž hodnota bývá často pochybná. Téma analýzy klíčových slov nevyjímaje. Pro člověka, který není v SEO úplně kovaný nebo o něm neví skoro nic, může být těžké se v dohledatelných informacích zorientovat. Proto jsme se rozhodli oddělit zrno od plev a přinášíme vám tipy na 5 nejpoužitelnějších článků, které byly napsány nejen kvůli SEO, ale především pro lidi.
Analýza klíčových slov

Je to základ každého textu, měl by to být i základ struktury každého nového webu. Vytvořit klasifikační analýzu klíčových slov patří mezi základní dovednosti každého SEO specialisty. Vybrali jsme pro vás 5 článků, jejichž autoři doopravdy ví, o čem mluví.

1) Lukáš Pítra – Co chtít od analýzy klíčových slov?

Výborně napsaný článek odpovídá na základní otázky, co bychom měli dělat, proč a jak. Mnoha začátečníkům či pomýleným hlavám ukáže, že analýza klíčových slov nevypadá jako telefonní seznam, ale je k ní potřeba přistupovat trochu sofistikovaněji.

2) Marek Prokop – Jak se dělá a k čemu slouží klasifikační analýza klíčových slov?

Klasik všech klasiků podává přesný návod, jak klíčová slova třídit do dimenzí a kategorií tak, abychom je mohli co nejlépe využít v praxi. Tato výborná ukázka s názornými příklady je maximálně použitelná, a to především pro e-shopy.

3) Martin Matějka – Jak vám šlape SEO?

Další ze série ukázek na konkrétním příkladu přináší nejen stručný návod na analýzu klíčových slov, ale i na návrh struktury webu a provázání obsahu. Je zbytečné zahodit obrovský potenciál longtailových frází a zde se dozvíte, jak na to.

4) Martin Kolčaba – Zjišťujeme hledanost klíčových slov

Starší, ale přesto stále platný článek o jedné z nejdůležitějších částí analýzy klíčových slov. Nenajdete v něm jen to, jak potřebná data vytáhnete z Skliku nebo Adwords, ale i to, jak k získaným datům přistupovat.

5) Jan Onesork – Základy Google Refine pro SEO

O Google Refine se nyní hodně mluví, ale málo píše. Tento článek je jeden z mála ucelených praktických návodů, jak jej použít při práci s duplicitami a při slučování (klasterizaci) klíčových slov a zkrátit si práci i o několik hodin.

 

A jako třešničku na dortu mimo soutěž si nechávám video rozhovor, ve kterém Pavel Pajkrt shrnuje problematiku analýzy klíčových slov do pěkného uceleného balíčku. 

Pokud si myslíte, že jsme na některý ze zásadních článků zapomněli nebo víte o nějakém opravdu dobrém článku v angličtině, neváhejte se o něj podělit v komentářích.

Komentáře

Lubo

4.4.2015

Analýza kľúčových slov je základ podnikania. Ľudia si často myslia že to dokážu urobiť sami, pretože sa lepšie vyznajú do oboru o chcu ale opak je pravdou je lepšie prenechať analýzu kľúčových slov odborníkovi s praxou a prípadne sa s nim aspoň poradiť.

Max

6.10.2015

Diky za clanek kamo.

Michal Šiška

3.3.2016

Ano, opravdu jde o ty nejlepší české články o analýze klíčových slov, jen velká škoda, že se zde neobjevilo něco víc aktuálnějšího, například skvělý pomocník SEDM od Sunitky. Používám ho zejména pro analýzu konkurence. Nástroj totiž umí vyhledávat nejčastěji zobrazené weby v SERPu na dané klíčové slovo. Vše lze taky exportovat do tabulek. Tak třeba to někomu pomůže. Osobně ho využívám při každé klíčovce.

Stanislav Kolařík

22.4.2017

Asi mne zatratíte, ale za těch několik let co se pohybuju jsem ještě neměl potřebu si analýzu KW na nějakém webu dělat. Funguju totiž metodou PURE SEO, tedy neřešit optimalizaci, neřešit KW, maximálně o nich jenom přemýšlet. Tedy netvořit pro každý článek nová KW, ale co nejvíc používat slova použitá dříve.
Vyházím totiž z toho, že vyhledavače i uživatelé ocení když je web co nejpřirozenější.

Přidat komentář