The Beatles: Jak se jimi inspirovat v obsahovém marketingu

Největší rocková kapela 20. století nás překvapivě může hodně poučit o tom, jak i dnes dělat efektivně dobrý obsahový marketing. Minimálně ve dvou aspektech.
The Beatles - inspirace pro obsahový marketing

1. Dělejte OPRAVDU hodně moc obsahu

via GIPHY

Na začátku své hudební dráhy se The Beatles otrkávali v německém Hamburku a trávili okolo 6 hodin na pódiu. Navíc spali v jednom jediném pokoji, kde nebylo žádné okno a hned za tenkou zdí se ozývaly hlasité zvuky z pornokina. Síla, že? Tahle vojna se ale vyplatila – liverpoolští teenageři byli neuvěřitelně sehraní a plně připravení na pozdější dobytí celého hudebního světa. A čím to? Prostě dělali hodně obsahu – za 7 let vydali 13 řadových alb, 12 středně dlouhých EP desek, vyjeli na několik velkých turné, zúčastnili se spousty televizních show a jiných veřejných akcí...za poměrně krátký čas se stali legendami. V onlinu pomáhá to samé. Hlavně pokud máte ve svém e-shopu tolik hitů, jako měli The Beatles.

6 nejčastějších důvodů, proč se firmy bojí dělat kvalitní obsahový marketing

 

  • Myslí si, že to nepotřebují.
  • Ceny služeb digitálních agentur se jim zdají příliš vysoké.
  • Mají špatnou zkušenost s malými nedůvěryhodnými marketingovými agenturami.

  • Nemají čas komunikovat se schopnou marketingovou agenturou, která po nich bude vyžadovat aktivní spolupráci.

  • Nevědí o svém UPA – unikátním prodejním argumentu.

  • Nemají ponětí, čím ten složitý proces vlastně začít, a tak to raději nechají být.

2. Najděte svou identitu

via GIPHY

Mnoho hudebních interpretů musí změnit styl, aby uspělo. A za jakou cenu? To, že se vám všechno sleje do jedné formy prověřené mnoha konkurenty. Každá hudba i pak zní stejně, každý portál píše o tom stejném, prodává podobný sortiment zboží atd. 

The Beatles svůj zvuk z hamburských doků vůbec měnit nemuseli, a přesto uspěli, i když většina velkých a známých nahrávacích společností v Británii svého času s nimi nechtělo podepsat kontrakt. Jak to? Prostě dělali dál to, v čem byli jedineční. Nakonec se nahrávací společnost našla.

Co si z toho vzít?
 

  • Publikujte často, a to i když třeba i ještě nemáte úplně v malíku, co vaše cílová skupina ráda. Data z Google Analytics vás už časem nasměrují tím správným směrem.
  • Nesnažte se točit videa a psát články jako každý druhý. Zkuste přijít na to, co může být opravdu pro lidi přínosné a zajímavé – snažte se objevit jedinečnost vašeho brandu či produktu.

„Revoluce" pomohla značce Nike vydělat spoustu peněz

V roce 1968 Beatles vydali single se skladbami Hey Jude a Revolution. Na B straně singlu byla píseň Revolution, kterou napsal John Lennon v Indii. Byl ovlivněn tehdejšími bouřlivými událostmi v roce 1968, studentskými protesty v Paříži a Londýně. John Lennon, který hodně angažoval pro mír a pacifismus, říkal, že se rád zúčastní jakékoli revoluce, ale nesmí být násilná: „You say you want a revolution (...) but if you’re talking about destruction, don’t you know that you can count me out.” První verze písně (Revolution No. 1) se objevila na studiovém dvojalbu The Beatles, kterému se podle obalu říká „Bílé album“, rychlejší verze pod názvem Revolution na již zmíněném singlu a třetí verze (Revolution No. 9) se dostala rovněž na „Bílé album“.

Marketéři firmy Nike oslovili reklamní agenturu Wieden+Kennedy, aby pro ně vytvořila reklamu na novou kolekci sportovní obuvi nazvanou Nike Air. V té době byla pro Nike největším konkurentem společnost Reebok. Reklamní agentura si vybrala rychlejší verzi písně Revolution. V roce 1987 vznikl černobílý televizní spot Nike Air,  který ukazoval známé sportovce (Michael Jordan, John McEnroe) i amatérské nadšence při sportování. Tento reklamní spot však vzbudil i velkou nevoli u zbylých tří členů Beatles, kteří nesouhlasili s tím, aby jejich písně podporovaly jakýkoliv prodej zboží. Došlo k soudnímu sporu a v roce 1988 se Nike rozhodla, že přestane píseň Revolution využívat pro své reklamní účely.

Úspěch reklamy Nike Air předčil veškerá očekávání. Do roku 1991 získala značka Nike  29% podíl na trhu se sportovní obuví a vydělala přes 3 miliardy dolarů.

1987 Nike Air 'Revolution' TV Advert from The Daily Street on Vimeo.

Vylepšete svůj webový obsah

napište nám

Související články: 

O budoucnosti analýz klíčových slov jakožto důležitých obsahových indicií

Budoucnost analýzy klíčových slov
Už dlouho nad tím přemýšlím - mají analýzy klíčových slov ještě v dnešní době smysl?

Proč obsahový marketing potřebuje obsahovou strategii

Obsahový marketing a obsahová strategie
Obsahová strategie je hnací silou celého obsahového marketingu.

Přidat komentář