The Beatles: Jak se jimi inspirovat v obsahovém marketingu

Největší rocková kapela 20. století nás překvapivě může hodně poučit o tom, jak i dnes dělat efektivně dobrý obsahový marketing. Minimálně ve dvou aspektech.

1. Dělejte OPRAVDU hodně moc obsahu

via GIPHY

Na začátku své hudební dráhy se The Beatles otrkávali v německém Hamburku a trávili okolo 6 hodin na pódiu. Navíc spali v jednom jediném pokoji, kde nebylo žádné okno a hned za tenkou zdí se ozývaly hlasité zvuky z pornokina. Síla, že? Tahle vojna se ale vyplatila – liverpoolští teenageři byli neuvěřitelně sehraní a plně připravení na pozdější dobytí celého hudebního světa. A čím to? Prostě dělali hodně obsahu – za 7 let vydali 13 řadových alb, 12 středně dlouhých EP desek, vyjeli na několik velkých turné, zúčastnili se spousty televizních show a jiných veřejných akcí...za poměrně krátký čas se stali legendami. V onlinu pomáhá to samé. Hlavně pokud máte ve svém e-shopu tolik hitů, jako měli The Beatles.

6 nejčastějších důvodů, proč se firmy bojí dělat kvalitní obsahový marketing

 

  • Myslí si, že to nepotřebují.
  • Ceny služeb digitálních agentur se jim zdají příliš vysoké.
  • Mají špatnou zkušenost s malými nedůvěryhodnými marketingovými agenturami.

  • Nemají čas komunikovat se schopnou marketingovou agenturou, která po nich bude vyžadovat aktivní spolupráci.

  • Nevědí o svém UPA – unikátním prodejním argumentu.

  • Nemají ponětí, čím ten složitý proces vlastně začít, a tak to raději nechají být.

2. Najděte svou identitu

via GIPHY

Mnoho hudebních interpretů musí změnit styl, aby uspělo. A za jakou cenu? To, že se vám všechno sleje do jedné formy prověřené mnoha konkurenty. Každá hudba i pak zní stejně, každý portál píše o tom stejném, prodává podobný sortiment zboží atd. 

The Beatles svůj zvuk z hamburských doků vůbec měnit nemuseli, a přesto uspěli, i když většina velkých a známých nahrávacích společností v Británii svého času s nimi nechtělo podepsat kontrakt. Jak to? Prostě dělali dál to, v čem byli jedineční. Nakonec se nahrávací společnost našla.

Co si z toho vzít?

  • Publikujte často, a to i když třeba i ještě nemáte úplně v malíku, co vaše cílová skupina ráda. Data z Google Analytics vás už časem nasměrují tím správným směrem.
  • Nesnažte se točit videa a psát články jako každý druhý. Zkuste přijít na to, co může být opravdu pro lidi přínosné a zajímavé – snažte se objevit jedinečnost vašeho brandu či produktu.

Přidat komentář