Instagram zavedl shadowban. Není na čase panikařit?

Možná skončily zlaté časy, kdy byl Instagram jednoduchou aplikací, prostřednictvím které se daly sdílet fotografie zachycující momenty z našich životních příběhů. Jak se do něj začaly drát změny, stává se čím dál složitějším. Nejnovější „vychytávkou“ je shadowban.
Instagram

Ne že by nebyl Instagram příjemnou možností, jak v rámci marketingové strategie oslovit potenciální zájemce o produkt nebo službu, ale právě vy, kteří ho používáte za tímto účelem, jste si už možná všimli jisté korekce ze strany služby.

Docela fajn desktopová verze nebyla změnou jedinou, přišly další. Místo čtvercových formátů už můžeme mít i klasické obdélníkové. Mezi příspěvky sledovaných vídáme reklamu. A nakonec tu máme taky shadowban. Co to je? A netýká se vás náhodou?

Instagram pod Facebookem už neroste jako dříví v lese

Dokud v roce 2012 Facebook nekoupil Instagram, žila si tahle aplikace tak nějak svým životem. Ony změny a snaha „nového majitele“ zatraktivnit „Instáč“ většímu množství věkových skupin nevešly vniveč, takže se počet uživatelů zvyšoval a dodnes se zvyšuje. Jenže se teď může snadno stát, že ti, které potřebujete a chcete zaujmout, vaše příspěvky neuvidí, ani kdybyste celý Instagram prosili na kolenou. Je totiž potřeba to ohromné množství příspěvků, které se stále zvětšuje, nějak filtrovat a nabízet ho jen těm, které má největší šanci zaujmout.

Shadowban: pod hashtagy už pro cizí možná nejste

Když jste chtěli zaujmout svým příspěvkem, prostě jste k němu přidali pár odpovídajících hashtagů. Měli jste tak jistotu, že pokud někdo hledá pod konkrétním hashtagem, narazí na váš post a zaregistruje vaši existenci a nabídku. Teď už tomu tak být nemusí.  

Instagram zavedl shadowban pod nátlakem počtu falešných profilů, nakupování fanoušků a robotů. Jeho cílem je filtrovat. Ve finále tedy uvidí pod hashtagy vaše příspěvky jen vaši stávající followeři, ale nikdo z těch, kteří vás nesledují. Stačí k tomu jen podezření ze strany Instagramu, že děláte něco, co byste neměli. Smutné.

Náš tip: Zjistěte, zda se vás shadowban dotkl. Přihlaste se na jiný účet a vyhledejte konkrétní hashtag některého svého aktuálního příspěvku. Pokud post uvidíte, volejte sláva a tři dny se radujte – tenhle strašák se vás zatím netýká.

Vsaďte na preventivní opatření

Naštěstí existuje pár tipů, které snad alespoň trošku vylepší vaši pozici v očích Instagramu a ten pak proti vám mocnou zbraň nepoužije. Tady jsou:

  • Vyhněte se zakázaným hashtagům. Možná o tom ani nevíte, že používáte něco, co byste neměli.
  • Vyhněte se používání robotů a automatického přispívání.
  • Nemalému množství uživatelů pomohlo dát si od Instagramu 2-3 dny „oraz“.
  • Kontaktujte Instagram. Není to jednoduché a možná vám to moc nepomůže. Ale zkusit se to musí.

No, není to moc, jen co je pravda. Proti některým silám se ale příliš bojovat nedá. Přejeme vám, aby váš účet tenhle trest shůry nezasáhl.

Buďte vidět na sociálních sítích

napište nám

Související články: 

Firemní profil na Facebooku a Instagramu, proč ho používat?

Firemní profil na Facebooku a Instagramu
Přečtěte si několik důvodů, proč by vaše firma neměla chybět na dvou nejoblíbenějších sociálních sít

"Už se poprali?" aneb zásady krizové komunikace na sociálních sítích

Krizová komunikace na sociálních sítích
Spravujete nějakou firemní nebo zájmovou stránku na Facebooku či jiné sociální síti?

TOP 5+ nejlepších marketingových strategií pro malé firmy

Marketingové strategie pro malé firmy
Úspěch malých firem ve velké míře závisí na marketingové propagaci, neboť právě ta je tím nejlepším

Přidat komentář