Jak na poutavé PPC reklamy? Vymáčkněte z Adwords co nejvíc!

Nejčastějším požadavkem firem na PPC je být vidět na první stránce vyhledávání. Docílit toho není žádná věda. Co udělat pro to, aby byly reklamy poutavé a kromě zobrazení na první stránce získávaly co největší počet uživatelů a objednávek?
Google Adwords

Z minulého článku „Proč si na PPC najmout profíky? Vyplatí se to!“ je patrné, že vytvořit kvalitní PPC kampaně je základ, ale ještě důležitější je dlouhodobá správa kampaní. Při té se musí přidávat či naopak vylučovat klíčová slova, testovat různé podoby textových inzerátů, upravovat struktura kampaní a využívat všechny nové funkce, které nám Adwords a Sklik nabízí. Jednou z nich je Adwords funkce „rozšíření reklam“, díky které budete mít výraznější a poutavější reklamy!

1.png

Jak dostat z PPC kampaní víc?

Která reklama Vás zaujme na první pohled? FOTO: Autor

Adwords nabízí hned několik možností rozšíření reklam. Některá z nich přidává Google automaticky na základě URL jako např. počet recenzí na stránce Google+ či počet dní uplynulých od poslední návštěvy uživatele. Ostatní typy rozšíření si však můžeme v kampaních nastavit sami. Podívejme se, jaké to jsou.

Odkazy na podstránky

Toto rozšíření přidává pod text reklamy, podobně jako v přirozeném vyhledávání, až 6 odkazů na podstránky webu.  „Až 6 odkazů“ znamená, že se počet průběžně mění, někdy se u reklamy zobrazí např. jen dva odkazy, v jiném případě šest. Proto je dobré mít v Adwords nastaveno minimálně 6 odkazů, ať se zbytečně nepřipravujete o větší využitelné místo. V případě vysokého CTR se navíc nezobrazí jen samotný nadpis podstránky, ale i detailní popisek s max. 70 znaky rozdělenými do 2 řádků.

2.png

Adwords PPC odkazy na podstránky

Lokalita

Dříve bylo možné nastavit adresu sídla či pobočky ručně, nyní je už nutné využívat propojení Adwords s účtem Moje Firma na Google (více info na www.google.cz/business). Jedná se o stránku na Google+, u které je nutné ověřit zadanou adresu pomocí kódu obdrženého poštou. Díky této stránce se ale adresa firmy bude zobrazovat nejen u PPC reklam, ale i ve službě Google Mapy či přímo v rozhraní Google+, kde může sbírat své fanoušky a recenze.

3.png

Adwords PPC lokalita

Volání

Díky rozšíření o volání dokážete k reklamě přidat i své telefonní číslo. Toto je vhodné převážně pro uživatele mobilních telefonů, ale i pro vyhledávání na pc, kdy má uživatel možnost rovnou zatelefonovat, než aby vyhledával vaše kontaktní údaje na webu.

4.png

Adwords PPC volání

Aplikace

Oproti výše zmíněným rozšířením není toto rozšíření tak často využívané. Je však velmi přínosné ve chvíli, kdy inzerent vlastní mobilní aplikaci. Díky tomuto rozšíření se pod reklamou zobrazí odkaz na aplikaci, po jehož prokliknutí je uživatel přesměrován přímo k její instalaci.

5.png

Adwords PPC aplikace

Recenze

Toto rozšíření je již dostupné i u nás v České republice. Není však možné využít ty recenze, které byly napsány koncovými uživateli (např. recenze na Heureka.cz, Firmy.cz, Google+ apod.) ani recenze z PR článků. Příkladem zdroje, odkud je možné recenzi čerpat, je nezávislý portál dtest.cz.

6.png

Adwords PPC recenze

Popisky

Rozšíření o popisky umožňuje inzerentům vložit do reklamy i dodatečné informace v podobně jednoduchého textu bez možnosti prokliku. Ve většině případů je toto rozšíření využíváno pro sdělení konkurenčních výhod typu: všechny produkty skladem, nonstop služby, rezervace online apod. Délka jednoho popisku je omezena 25 znaky.

7.png

Adwords PPC popisky

Přidání výše zmíněných typů rozšíření není nijak složité. V rozhraní Adwords přejdete v horní liště do záložky „Rozšíření reklam“ a vyberete si konkrétní typ rozšíření, které chcete vytvořit. Následně kliknete na červené tlačítko +Rozšíření a postupujete intuitivně dle pokynů Adwords.

8.png

Adwords PPC rozšíření reklam nastavení

A teď už jen pár doplňujících informací:

  • Jednotlivá rozšíření lze spravovat napříč různými úrovněmi – rozšíření na úrovni účtu, rozšíření kampaně, rozšíření reklamní sestavy. Nižší úroveň je brána jako relevantnější, tudíž bude mít vždy vyšší prioritu. Pokud tedy bude k jedné sestavě přiděleno rozšíření na úrovni účtu i na úrovni sestavy, má rozšíření sestavy přednost a toto se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.
  • Čím více typů rozšíření využijete, tím větší prostor zaberete svou reklamou a dokážete tak upoutat pohled potenciálního klienta.
  • Rozšíření reklam mohou využívat všichni inzerenti zdarma.
  • Platíte pouze částku za proklik na jednotlivá rozšíření ve stejné výši, jako by uživatel kliknul na nadpis či základní text reklamy.
  • Jediné, co je potřeba investovat, je váš čas (nebo čas PPC specialisty)!

Takže už dost čtení a šup na úpravu reklam! :-)

Související články: 

Proč si na PPC najmout profíky? Vyplatí se to!

PPC kampaně
Internetový marketing je dnes velmi populární a je jen otázkou času, kdy za vámi přijde váš šéf a ře

5 fíglů, jak (ještě víc) zefektivnit vaši Adwords kampaň

Google Adwords
Běžně to slyšíte ze všech stran: „Chci zefektivnit PPC kampaně, chci zvýšit CTR, chci mít levnější k

Komentáře

Tereza Matějková

29.5.2017

Fajn článek!

Přidat komentář