Jak naložit s publiky v Audience Insigths?

Když chceme vědět, kdo klepe na naše dveře, použijeme kukátko. I na sociálních sítích mají stránky svá kukátka pro detailnější poznání publika. Jedním z nich je Facebook Audience Insights.
Cílové publikum

Facebook Audience Insights se velmi lehce používá. Projděme si společně několik jednoduchých kroků, které nám pomohou začít pronikat do tohoto systému.

1. Definujme si své publikum

Audience Insights umožňuje velmi úzce definovat demografický cíl, jenž se chceme analyzovat. Dá se tedy:

  • Shromažďovat údaje o všem na Facebooku
  • Shromažďovat údaje o našich stávajících fanoušcích
  • Vytvořit si vlastní profil uživatelů, které chceme sledovat

Definovat si své publikum, to je základ pro úspěšné kampaně na Facebooku. Na tuto činnost bychom se tedy měli zaměřit vždy ze všeho nejdříve. Jedna z nejlepších věcí, které můžeme udělat, je vytvořit vlastní publikum nových potenciálních zákazníků nebo návštěvníků webových stránek a tyto virtuální zákazníky proměnit v reálné zákazníky.

2. Zkontrolujte svá data

Po nastavení parametrů které chceme sledovat, můžeme začít s prohlížením dat. Samotné údaje jsou rozděleny do šesti různých kategorií, z nichž každá má v Audience Insights svou vlastní kartu. Tyto kategorie zahrnují demografie, „to se mi líbí“ na stránkách, místo, aktivitu, informace o domácnosti a nákupní aktivitu. Co se pod těmito metrikami skrývá?

Demografie

  • Pohlaví, životní styl, rodinný stav, vzdělání, pracovní pozice

To se mi líbí na stránkách

  • Kategorie stránek, relevantní stránky pro náš okruh uživatelů

Místo

  • Přední města, přední země, přední jazyky

Aktivita

  • Frekvence aktivit, zařízení

Domácnost

  • Příjem domácnosti, vlastnictví domu a jiné
  • Data získané na základě průzkumů na Acxiom

Nákupní aktivita

  • Výdaje vynaložené na maloobchodní nákupy, online nákupy a nákupní chování a jiné
  • Data získané na základě průzkumů na Datalogix, Epsilon a Acxiom

 

Vévodstvím celého systému jsou možnosti filtrace. Filtrací můžete své potřeby dat uspokojit na maximum. Je libo analyzovat návštěvníky nebo uživatele, kteří chtějí konkrétní stránku na Facebooku ve věku mezi 25 a 35? Ženy se zájmem o modely aut a skleněnými vitrinami žijící v Brně? Vše je možné.

3. Uložte svá data o publiku

Je velmi důležité si vést záznamy. Všechny naše data nám mohou dát vodítka v budoucnu, takže pokud si je uložíme, můžete k nim snadno přistupovat později. Naštěstí to Facebook velice snadno umožňuje. Jediné, co musíme udělat, je kliknout na tlačítko "Uložit" v horní části menu a v pop-up okně zadat název pro daný segment uživatelů.

4. Využijte data z Audience Insights

V tomto okamžiku by mělo být jasné, že Audience Insights jsou mocným nástrojem s širokým využitím. Nicméně můžeme být občas na pochybách, jak efektivně tyto data zúročit. Jak přivést díky těmto datům nejvíce uživatelů na náš web, jak je přimět k nákupu či jiné akci či jen aby uživatelé referovali o našich stránkách na Facebooku. Pokud si stále nevíme rady, co s nashromážděnými daty, měli bychom zvážit pár následujících možností:

Doladit marketingové strategie

  • S Audience Insights můžeme získat mnohem více informací o svých nových návštěvnících.
  • Například můžeme mít kampaně zaměřené na mužské uživatele ve věku mezi 30 a 50, ale mezitím zjistíme, že převážná část našeho nového publika je ve věku mezi 30 a 35. Tyto informace nám umožní přizpůsobit své marketingové strategie pro tuto specifickou věkovou skupinu mezi nimi.

Objevit oblíbený obsah

  • Můžeme snadno zjistit, jaký obsah je nejvíce oblíbený u našich uživatelů.
  • Například zjistíme, že obrazy generují mnohem větší zásah než text příspěvků. Tato data vám umožní zdokonalit své marketingové strategie obsahu.

Přitáhnout větší pozornost

  • Můžeme zjistit, na jaký typ obsahu uživatelé reagují.
  • Například zjistíme, že naše komunikace novinek nemá žádnou zpětnou vazbu. To nám indikuje, že bychom měli upravit naši komunikaci a například přidat výzvu k akci do textu, obrázku či videa, které komunikujeme skrz Facebook.

Stejně jako si uvědomujeme, jak cenné jsou tyto informace, tak je důležité mít i na paměti jejich omezení. Dříve nebo později zjistíme, že data z Audience Insights jsou velmi užitečná v rámci naší komunikace na Facebooku dle naší marketingové strategie, ale nehodí se k použití na jiných sociálních médiích nebo PPC platformách.

 

Už jste se zkusili použít Facebook Audience Insights? Jaká byla vaše zkušenost? Neváhejte a podělte se o své myšlenky a postřehy níže.

Kampaněmi k lepším zítřkům!

napište nám

Přidat komentář