Komára nezabiješ, ale když máš co nabídnout, jdi do online katalogu

Tištěný katalog je skvělá věc. Praštíte jím komára nebo do jeho stránek při stěhování zabalíte skleničky. Nikam se z něj ale neprokliknete. Na to potřebujete e-katalog.
E-katalog na dřevě

Znáte to: prolistujete si leták nebo nějakou jinou nabídku a řeknete si, že bez nákupu několika právě zhlédnutých produktů nemůžete přežít do příštího úplňku. Když však jdete do obchodu, úvodní nadšení vyprchá a moc si toho nekoupíte.

Takový pěkně graficky zpracovaný e-katalog s linkem přímo do e-shopu už dovede víc a umí chytit potenciálního nakupujícího za pačesy. Vedle toho je hezky udělaný internetový katalog i prestižní záležitostí. Vydávat ho si neodepřou ani zavedené nadnárodní giganti jako BMW, Disney Company, Avon a další.

Z vašeho katalogu se nemohou klienti prokliknout k produktům? Měli jste ho svěřit profesionálům!

Jak přišel katalogový pravěk

S nápadem vytvořit produktový katalog přišla v roce 1872 firma Aarona Montgomeryho Warda. Jednalo se o historicky první zasilatelskou firmu. Byznys spočíval v tom, že katalog (zpočátku jen jednolistový) putoval do schránek ve venkovských oblastech a poté doručoval objednané zboží.

Ward takto pracoval v americkém Chicagu. Zasilatelský model podnikání se poté rozšířil do celého světa a v našich dobách volně přešel k internetovým e-shopům. Potřeba vytvářet tištěné katalogy a jejich elektronické verze ovšem nevymizela.

S novými technologiemi přišly i online katalogy s různými ulehčeními a zajímavými možnostmi. Patří k nim například:

  • vyhledávání ve fulltextu
  • náhodné otevření katalogu tam, kam zabodnete kurzor
  • možnost stažení nejen celého katalogu, ale třeba jen jedné či dvou stránek s produkty, které vás nejvíce zajímají
  • sdílení katalogu na sociálních sítích pomocí integrovaného tlačítka
  • vytvoření záložek
  • správné zobrazení na všech mobilních zařízeních
  • možnost prokliknutí z obsahového rejstříku na vybranou stránku
  • přímý proklik na web nebo na e-mail zmíněný v textu
  • možnost vložit produkt do nákupního košíku přímo z katalogu

To jsou věci, co?

Víte, jaký design právě letí? 10 nejlepších parallax webů: Frčí interaktivní, dlouhý design!

Když si chcete prohlédnout katalog, nemusíte s sebou tahat tlustou tištěnou bichli, stačí tablet a katalogů si můžete prohlížet třeba 100.

Katalogy stále žijí

Mimochodem, tištěné katalogy zdaleka nejsou umírajícím médiem. Vrcholu sice dosáhly v roce 2007. Od té doby jich firmy začaly posílat stále méně, ovšem roku 2013 přišel obrat a odeslaných tištěných katalogů na celém světě znovu začal růst.

Máte i vy svůj katalog, který byste chtěli převést do elektronické formy se všemi moderními vychytávkami pro e-katalogy? Nebo chcete vytvořit úplně nový katalog? Kontaktujte nás a my vám pomůžeme!

Chcete online katalog?

napište nám

Související články: 

Uniformita: Nový trend webdesignu?

Uniformita webu
Také jste si všimli, že většina dnešních webových stránek vypadá podobně?

Přidat komentář