Přes 70 % velkých firem má firemní aplikaci. Jsou jich miliony

V únoru počet aplikací v Google Play Store překročil hranici dvou milionů. Mít svou „appku“ už v některých oborech přestává být výhodou a stává se nezbytností. Jak ji v takové džungli dostat k zákazníkovi?
Mobilní aplikace

Firemní aplikace jsou v kurzu. Když kalifornská společnost Symantec prováděla průzkum mezi velkými americkými společnostmi, zjistila, že 71 % z nich má nebo vyvíjí svou vlastní aplikaci. A to se prosím psal rok 2012. Trend se nezměnil a nyní je ještě silnější. Mít aplikaci je v některých segmentech dnes už nutnost.

Podle Symantecu se většina společností zajímá o aplikace sledující efektivitu práce. Možná znáte nástroje jako Toggl nebo TimeKeeper. Právě ty evidují odpracovaný čas a provedené práce na projektech. "Mobilní aplikace TimeKeeper je výborný nástroj pro zápisy třeba na cestě vlakem. Umí i reportovat, navíc má příjemný nadčasový design," říká David Kindl z týmu vývojářů TimeKeeperu a naráží tak na to, že už nejde jen o to aplikaci mít, ale udělat ji zajímavější oproti konkurenci.

aira.cz

Sama existence aplikace totiž k úspěchu nestačí, je třeba ji vyšperkovat do nejmenších detailů. A pak ji prosadit na trhu. To není vůbec jednoduché. Pryč jsou doby, kdy stačilo mobilní aplikaci nahrát na internet a aplikaci si stáhlo mnoho lidí. Dnes existuje již několik milionů mobilních aplikací a je potřeba o té vaší dát světu patřičně vědět. Prostředků, které tomu pomohou, známe několik. Podíváme se na ty základní.

Jak aplikaci prosadit

Marketing mobilních aplikací je poměrně nový obor, který se velmi rychle vyvíjí a je možné, že za rok bude situace s momentálními propagačními možnostmi nesrovnatelná. Aplikace zažívají boom a teď je hlavní bod pozornosti směřován hlavně k tomu, jak je vytvořit a opomíjí se krok následující, tedy jak "appku" dostat mezi lidi.

Vývoj mobilních aplikací není žádná legrace. A jejich prosazení na trhu je ještě horší.

Dostat ji na Google Play ani Apple Store nestačí. Konkurence je zde obrovská, takže každá nová aplikace se tam ztratí. Musíme aplikaci podpořit a ukázat ji potenciálním uživatelům. To lze momentálně několika způsoby. Základem jsou jednoduché webové stránky, kde se dozvíme, jak aplikace funguje. Ty nás také nasměrují do obchodu a podají základní informace. Dále doporučujeme každé aplikaci založit facebookovou stránku.

Mobilní aplikaci můžeme propagovat online marketingovými nástroji jako PPC bannerovou reklamou, Facebook ads, placenými články, PPC kampaněmi cílenými přímo do mobilních aplikací a také službou adMob, která je vytvořena speciálně pro mobilní aplikace.

Možností, jak dát o aplikaci vědět, existuje mnoho a není jednoduché je dokonale vyladit. Pokud s tím nemáte zkušenosti, dobré obrátit se na odborníky  - existují firmy, které mají pod jednou střechou vývojáře aplikací i specialisty online marketingu.

 vyvíjíme a spravujeme aplikace

napište nám

Související články: 

Hodinky s vodotryskem? Známe lepší způsob hlídání času ve firmě

hlídání času ve firmě
TimeKeeper není člověk hlídající všechny kukačky, budíky a vůbec hodiny ve firmě, ale šikovná aplika

ASO: Obdoba SEO ve světě mobilních aplikací

ASO - optimalizace pro obchod s mobilními aplikacemi
Trh s mobilními aplikacemi se v posledních letech rozrůstá mílovými kroky.

Vývoj mobilní aplikace – co všechno byste měli předem vědět?

Vývoj mobilní aplikace
Chytrý telefon spolu s mnoha užitečnými aplikacemi patří v současné době mezi "základní výbavu&

Přidat komentář