Proč si na PPC najmout profíky? Vyplatí se to!

Internetový marketing je dnes velmi populární a je jen otázkou času, kdy za vámi přijde váš šéf a řekne vám: „Začni taky dělat ten onlajn!“ Je mu jedno, že jste PR manažer, ajťák nebo obchodník. Co na tom je, naklikat na Googlu pár slovíček? V tu ránu se přece začnou poptávky hrnout jako z kouzelného hrnečku. Je to tak i jinde než v pohádkách? A proč je lepší nechat PPC specialistům?
Proč si platit PPC specialistu

Jasně, PPC i celý marketing může dělat Máňa z účtárny. FOTO: MorgueFile.com

Než vám odpovíme, že PPC specialista je opravdu dobrá investice, ukážeme vám pár zajímavých čísel. V loňském roce přesáhla internetová inzerce 13 miliard korun, za posledních 5 let vzrostla dvojnásobně a v letošním roce se očekává další 15% růst (Údaje čerpány z Průzkumu inzertních výkonů SPIR 2013 – www.inzertnivykony.cz). Zajímavé navíc je, že největší část inzertních výdajů připadá na PPC kampaně, konkrétně bannerové formáty a reklamu ve vyhledávání.

Proč si platit PPC specialistu

Vývoj celkových výdajů do internetové inzerce FOTO: www.inzertnivykony.cz

Velmi často se ale setkáváme s firmami, které si PPC „spravují“ samy, protože platit PPC specialistu je pro ně drahé. Když na práci s kampaněmi alokují někoho z firmy, zaplatí pouze za kredit na PPC. Alespoň tak si to představují. Realita je ale úplně jiná – firma z kampaní nemá žádný zisk a pouze topí peníze v kreditu a v čase svých zaměstnanců.

Proč tomu tak je? O zapojení těchto nástrojů do chodu firmy často rozhodují v online marketingu nekompetentní lidé. Protože dané problematice dostatečně nerozumí, nedokáží přesně pochopit potenciál PPC a na druhé straně ztráty, které jim neodborná správa kampaní způsobí.

Jednorázové nastavení PPC kampaní nemá budoucnost

Prvním velkým omylem je domnívat se, že stačí založit účet v Adwords a Skliku (PPC nástroje pro Google a Seznam), vytvořit jednu kampaň, nahrnout do ní pár desítek klíčových slov, vytvořit inzeráty a po nastavení rozpočtu kampaně spustit. Samotným vytvořením a spuštěním PPC kampaní ale práce nekončí – právě naopak. Pro efektivní fungování kampaní je zapotřebí dlouhodobá správa kampaní, při které se průběžně optimalizují klíčová slova, testují inzeráty, využívají nové funkce apod.

Ani profík nedokáže využít veškeré možnosti PPC. Dokáže to váš zaměstnanec?

Možnosti PPC kampaní se totiž neustále rozrůstají o nové funkce. Když už si PPC specialista začíná myslet, že do spravovaných kampaní zahrnul vše podstatné, vždy se objeví něco nového: rady od jiných PPC profíků, novinky v internetovém marketingu či zvýšení funkcionality systémů Adwords a Sklik. Laik, který se stará o firemní PPC, pravděpodobně ani netuší, co je to CPC a CTR, remarketing, jak správně nastavit sady klíčových slov nebo jak psát texty do kampaní. Natož aby kromě své normální práce stíhal ještě sledovat novinky v PPC světě a aplikoval je do kampaní.

V tak konkurenčním prostředí, jakým jsou PPC kampaně, vás tahle neznalost může stát velké peníze. Ztráty si možná neuvědomíte ihned (protože nekvalifikovaný zaměstnanec vám možná ani nic nereportuje), ale až ve chvíli, kdy se projeví v celé své kráse. Zjistíte pak třeba to, že ze všech prokliků na web z PPC kampaní nebyla za celý rok žádná konverze.

Proč si platit PPC specialistu

PPC a SEO jsou dvě různé taktiky, které se skvěle doplňují. FOTO: cyberflavors.com

Mýty kolem PPC: Zbavte se jich a začněte vydělávat

  • Mýtus č. 1: Když už utrácím za kredit do PPC kampaní, nechci vrážet další peníze do nějakého specialisty, zvládne to Bára z účtárny.

Vyvrácení mýtu č. 1: Právě proto, že utrácíte peníze za kredit, měli byste je utrácet co nejefektivněji. To vám zajistí pouze perfektně nastavená kampaň, o kterou se někdo trvale stará a vylepšuje ji. Nehledě na to, že neúměrně dlouhý čas, který prací na PPC stráví Bára z účtárny, vás také něco stojí. Mrkněte se radši na naše success stories o PPC.

  • Mýtus č. 2: Je to drahé, pořád do toho sypu peníze jako do černé díry.

Vyvrácení mýtu č. 2: PPC je možné nastavit na velmi levnou cenu za proklik, cenu tu máte stoprocentně pod kontrolou. Oproti ostatním druhům reklamy jde o jednu z nejlevnějších a nejefektivnějších, dělá-li se správně. Navíc je možné její přínos perfektně změřit. Majitelé firem často bez rozmyslu vyhodí velké peníze za billboardy nebo reklamu v časopise, jejíž přínos absolutně nedokáží vyhodnotit. To je černá díra, nikoliv kvalitní PPC.

  • Mýtus č. 3: Když budu mít dobré SEO, nepotřebuju PPC.

Vyvrácení mýtu č. 3: Ne všechno řeší SEO. Na některá klíčová slova není pro mnohé firmy reálné se dostat vysoko ve výsledcích vyhledávání. PPC kampaň si ale může dovolit každý a její nastavení je možné uzpůsobit tak, aby práci SEO specialistů doplňovala. Nebude tak duplikovat sílu SEO, ale podpoří ji.

Nahrazení odborníků laiky neznamená snížení nákladů.

Kvalitní PPC kampaně jsou služba, která dokáže zvýšit povědomí o značce, počet uživatelů webu, počet zákazníků i zisk firmy. Peníze, které firma vloží do PPC specialistů, nejsou jen zbytečné náklady navíc, ale jedná se o investici, která bude mít pro firmu nemalý přínos. Rádi vám toho o PPC řekneme mnohem víc, stačí se za námi stavit!

Komentáře

Tom

30.12.2014

Zdravim, diky za clanek. Muzete prosim doporucit nejakeho profika na spravu ppc?

admin

30.12.2014

Samozřejmě, že známe. Viz poslední věta článku :)

Eva

10.5.2017

Dobry den, zaujal me Vas clanek, kolik je potreba penez na kampan, aby to melo smysl s Vami resit? Dekuji za odpoved.

Přidat komentář