Šíleli jsme po Pokémonech, iPhone 7 a Trumpovi aneb rok 2016 ve vyhledávačích

Kdyby proti Donaldu Trumpovi ve volbách kandidoval Pikaču, asi by ho převálcoval. Na Googlu byl loni rozhodně populárnější. A co dalšího jsme hledali v roce 2016?
vyhledávač Google

okud o vás neví webový vyhledávač Google, neexistujete. Je tedy důležité se čas od času v internetových výstupech dotknout populárních témat. Která lidé v uplynulém roce vyhledávali nejvíc?

První místo patří výrazu „Pokémon Go“, hře, která na celém světě doslova vyvolala šílenství a způsobila, že po ulicích chodili lidé zírající do telefonů a honili imaginární příšerky známé z japonského kresleného seriálu.

Pokémoni se hrají na mobilních telefonech a těm patří i druhé místo, konkrétně výrazu „iPhone 7“. Na páté místo se dostala moderní posilovací hračka Powerball. Před něj se ještě dostal nový americký prezident Donald Trump (3.) a zesnulý hudebník Prince (4.). Obrovská skupina lidí se ve vyhledávacím okně dotazovala také na nejnovější filmy Deadpool (6.) a Sebevražedný oddíl (10.). Že se lidé na internetu rádi baví potvrzuje i to, že devátý nejhledanější výraz roku 2016 byl název hry Slither.io.

Tím jsme se dostali k lidem, které uživatelé Googlu loni nejvíce hledali:

  • Donald Trump (USA, politik)
  • Prince (USA, zpěvák)
  • David Bowie (Velká Británie, zpěvák)
  • Hillary Clintonová (USA, politička)
  • Michael Phelps (USA, plavec)
  • Melania Trumpová (USA/Slovinsko, bývala modelka, nyní profesionální manželka)
  • Simone Bilesová (USA, gymnastka)

Obecně se dá říct, že se lidé zajímali o osobnosti zainteresované v amerických prezidentských volbách (1. Donald Trump, 3. Hillary Clintonová, 6. Melania Trumpová, 8. Bernie Sanders), vrahy a zesnulé (2. Prince, 3. David Bowie, 9. Steven Avery), účastníky letní olympiády 2016 (5. Michael Phelps, 7. Simone Bilesová, 11. Ryan Lochte) – olympiáda byla také celkově osmým nejhledanějším výrazem.

A co s tím v byznysu? Je fajn mít přehled o tom, co se vyhledává, a zúročit to v propagačních textech, dokáže to zvýšit jejich atraktivitu pro čtenáře a potenciální zákazníky. Samozřejmě to nelze dělat stále a za každou cenu.

Video s nadprůměrně vyhledávanými událostmi roku 2016:

Komentáře

Jaro

10.2.2017

Celkom sa divím že sa tam nachádza Phelps ale zrejme to spravilo iba samotné USA .. a Pokémon GO bol obrovský ošiaľ a celkom sa na tomto trende dala získať obrovská návštevnosť a niektorí dokázali aj slušne natom zarobiť, jedinou podmienkou bolo, že začali s tým trendom pracovať ako prvý.

Jan Švestka

10.2.2017

Co se týká textů, tak v červnu a červenci dokonce nebylo třeba přijít s nějakým tématem okolo PokémonGO jako první, vysoké čtenosti přinášely články i pár dnů po konkurenci. Bylo to fajn, ale krátké, bublina už je pryč.

Přidat komentář