Získejte více sdílení na Facebooku. Máte 3 velké pomocníky

Zachránili jste svět a nikdo o tom neví? Pak to jistě nesdílel dostatečný počet lidí na Facebooku. Dnes existuje jen to, co je virální na sociálních sítí. To ostatní jako by se nestalo. Sdílení podporuje virálnost příspěvku. Sdílení podporuje SEO. Sdílení znamená zapojení uživatelů do dění kolem naší firmy. Chceme podpořit naše cíle skrz Facebook? Sdílení by měl být jeden z našich primárních zájmů.
Facebook sdílení

Není místa, kde by to bylo zřejmější než na Facebooku, kde v poslední době sdílení nahradilo "like" v preferencích a volbě metriky určující úspěch.

Otázka zní, jak si vytvořit více sdíleníhodných příspěvků a kampaní? Dnes přináším tři tipy pro zaměření vaší činnosti v sociálních médiích na jedné z nejefektivnějších a nejoblíbenějších metrik:

1. Zpřístupněte vaši obsahovou strategii mobilním zařízením

Více než 60 % provozu Facebooku se odehrává na mobilních zařízeních. To znamená, že optimalizovat obsah pro mobilní zařízení bychom měli považovat za prioritu. Přinejmenším by cokoliv, co dáváme na Facebook mělo být snadno čitelné nebo zobrazitelné na mobilním zařízení.

  • Ujistěme se, že rozměr fotografií je adekvátní pro mobilní platformu Facebooku. Velikost 560x292 pixelů je optimální pro úplné zobrazení.
  • Titulky a perexy by měly být rovněž zkráceny při sdílení odkazů náhledů, aby zajistily čtenáři, že dostane celou zprávu.

2. Podpořme pouze příspěvky s brzkým uživatelským zapojením

Nemá význam propagovat každý příspěvek a zejména nemá význam dělat to hned po spuštění.

  • Jednoduchá psychologie uživatelského jednání znázorňuje fakt, že uživatel pravděpodobněji zareaguje na příspěvek, až když se zapojí jiní před ním ať už prostřednictvím „like“, komentáře či sdílení.
  • Zdrženlivost se v tomto ohledu vyplácí. Nezáleží na tom, jak moc úžasný, skvělý, báječný náš příspěvek je.  Občas i skrz zřejmou kvalitu může příspěvek neuspět, protože nepřináší to, co naše publikum zrovna chce.

dh.png

úspěšný příspěvek
archiv

Tento příspěvek začal sbírat velké množství akcí teprve poté, co jsme mu pomohli několika našimi počátečními akcemi. Další uživatelé ztratili ostych a připojili se.

3. Zjistěme, zda naše příspěvky projdou tzv. "testem sdílení“

Budou chtít uživatelé sdílet náš příspěvek, jakmile jej uvidí, se svými přáteli? Pokud ne, pak daný příspěvek s nejvyšší pravděpodobností nepomůže dosažení našich cílů.

Chceme-li zjistit, zda má něco potenciál hromadného sdílení, zvažme, zda je obsah dostatečně:

  • Barvitý
  • Zajímavý
  • Překvapující
  • Fascinující
  • Odlišný
  • Včasný
  • Řeší problémy, zájmy či touhy publika

Zvažme například zveřejňování různých návodů, srovnávacích testů a podobných informací, ať už ve formě článků nebo videí. Naše fanoušky můžeme též požádat, aby se podělili o tipy, zážitky a zkušenosti s ostatními.

Marketing na sociálních sítích

S jakými typy příspěvků se můžete setkat?

Nezapomeňme, že my i naši fanoušci jsme jen lidé. Nejen že spravujeme stránku, ale snažíme se vytvářet a udržovat i vztah. Komunikujme s nimi proto přirozeně, zábavně a hlavně lidsky.

Buďte úspěšní na Facebooku

napište nám, pomůžeme vám

Související články: 

Historie a vývoj sociálních sítí: 8 „socek“, které dotvářejí naši realitu

Historie sociálních sítí
Věděli jste, že pojem „sociální síť“ používáme už od roku 1954?

Facebook Audience Insights aneb Víte, kdo jsou vaši zákazníci?

Facebook Audience Insigths
Rozběhnutí úspěšné Facebook kampaně vyžaduje cílení reklam na správné zákaznické základny.

Komentáře

Petr

19.9.2017

Perfektní článek, nyní chystáme první kampaně a tohle se určitě bude hodit, díky moc za informace:)

Martin Šuťak

26.10.2017

Hezký den, Petře,

jsem moc rád, že se článek líbí. Hodně štěstí Vašim kampaním. :)

Peter

3.10.2017

Dost fajn clanok! Osobne si myslim, ze velmi dolezite je robit nejaku analyzu postov, ktore sme uz postli v minulosti, kde zanalyzujeme, ktore posty mali najvyssie CTR a ktore zas najviac lajkov, ci zdielani.

Martin Šuťak

26.10.2017

Hezký den, Peter,

analýza minulých postů je nedílnou součástí dobrých příspěvků na každé firemní zdi či reklamách. To, na co však mnoho autorů zapomíná je brát v potaz i veřejné mínění doby minulé a srovnat jej s dnešním. Zatímco například kontextové vtípky v souladu s naším produktem/službou na téma "1" bylo před rokem velmi úspěšné ve zpětné vazbě, tak za rok může být publikum již například přesyceno či se objevily nové informace, které daný kontextový vtípek posouvá úplně na jinou rovinu porozumnění apod.

Přidat komentář