Šlágr 21. století bodyshopping se ve výsledku může pěkně prodražit

Vybrat si na každý aspekt IT úzce zaměřeného specialistu zní dobře, ale má to celou řadu úskalí. Takzvaný "bodyshopping" je momentálně docela oblíbený, jenomže...
Bodyshopping v IT

Může to znít banálně, ale velký rozdíl mezi velkou digitální agenturou a armádou jednotlivých specialistů je už na začátku při výběru. U agentury totiž absolvujete jen jednu sérii rozhovorů, při najímání jednotlivců na různé aspekty IT jich je mnohem více a když si sečtete čas, který jste tím strávili, nebude to veselé zjištění. Mohli jste se věnovat plodnější práci, jež přinese nějaký ekonomický výsledek, místo toho jen hledáte, hledáte a hledáte.

Bodyshopping neboli pronájem "těl" řešících firemní záležitosti formou outsourcingu bývá první volbou společností, které zpočátku potřebují řešit jen určitý segment IT. Postupem času se ovšem takové potřeby nabalují a nebývá výjimkou, že firma, která se hodně rozroste, má na outsourcing IT spoustu jednotlivců a komunikace je v takovém případě hodně objemná. Výměnou za digitální agenturu se dorozumívání zjednoduší, zrychlí, zkrátka zefektivní.

"Nejde to" je odpověď toho, kdo se nemá s kým poradit

Od našich klientů víme, že oblíbený bodyshopping je někdy pekelně složitá až neřešitelná záležitost.

"Řekli jste tomu programátorovi, aby nám poslal potřebné údaje?"

"Ano, ale prý na to nemá čas."

Nebo:

"Proč to řešil takhle?"

"Prý to jinak nejde."

Z těchto rozhovorů vyplývají některé z velkých opakujících se potíží bodyshoppingu. Jednotlivec si občas nabere příliš mnoho zakázek a nemá na rozdíl od agentury možnost předat něco kolegovi. A nemá ani nikoho, kdo sedí u vedlejšího stolu, s kým by se poradil. Dost často je potřeba i nějaká mezioborová rada, ovšem osamocený programátor nemá po ruce SEO konzultanta nebo serverového technika.

Bodyshopping je spíše maloformátové řešení

Abychom nebyli jen negativní, musíme bodyshoppingu přiznat jeho výhody. Určitě dokáže ušetřit dost peněz oproti tomu, když problém řešíte interně a přijmete specialistu jako zaměstnance, školíte ho a dáváte mu různé benefity. Je to dobré řešení, pokud potřebujete pomoci jen s pracemi v malém objemu a neplánujete růst společnosti. Ono se totiž vyplatí přemýšlet trochu více dopředu a pokud možno raději přejít k agentuře spíše dříve nežli později, kdy už bude stávající programátor hodně zahlcený. Stává se totiž, že při takové změně bodyshopper s novou agenturou příliš nekomunikuje, někdy dokonce přímo "hází klacky pod nohy", protože mu někdo vzal jeho byznys.

Čísla ze světových průzkumů v IT mluví jasně – hledá se kvalita a záruka!

Grafy a notebook
Čísla mají důležitou výpovědní hodnotu!

Co má bodyshopping s najmutím agentury společného, je paradoxně bezpečnost, přestože jde o "lidi zvenku". Společnost Gemalto zveřejnila v roce 2015 výsledky svého průzkumu pro Data Security Confidence Index a ven se tak dostaly zajímavé informace, např. že 46 % úniku dat ve firmách se děje tzv. "náhodnou ztrátou", což znamená, že absolutně žádným zákeřným hackingem (jeho podíl dle studie je 26 %), jak by se dalo na první pohled předpokládat. Termín „náhodná ztráta“ zastupuje především neschopnost nebo nepozornost interních zaměstnanců IT oddělení + sem tam nějaký ten technický či softwarový výpadek.

Pro outsourcing IT hovoří i větší dynamika. V článku o bodyshoppingu  na portálu TechRadar se píše o tom, že dle průzkumu Harvey Nash je 73 % CEO lídrů v IT americké sféře velmi znepokojených inovačním potenciálem svého IT oddělení. A 42 % z nich si myslí, že právě schopnosti jejich IT pracovníků budou nejvíce bránit dalšímu rozvoji. "Vlčáci" zvenku se musejí více otáčet a inovovat, aby zaujali klienty, interní zaměstnanec má přece jen "své jisté".

 

Přidat komentář