Jak dobře získat zpětné odkazy z diskuzí a dostat firmu do povědomí

Rákoskou přes prsty vám sice ještě ještě nikdo za umisťování odkazů do diskuzí nedá, nicméně pro vyhledávače se jedná o techniku tak trochu na hraně slušného chování. Může ovšem dost pomoci, a tak jsme se zamysleli, jak ji optimalizovat. A co vlastně sledovat umělým, nepřirozeným přispíváním?

Internetová diskusní fóra jsou velmi silnou zbraní nejen pro SEO aktivity, ale také pro jemnou psychologickou práci s vědomím čtenáře diskuzí. A proč by měl linkbuilder s vlákny plnými komentářů správně pracovat? Zde uvádíme 3 pádné důvody: 

  • Zpětné odkazy → když potřebujete odkazy v krátkém čase.
  • Brandbuilding → když potřebujete dostat firmu do povědomí.
  • Náprava reputace firmy/produktu → když potřebujete napravit zkaženou reputaci.

Jde o odkazy. 4 způsoby, jak na ně:

  • Atribut Do follow – předně si vybírejte diskusní vlákna, která umožňují odkazovat s atributem odkazu „do follow“ → zářný příklad je portál Zena-in.cz. A pokud bude odkaz s atributem „no follow“, úplně to nevadí, pokud tedy takové odkazy prozatím nemáte. I ty jsou do určité míry žádoucí → svým dílem vytvářejí přirozenost odkazového profilu.
  • Diskusní profil - dobře si rozmyslete název profilu → některé weby neumožňují vkládat odkazy do příspěvku, ale skrze jméno přispívajícího.


  • Relevance - buďte tematičtí → vyhledávače zhodnocují kontext v okolí v odkazu, který vkládáte do diskuse.
  • Na co si dát pozor - vyhýbejte se těm diskusním portálům, které sice umožňují odkazovat, ale jen přes tzv. prostředníkové stránky – redirectory.

Jak vybrat vlákno pro umístění zmínky? 

Přispívejte do těch vláken, které mají vysoké pozice na vaše klíčová slova ve vyhledávačích. A obzvláště těch, které mají staré datum založení, průběžně se do nich přispívá a stále žijí. Vybírejte také nejlépe vlákna, která v sobě obsahují zmínku o regionu, kde působíte. Mají často vyšší charakter konverze a CTR ze SERPU neboli přirozeného vyhledávání.

přispívání do diskusí

Jakou vhodnou formou příspěvky psát?

Na to existuje jednoduchá a univerzální rada – pište vždy jazykem přispěvatelů. To znamená, že si nejdříve pročtete starší příspěvky, zhodnotíte jejich erudovanost a jazykovou barevnost. Nemají vlákna, kam se chystáte přispívat, nijak valnou gramatickou úroveň jazyka? Pak ani vy se nemusíte bát překlepů. 

Čím a jak vhodně přispívat?

  • Vyberte si do začátku jen 1 službu, nebo 1 sortiment. Jde o to, udělat si lepší představu o skutečném a měřitelném přínosu, abyste mohli sledovat, jak se vše vyvíjí.
  • Najděte něco, v čem se můžete vychválit. A také si nezapomeňte udělat hlubinnou rešerši o tom, v jakém aspektu služby jste konkurenceschopní.
  • Buďte autentičtí! Zkuste vycházet i z toho, že Češi jsou národem stěžovatelů: 

Dobrý příklad příspěvku:Na pláži bylo přecpáno. Cestovka XY říkala od začátku, že tam bude hromada lidí. I tak sem do toho šel a nelitoval - pěknejch holek tam bylo fakt mraky, to jako jo.“

Špatný příklad příspěvku:  „Cestovka XY mi moc pomohla při výběru a zprostředkování dovolené, byl jsem spokojeným klientem.“

Komentáře

Ing. Pavel Kočárek

7.6.2016

Dobrý večer. Mám dotaz ke tvorbě profilů. Pro můj eshop www.rostoucinabytek.com by byl odkaz ze zmíněného serveru zena-in, ideální. Jak je lepší to řešit, registrovat se jako oficiální zástupce a přispět do diskuze, nemyslím spam, ale opravdu odpověď na dotaz nebo fiktivní profil, vytvořený jako typický uživatel daného webu. Jde mi o to, že registrace jako oficiální zástupce často neprojde, protože se hned hodnotí jako spam, ale je to čistší přístup.

Děkuji za odpověď.

Miroslav Novák

13.6.2016

Dobrý den,

když založíte diskuzní profil se jménem Vaší společnosti, nebude to žádoucí.

Budete se snažit sice psát pro lidi prospěšně a reklamu vkládat do každého příspěvku nebudete, přesto se na Vás další diskutující budou koukat skrze prsty. A administrátor pravděpodobně Vaše příspěvky bude mazat. Řešením je založení obecného profilu. Stejným způsobem byste postupoval i u zakládání profilů na jiných portálech. Ideální je diskutovat prostřednictvím nějakého obecného profilu, který má historii a reputaci. 

...ale nazapomeňme, že umělé přispívání do diskuzí není fér.

Lepší je zaměřit se na kvalitu obsahu přímo u Vás na webu. U produktů Vašeho rostoucího nábytku se snažíte psát unikátní texty. Popřemýšlejte, jak je dál prohloubit, zapojit tagy výpisů produktů...jak textem popisovat rozdíly mezi Vašimi produkty, abyste lidem umožnil se dobře rozhodnout, jaký nábytek mají v jednotlivých případech zakoupit....zkrátka pracovat na obsahu - to se vyplatí. Až budete mít obsah dotažený do konce, můžete přistoupit k přispívání do diskuzí.

E.Macek

3.1.2017

Velmi hodnotný článek, zvlášť v jeho poslední sekci, ohledně příkladů dobrých a špatných postů. Myslím, že začátečníkům v kombinaci s tímto článkem - http://pcworld.cz/internet/linkbuilding-aneb-zakladni-seo-aktivity-49293 poslouží velmi dobrou službu. Možná by bylo lepší se zmínit, že linkbuilder by měl věnovat aspoň 5 minut příspěvkováním v jiných nesouvisejících vláknech, nebo aspoň pozdravit účastníky fóra.

Milan

21.4.2017

Pecka, využiji. Velmi hodnotný článek.

Přidat komentář