Jak na remarketing: 6 tipů pro jeho cílení

Cílení na publika remarketingových kampaní musí mít předem danou strukturu, strategii a pravidla. Stejně jako při střelbě do terčů nám není jedno, zda se trefíme přímo do středu či na okraj, tak na míření na tu správnou cílovou skupinu nám není jedno, zda cílíme na nejrelevantnějšího uživatele surfujícího na internetu či na uživatele, který v minulosti má se zájmem o naše produkty jen pramálo společného v jakékoliv formě.
remarketing

Společně si nyní projdeme celkem šest tipů na to, jak správně cílit na střed našeho terče na poli remarketingových publik.

Cílení na opuštěný nákupní košík

Uživatelé v pokročilém nákupním procesu, kteří z určitého důvodu opustili proces nákupu v nákupním košíku před zaplacením, jsou velmi oblíbenou a efektivní cílovou skupinou pro remarketing. Zejména z toho důvodu, že je u nich podstatně vyšší šance pro úspěšné dokončení nákupu. Je vhodné využít motivační složky a zacílit i s časově omezenou slevou, nabídkou dopravy zdarma a jiné.

remarketing je účinný
Bigstock.com

Propagace akčních nabídek

Vzhledem k přesycenosti medií podobnými reklamami nemusí noví návštěvníci na akční slevy reagovat tak dobře, jako bývalí návštěvníci webu zahrnutí v našem publiku. Máme 20% slevu na konkrétní produkt? Přichází období sezónních slev či výprodejů? Díky remarketingu můžeme jednoduše ke koupi přesvědčit uživatele, který vstoupil na web kupříkladu před týdnem, prohlížel si tento produkt a viděl plnou cenu.

Kampaň na zvýšení povědomí

Brandové kampaně jsou skvělým nástrojem pro zvýšení povědomí o značce a remarketing je pro tyto účely ideální volbou pokud nechceme utrácet mnohem větší částky za jiné obsahové brandové kampaně. Ideálním krokem je zvolit delší dobu trvání členství v seznamu pro remarketing a omezit frekvenci zobrazování na kupříkladu 4-5x týdně. Pokud se takto budeme připomínat uživatelům po celý rok, je pravděpodobné, že se při rozhodování o koupi určitého produktu vybaví naši firmu.

Cílení na návštěvníky, kteří nenakoupili

Uživatelé na denní bázi často navštíví určitý web a odejdou, aniž by si cokoliv koupili či objednali. Cílit na tyto typy uživatelů je výhodné, protože z nějakého důvodu na naše stránky přišli i skrz to, že neudělali požadovanou akci. Konkrétní struktura a nastavení publika bude záviset na podobě našeho webu. Pro ilustraci můžeme zahrnout do jednoho publika uživatele, kteří navštívili určitou část webu (například část webu prodávající kurzy angličtiny) a uzpůsobit tomu naši remarketingovou komunikaci.

Znáte 7 nejčastějších chyb v PPC?

A neděláte náhodou některou z nich? Přečtěte si článek Vyvarujte se 7 nejčastějších chyb v PPC.

Cílení za pomoci dynamického remarketingu

Dynamický remarketing se hodí užít jen v určitých případech. Například u e-shopů je téměř samozřejmost a jeho důležitost nabývá s velikostí daného e-shopu. Spočívá ve vytváření reklamních inzerátů obsahující konkrétní produkty, jenž si dříve na vašem e-shopu daní uživatelé prohlíželi, a tudíž o ně s největší pravděpodobností projevili zájem. Pro jeho použití je třeba si do Google Merchant Center nahrát XML feed.

Cílení na stávající zákazníky

Mnoho e-shopů je v plusových číslech zejména díky opakovaným nákupům od stávajících a bývalých zákazníků. Nejen že přimět k nákupu bývalého zákazníka bývá násobně levnější než přivést úplně nového zákazníka, ale pokud jej přesvědčíte o svých kvalitách, tak i mnohonásobně jednodušší. Pro tento typ cílení má smysl uživatelům ukazovat reklamy s novými nebo vylepšenými produkty, popřípadě reklamy podporující věrnostní program či jeho ideu.

Vytěžte z remarketingu co nejvíce

napište nám

Přidat komentář