Vyvarujte se 7 nejčastějších chyb v PPC

Zadarmo dosáhnout špičkových výsledků co se týká vyhledatelnosti na webu? To je nemožné. Dá se ovšem omezit zbytečné plýtvání prostředky. PPC reklamy jsou efektivním způsobem nástrojem propagace na internetu. Musí se to ale umět.
7 chyb v PPC kampaních

Proč jsou PPC reklamy neustále tak opomíjeny a v mnoha případech naprosto zanedbávány? A proč se stále setkáváme se sedmi a začátečnickými chybami, které mohou byznys zruinovat? Podíváme se na ty nejčastější problémy PPC kampaní, jež možná brzdí i váš úspěch.

1) Být první za každou cenu

Jsme soutěživí a chceme být první, to patří k lidské přirozenosti. Ironií je, že to není vždy efektivní ve světě PPC. Proč? K zodpovězení otázky nám pomohou dva ukazatele: „CPA“ a „PNO“.
Dobré hospodaření spočívá v tom, že musíme mít vyšší výnosy než náklady. Též nesmíme zapomínat na fakt, že náklady na PPC nejsou jedinými náklady. Je proto zcela zásadní, abychom CPA zachovali ve výši adekvátní našim cílům, a aby PNO v nejlepším případě nepřekročilo 10%. Teprve když dosáhneme tohoto cíle, můžeme operovat s pozicí našich reklam ve vyhledávačích.

 

Co je to?

PNO = podíl nákladů na obratu; tato metrika ukazuje, kolik procent z obratu jste utratili za kampaně; s tímto termínem operuje seznamovský Sklik.
CPA = cost per aquisition/action, tedy cena za akci; vyjadřuje, kolik jste zaplatili za jeden proklik/stažení/registraci či jakýkoli jiný z cílů kampaně.

2) Kombinování vyhledávací a reklamní sítě

Tato chyba by se dala považovat za největší a nejčastější pro první pokusy při tvorbě kampaní. Jako první a zároveň výchozí varianta při stavbě nových kampaní v AdWords je "Vyhledávací síť s optimalizovanou obsahovou sítí." Ironií je, že to samo o sobě říká, že jde o „nejlepší možnost k oslovení největšího počtu" jak při tvorbě kampaní, tak při certifikačních testech. Google si nás jednoduše snaží naučit utrácet nepřiměřeně moc a směrem k nerelevantnímu publiku. Hanba ti, Google!

3) Nechání kampaní ladem

V restauracích se nemůžeme zbavit kuřecích steaků s konzervovanou broskví, ekvivalentem k této těžko pochopitelné tradici ve světě laického PPC je kampaně stvořit, spustit a více se o ně nestarat. To nás ponechává slepými ke všemu, co se děje v daném segmentu trhu. Z toho může vyplynout únik potenciálního zisku, poškození firmy, plýtvání rozpočtu, nezobrazování reklam, zobrazování reklam nerelevantní skupině uživatelů, zastaralý obsah, nerovnoměrně utracený denní rozpočet a mnoho dalšího.

4) Přebytek volné shody klíčových slov

Nepromyšlená volná shoda má za následek bezmyšlenkovité vyhazování peněz na internetu.

V praxi to znamená, že pokud prodáváme například televize a jako klíčové slovo ve volné shodě zvolíme „HD televize“, pak se naše reklamy mohou zobrazovat například i na vyhledávací dotazy jako „HD monitory, co je to HD, co dávají v televizi v USA,“ a jiné.

Třešničkou na dortu může být to, že nás k užití volné shody samotný Adwords mnohdy sám vyzývá ve formě příležitostí. Nenechme se proto zblbnout a dodržujme předem zvolenou strategii.

bigstock-160544522_-_kopie.jpg

žena šetřící na PPC
Bigstock.com
Takhle se můžete cítit, když zjistíte, že jste nenastavili PPC efektivně.

5) Nevyužívání všech možností, které PPC nabízí

Remarketing, Produktové reklamy, RLSA, DSA, Nákupy v reklamách YouTube, dynamický remarketing, PPCHit. Obzvlášť provozovatelé eshopu se bez těchto typů kampaní neobejdou. Ovšem ani ostatní uživatelé je se však nemohou spoléhat pouze na klasickou vyhledávací reklamu. To je chyba, která může brzdit byznys.

6) Neměření konverzí

PPC kampaně umožňují to, co takřka žádný typ propagace – naprostou transparentnost. Tato transparentnost je obrovská příležitost, jak zlepšit svůj marketing. Pokud totiž víme, která reklama, klíčová slova, čas či samotná výše útraty nám přinese největší tržbu, můžeme dle toho upravit, podpořit či naopak omezit své kampaně k dosažení největšího užitku. Též na základě těchto metrik můžeme odhalit spoustu chyb.

7) Nerelevantní text inzerátu ve vztahu k landing page

„Spatřil jsem fotku svého idolu na Facebooku. Krásná štíhlá bruneta s dlouhýma nohama ve věku lehce přes 20 let. Profil hýří všemožnými zájmy a sportovními aktivitami. Po osobním setkání přede mnou stála malá boubelatá bytost bez viditelných efektů sportovní aktivity a znuděným výrazem, který indikoval nezájem úplně o všechno.“

Takovou reakci popisu a výsledku mohou zažívat uživatelé při přečtení a následném prokliknutí naší reklamy v případě, že nedbáme o text adekvátní k podobě naší vstupní stránky neboli landing page. Výsledkem takové situace je zpravidla to, že uživatel okamžitě stránku opustí.

Vyskytuje se ve vašem účtu některý ze zmíněných sedmi prohřešků? Pak byste s tím měli něco dělat a obrátit se na nás nezávaznou žádostí o audit kampaní.

 

Pomůžeme vám s kampaněmi
napište nám

Přidat komentář