Vylučující slova aneb jak ušetřit desítky procent nákladů
Investice do online reklamy jsou rok od roku vyšší, zviditelnit se na webu se stalo nezbytným. Přesto dělá nespočet inzerentů základní chyby, díky kterým následně utrácí v online kampaních více, než by museli. Mnohdy utrácejí za kliknutí, která nemají sebemenší šanci přinést inzerentovi jakýkoliv užitek. Stanovení cílové skupiny zákazníků by měl být první krok v úspěšném vedení jakékoliv marketingové kampaně (online nevyjímaje) a následně se na tuto skupinu zaměřit. V tomto snažení nám v rámci PPC mohou nádherně pomoci vylučující slova.
- Pomůžeme vám k objektivnímu zhodnocení vašich kampaní. Exluzivní PPC audit - ZDARMA.
Co jsou vylučující klíčová slova
Na základě inzerentem stanovených slov zabraňují vylučující klíčová slova zobrazovat reklamní sdělení uživatelům, kteří svým vyhledávacím dotazem nehledají to, co inzerent nabízí. Jinými slovy nám pomáhají se vyhnout „nechtěným zákazníkům“. To znamená těm uživatelů, kteří nemají o naše výrobky či služby zájem. Tím nám šetří mnoho peněz, jež můžeme následně užít k oslovení relevantních potenciálních zákazníků.
Co to znamená v praxi
Uveďme si příklad. Jsme banka a chceme inzerovat půjčky a použijeme tedy klíčové slovo „půjčka“. Již nyní se musíme zamyslet, jaké půjčky vlastně poskytujeme a jaké další produkty se pod stejným klíčovým slovem mohou na trhu vyskytnout. Když pomineme nejrůznější variace produktů půjček a zaměříme se na základní členění půjček dle původu, přijdeme na to, že existuje půjčka bankovní a nebankovní. Vzhledem k tomu, že jsme banka a uživatele hledající půjčky nebankovní oslovit nechceme, tak do vylučujících slov přidáme slovo „nebankovní“. Tím odfiltrujeme tu segment publika, který oslovit nechceme a zúžíme cílovou skupinu, na kterou cílit chceme.
Benefity vylučujících klíčových slov
- Lepší cílení reklam
- Zlepšení Click-through-rate (CTR) neboli procento uživatelů, kteří klikli na vaši reklamu po zobrazení
- Snížení nákladů
- Uživatelé, kteří kliknou na Vaši reklamu, budou mnohem pravděpodobněji potenciální zákazníci
- Zvýšení „skóre kvality“ – reklamy s vyšším skóre kvality se zobrazují častěji s možností přebít kvalitou vyšší CPC konkurentů.
- V některých případech zabráníte soutěžení vlastních kampaní mezi sebou
Jak vytvořit vylučující klíčová slova?
Tato část by se dala rozdělit na přidání vylučujících slov před spuštěním kampaně a přidání vylučujících slov po spuštění kampaně.
Přidání vylučujících slov před spuštěním kampaně
Pokud známe cílovou skupinu, s trochou zamyšlení můžeme přijít na celou řadu vylučujících slov, které nelahodí našim potřebám k propagaci našeho záměru. Nebo to mohou být fráze, na něž obecně chcete zamezit zobrazování vašich reklam. Uživatelé, kteří pro vás nejsou relevantní, mohou chtít …
-
opatřit si výrobek či službu bez placení (zdarma, download, stáhnout, online aj.),
-
opatřit si výrobek či službu levně (levný, levně, vzorky, výhodný, výprodej aj.),
-
opatřit si použitý výrobek (aukce, bazar, aukro, bazos, použité aj.)
-
hledat srovnání či informace, nikoliv nákup (jak vybrat, diskuse, srovnání, recenze apod.),
-
zákaznický servis a návody k použití, nikoliv nákup (opravy, servis, náhradní, čištění, manuál apod.),
-
značku, kterou nedisponujete
A to je jen základ, postupně můžeme přicházet na mnoho dalších. Postup je takový, že v položce Klíčová slova -> Vylučující slova sepíšeme pod sebe výrazy, které mají mít pomyslné "STOP" pro zobrazování našich reklam.
Přidání vylučujících slov po spuštění kampaně
Vzhledem k tomu, že zkrátka není v lidských silách přijít na všechna vylučující klíčová slova ještě před spuštěním kampaně, je tato metoda základem optimalizace PPC kampaní.
Postup je takový, že se v položce Klíčová slova -> Vyhledávací dotazy podíváme na fráze uživatelů, které použili jako vyhledávací dotaz, a které spustili zobrazení reklam. Vyhledávací dotazy uživatelů, které shledáme nerelevantní vzhledem k tématu našich inzertních potřeb ať už na bázi reklamní sestavy či kampaně celkově, přidáme do seznamu vylučujících klíčových slov.
Přidat komentář