Landing page aneb jak nenechat zákazníka utéct

Křičíte hlasitěji než ostatní trhovci, máte krásný poutač i stánek. Všichni se k vám seběhnou, ale když vidí bedny plné plesnivé mrkve, zase odejdou. Přesně tak to funguje i na internetu. Se špatnou vstupní stránkou neoslovíte nikoho i se sebelepší PPC kampaní. A konverze se nekoná. Co se proti tomu dá dělat?
bannerová reklama
Bigstock.com

Přihlížet tomu, jak naše snaha vytvořit velkolepé reklamní kampaně nedosahuje vytouženého konverzního výsledku či nedej bože vychází vniveč, je trpký nápoj krátkozrakých marketérů. Jakýkoliv zodpovědný a zároveň chytrý marketér ví, že dostat uživatele na webovou stránku je věc jedna, ale přimět je udělat požadovanou akci, to je věc druhá. Co je tedy nejlepší způsob jak přimět uživatele ke konverzi? Adekvátní Landing page!

Co je to landing page

Landing page je anglický pojem, který v česky mluvících končinách označujeme jako „cílová stránka“ (popřípadě i vstupní stránka – tak ji označuje i nejpopulárnější analytický nástroj Google Analytics). Je to stránka, na kterou vstupuje uživatel v případě, že klikne na odkaz v reklamě na internetu, což může být například bannerová reklama, reklamy ve výsledcích vyhledávání v internetovém vyhledávači (například Google), placený odkaz v nějakém článku či odkazy v newsletteru v e-mailové schránce.

Landing page je zkrátka speciální stránka, která je vytvořena za tím účelem, aby měla co nejvyšší konverzní poměr.

Co by měla obsahovat správná Landing page

  • Relevantní obsah
  • Odpovídající výzva k akci (nejste tu od toho, abyste jen informovali, musíte říct návštěvníkům, co mají dělat, vyzvat k nákupu, stažení aplikace apod.)
  • Prouživatelské rozhraní (mnoho lidí odradí už vzhled stránky, ačkoliv produkt sám se jim líbí)
  • Návaznost na reklamní inzerát
  • Maximální usnadnění cesty uživatele (stává se, že po příchodu na landing page musí uživatel třeba ještě třikrát nebo čtyřikrát kliknout, aby se dostal k objednání produktu; to je rozhodně špatně)

Mise Landing page

„Jmenuji se Page, Landing Page. Podávám hlášení. Dnes jsem odradil desítky či možná stovky uživatelů od dalšího postupu a provedení akcí na mé zemi. Děkuji. Konec hlášení.“

Toto pomyslné hlášení by mohlo poslouchat či číst nespočet majitelů webových stránek, jelikož mise, kterou provádí jejich Landing page je špatně nastavená.

Tím primárním úkolem Landing page je totiž především zajistit konverzi. To znamená proměnit občas i v celku draze zaplaceného uživatele, který navštívil naše stránky v zákazníka, registrovaného uživatele či odběratele newsletterů.

Smutnou realitou poslední doby však je, že jako Landing page se představuje úvodní stránka webu (homepage) nebo v lepším případě některá další podstránka (např. detail výrobku či služby).

Úvodní stránka (Homepage) jako Landing page

Úvodní stránka by však měla mít zcela jinou misi. Měla by sloužit pouze jako rozcestník vtahující uživatele do tajů webové stránky.

Podstránky s detaily produktů jako Landing page

Podstránky s detaily produktů či služeb mohou být v rámci mise Landing page dobrou i špatnou volbou. Rozhodujícím faktorem je kvalita daných stránek jak po obsahové stránce, tak po stránce uživatelského rozhraní. Špatnou Landing page mohou být v případě nespojitelného kontextu reklam s danou podstránkou či v případě, že obsahují příliš mnoho informací, bývají málo konkrétní, neobsahují výzvu k akci a jiné.

Přidat komentář