3 základní způsoby, jak zvýšit míru prokliku (CTR) reklam
Proč má míra prokliku v kampaních takovou důležitost? Vedle pokrytí (podíl zobrazení) je míra prokliku pravděpodobně nejdůležitější metrikou v PPC. Musíme jí věnovat značnou pozornost.
Výpočet míry prokliku je následující: počet prokliků / počet zobrazení
Míra prokliku ukazuje objem provozu jakékoli konkrétní reklamy (nebo celé kampaně jako celku) a je hnací silou naší webové stránky či stránky našeho klienta. A co nám pomůže navýšit míru prokliku? Především tři základní věci:
1) Zlepšení pozice našich reklam
Základní zásadou optimalizace konverzí je být vidět. Ty reklamy, které jsou vidět hned po načtení stránky, mají mnohem větší šanci upoutat pozornost uživatelů. Reklamy na 4. a nižším místě nezaujmou v takové míře.
Čím výše je zobrazena reklama na stránkách výsledků vyhledávání, tím více kliknutí bude přijímat. To proto, že uživatelé tráví více času v horní části stránky. Přes 85 % uživatelů zaregistruje tyto reklamy na rozdíl od reklam ve spodní části vyhledávání či na dalších stránkách (jen okolo 20 %). Kromě toho mohou uživatelé trávit více času čtením reklamy na top pozicích. Není proto od věci dosáhnout vyšších pozic, investice by mohly stát za to.
Je však dobré mít na paměti, abychom nebyli na prvním místě za každou cenu. Ono snažení by se nám mohlo dost prodražit. Zanalyzujme si konkurenci a jejich prostředky a vytvořme si pro náš stav adekvátní strategii.
2) Udržujte své reklamní texty a klíčová slova podobné
Adekvátní relevance vyhledávacích dotazů ve vztahu s výsledky vyhledávání je pro organické vyhledávání naprosto přirozená. Pro úspěch reklam v searchových kampaních bychom se měli držet stejného scénáře.
Čím podobnější je kontext reklamního textu ve vztahu k vyhledávacímu dotazu, tím vyšší je míra prokliku. Málokdo si uvědomí, že text inzerátu hraje důležitější roli než postavení inzerátu či jeho cena za proklik.
3) Vyberte si relevantní nízkonákladová klíčová slova.
Opomíjeným faktorem, ovlivňujícím míru prokliku je míra konkurence na vyhledávací dotaz. To může být měřeno na základě mnoha proměnných včetně:
- skutečný počet inzerentů inzerující daný pojem
- odhadovaná cena za proklik na nejvyšší pozici reklamy
- úroveň konkurence, jak je uvádí ve vyhledávačích
- počet slov ve větě
Dva důležité závěry lze vyvodit z těchto údajů. Za prvé je to mnohem lepší se zaměřit na větší počet konkrétních vyhledávacích dotazů v kampaních (např. "ppc reklamy cena adwords") a dát jim adekvátní odpověď než jen na obecnější slova ("ppc reklamy"). Úroveň soutěže (a tedy i cena) bude mnohem nižší a jako výsledek dostanete mnohem lepší výsledky.
A za druhé, výhody cílení na mezery v užívaných klíčových slov jsou obvykle vyšší u inzerentů na nižších pozicích než pro inzerenty, kteří se objeví ve vysokých pozicích. Takže pokud si nemůžeme dovolit soutěžit s giganty obsazujícími top místa u základních klíčových slov našeho podnikání, je důležité, aby se nám podařilo najít méně konkurenční klíčová slova k cílení.
Přidat komentář