5 fíglů, jak (ještě víc) zefektivnit vaši Adwords kampaň
Adwords kampaní často pravidelně protéká nemalé množství peněz. Mizí z rozpočtu někdy až s nepříjemnou rychlostí. Je proto velice podstatné věnovat se tomu, zda jsou peníze utráceny efektivně. Adwords se pravidelně rozvíjí a přibývají další užitečné funkce. Jestli máte pocit, že vaše kampaně mají rezervy a daly by se dál vylepšit, čtěte dále. Na 10 názorných příkladech vám ukážeme možnosti k dalšímu zefektivnění kampaní.
- Také vám můžeme nabídnout ZDARMA vypracovaní profesního PPC auditu. Objektivně a nezávazně.
1) Sledujte, za jaké vstupní dotazy platíte
Je dobré začít tam, kde se peníze utrácí. Pokud v search kampaních cílíte na konkrétní klíčová slova a jejich různé varianty, pravidelně si kontrolujte, skrz jaké konkrétní vyhledávací dotazy vaše inzeráty vodí na stránku návštěvníky. Když zjistíte, že vám některé ze slov nevyhovují? Vyselektujete je přidáním do seznamu vylučujících klíčových slov. Pokud to budete řešit pravidelně, zefektivníte utrácení, odstraníte nechtěné nekvalitní návštěvy + budete mít další možnost k přemýšlení nad tím, která klíčová slova reálně přinášejí konverze. I u velice relevantního KW můžete zjistit, že nekonvertuje.
1.jpg
Klíčová slova, na která se vaše kampaň reálně zobrazuje a generuje prokliky, zobrazíte v záložce Klíčová slova – Podrobnosti – Vyhledávací dotazy – Vše.
2) Umisťujte textové inzeráty automaticky na horní 3 pozice
Míra prokliku (CTR) by u search textových kampaní mohla být běžně mezi 5-10%. Pokud není, řešte to, lze toho dosáhnout. Zvýšíte tím kvalitu kampaně, počet relevantních prokliků, vytěžíte víc z celkového počtu zobrazení, která Vám Google dává k dispozici a ve finále i krapet ušetříte, protože prokliky u kvalitní kampaně nestojí tolik. První 3 pozice jsou zdaleka nejvíce proklikávané. Ne vždy platí, že být na prvních 3 pozicích musí být nutně výrazně dražší. Ceny CPC se nemusí tolik lišit. Strategii cílení na horní 3 pozice lze v Adwords vytvořit v sekci Sdílená knihovna – Strategie nabídek, viz obrázek níže. Podrobněji o založení a nastavení např. zde v poradně Adwords https://support.google.com/adwords/answer/2979071?hl=cs. Aby mohla daná kampaň strategii používat, přiřadí se v Nastavení kampaně v sekci strategie nabídek.
2.jpg
Nová strategie nabídek pro cílení na top 3 pozice ve vyhledávání se vytváří v sekci Sdílená knihovna – Strategie nabídek – Cílit na umístění vyhledávací stránky.
Na obrázku lze vidět, že strategie cílení inzerátů na horní 3 pozice nemusí vycházet výrazně dráž z pohledu CPC. Další výhodou je, že se výrazně zvýší CTR kampaně a podaří se lépe zužitkovat nabízená zobrazení. Tento výpis lze nastavit v záložce Klíčová slova – Segment – V horní části a v ostatních částech.
3) Pracujte s ukazatelem podílu ztracených zobrazení ve vyhledávání
Pokud přemýšlíte, v které kampani zvětšit počet relevantních prokliků, může vám pomoct ukazatel míry ztracených zobrazení. Nastavíte ho v záložce Sloupce. Snáze pak v celkovém přehledu uvidíte, které kampaně mají ještě nevyužité rezervy z pohledu např. přiškrceného rozpočtu. Nejdřív ale zapracujte na vyladění výkonu kampaní, až poté řešte nějaké zvyšování rozpočtu.
Užitečné je také přidat sloupec s ukazatelem Relativní CTR. Dodá k vašim bannerovým kampaním jednoduchý benchmark (srovnání s konkurencí). Uvidíte, jestli jsou vaše grafické kreativy více či méně klikané než je průměr konkurence v daném období.
Sloupec Podíl ztracených zobrazení ve vyhledávání lze do přehledu přidat v záložce Sloupce – přizpůsobit sloupce – Konkurenční metriky.
4) Zkuste využívat dynamické kampaně
Dynamické kampaně (např. automaticky vygenerované inzeráty, KW a landing pages na základně obsahu webu) mají řadu odpůrců i obhájců. Jisté je, že je jejich použití hodně specifické a je třeba ho dobře vymyslet. Pokud např. hledáte způsob, jak si z Google vyhledávání levně (1-1,5 Kč CPC) tahat tematickou návštěvnost, kterou následně využijete třeba v remarketingu, je dynamická textová kampaň ve vyhledávací síti docela šikovný nástroj. Kampaň dosahuje obvykle vysoké CTR mezi 8-10%, přivedené návštěvy mají (díky relevantnější mu obsahu inzerátu ve vztahu k dotazu návštěvníka) dle zkušenosti lepší kvalitativní parametry (míra bounce rate, doba pobytu na stránkách, počet shlédnutých stránek) než běžná vyhledávací kampaň s napevno napsanými texty inzerátů. Např. pro brand building s využitím remarketingových kampaní je toto velice užitečné a levné řešení, jak si cílovou skupinu vhodně zvětšovat.
Dynamická kampaň se založí snadno. Kliknete na zelené tlačítko Přidat kampaň, zvolíte Pouze vyhledávací síť a následně vyberete z nabídky Dynamické reklamy ve vyhledávací síti. V detailu kampaně pak vyplníte podle potřeby zbývající specifikace jako zacílení, strategie nabídek atp.
5) Nastavte rozšíření kampaně o dodatečné informace
Každá reklama hledá způsob, jak na sebe upozornit. Rozšíření reklam tyto možnosti dává textovým reklamám ve vyhledávaní. V nabídce je toho poměrně dost – zobrazení lokality z Google Places, zobrazení telefonu, oblíbených odkazů na další podstránky, recenzi nebo např. propojení s G+ sítí. Pokud nastavíte a začnete využívat, zvýšíte tím informační hodnotu reklam, zatraktivníte je a v některých případech (ne každá konkurenční kampaň je využívá) i zvýrazníte před konkurenci. Rozšíření totiž jsou vidět ve výsledcích vyhledávání, kde se vaše reklamy zobrazují. Zatraktivněte si proto tímto způsobem základní textové reklamy. Více o jednotlivých rozšířeních zde https://support.google.com/adwords/answer/2375499?hl=cs.
Rozšíření lze vytvořit a k jednotlivým kampaním přidat v záložce Rozšíření reklam.
Chcete víc informací o tom, jak na Adwords?
Článek bude pokračovat ještě druhým dílem (v lednu 2014 na blogu Aira)! Můžete se těšit na těchto 5 dalších témat, jak zefektivňovat výkon Adwords kampaní:
- Rozdělte si kampaň na jednotlivé kanály, bude se Vám lépe vyhodnocovat a měřit
- Využívejte k vyhodnocování kampaní i data z Analytics
- Remarketing v moha rolích
- Přejděte na online videa z YTB kanálu
- Zkuste personifikované cílení, aneb jděte s reklamou do míst, kde se pohybují zákazníci
Přidat komentář