Jak vybrat firmu na správu IT?

Brzdí efektivitu vaší firmy nefunkční IT procesy? Chcete mít IT pod kontrolou? Vybíráte firmu pro správu IT? Pak si přečtěte, na co si máte při výběru partnera dát pozor.
Outsourcing IT - jak vybrat firmu

Přesunout starost o všechny IT procesy na někoho jiného a starat se o svůj byznys, to je pro mnoho ředitelů firem ideální stav. Ne vždy je ale po ruce někdo, kdo poradí, jak ji vlastně vybrat. Mám pro vás pár tipů.

Na co si dát při výběru pozor

Evidence požadavků

Než vyberete společnost na outsourcing IT, zeptejte se na způsob, jakým bude evidovat vaše požadavky. Online systém na správu požadavků a vyhrazená emailová adresa pro podporu, která vytvoří v systému po přijetí Vašeho emailu tzv. “ticket“, poukazuje na dobrou volbu. Sdílený excelový soubor (případně tužka a papír) bývá obvykle signálem menších zkušeností a méně propracovaného systému správy požadavků.

Nesporná výhoda online systému je, že získáte kompletní přehled o tom, kdy a kým jsou požadavky zadávány a jak rychle jsou plněny. Díky tomu máte také přesnou představu o celkových nákladech.

 

Kapacitní možnosti

Pokud se rozhodujete, zda zvolit pro správu IT firmu nebo živnostníka, je třeba vzít v potaz, že jedním z negativních aspektů většinou levnějších živnostníku nebo velmi malých firem je nulová zastupitelnost. Zázemí větší firmy dává garanci zastupitelnosti, připravenosti k zásahu a rychlé odezvy.

Bezpečnost

Jestliže vám hodně záleží na bezpečnosti, zeptejte se, zdali je firma, o níž uvažujete, schopná provést při převzetí bezpečnostní audit. Společnost, která sama bezpečnostní audity dělá, se spíše nedopustí nějakého přehmatu proti bezpečnosti správy IT.

bigstock-computer-security-or-safety-co-109896362.jpg

Bezpečnost a outsourcing IT - jak vybrat firmu
bigstock.com

SLA

Chcete-li mít garantovanou dobu odezvy, dostupnosti nebo dobu vyřešení požadavků, domluvte si s firmou tzv. SLA neboli Service Layer Agreement. Jedná se v podstatě o závazek firmy, která bude správu provádět, že požadavky začne řešit podle dané priority do určité doby, nebo že klíčové služby a servery budou dostupné určitou dobu. Typickým příkladem bývá SLA na servery 4 hodiny, na uživatelský požadavek NBD (Next Business Day) a dostupnost klíčových serverů a služeb 99,9%. S touto garancí jsou však spojené určité náklady, například na monitoring a alokaci techniků, takže buďte připraveni také na poměrné zvýšení ceny.

Přidat komentář