Jak vypadají nejhorší loga světa? Připomínají pohlavní orgány, sex i svastiku.
Kvalitní firemní logo by mělo být originální, nadčasové a jednoduché. Nemělo by se podobat logu vaší konkurence, mělo by být estetické, snadno použitelné – a lidé by si vás podle něj měli snadno zapamatovat. A věřte, že u následujících log se ten poslední bod povedl dokonale. Nicméně asi ne v tom významu, v jaký jeho autoři věřili.
Na úvod jen trochu suché a šedé teorie –logo je grafický symbol, který identifikuje vaši firmu, reprezentuje ji, slouží jako „podpis“, který jasně říká „Tady jsme my! Tohle je naše práce!“ V ideálním případě by vás mělo nejen odlišit od konkurence a lidé by si vás s ním měli jednoznačně spojit, ale mělo by i symbolizovat hodnoty, které vaše firma vyznává, ukazovat zaměření firmy, její práci a její produkty. Kromě toho by mělo být snadno použitelné – a to nejen do hlavičky vašich webovek, ale i na vizitky, na plakáty, na bannery, firemní dokumenty…
Zajímá vás grafika?
O grafice a designu stránek najdete pár vět i v těchto článcích:
Někdy se záměr vydaří perfektně, jindy se ale grafik špatně vyspí a neštěstí je na světě. Tady je 10 nejhorších log, která kdy vznikla…
1. Logo pro londýnskou olympiádu
FOTO: www.olympic.org
Tvůrci ze studia Wolff Olins při tvorbě logo pro olympiádu v Londýně zbořili všechny tradice a zvyklosti a vytvořili logo v úplně nové stylu… no, a nesetkali s příliš velkým pochopením. Nejen, že mu 80 % lidí dalo nejnižší možnou známku a že některým připomínalo svastiku a jiným zase Lisu Simpsonovou provozující orální sex, ale Írán dokonce hrozil bojkotem olympiády, protože ho považoval za židovské spiknutí. Prý je v něm totiž ukryté slovo „Zion“.
2. Japonská síť lékáren
FOTO: dailycognition.com
Japonská síť lékáren Kudavara použila ve svém logu nevinné písmenko „K“, kterému ale grafik nešťastně přikreslil dvě „hlavičky“ a původně nudné logo se stalo internetovým hitem po celém světě. Ale kdo ví, třeba tím lékárna propagovala alternativní způsob léčby…
3. Institut orientálních studií
FOTO: http://webneel.com
Jasně, studenti mají občas školu a povinnosti s ní spojené u pr… ale vyjádřit právě tohle asi nebyl záměr jedné brazilské university, která si zadala tvorbu nového loga pro svůj institut s cílem větší propagace… Publicitu sice měla ohromnou, ale trošku jiného rázu. Nebo na obrázku skutečně vidíte slunce za orientální budovou?
4. Pediatrické centrum v Arlingtonu
FOTO: zdroj: guidestar.com
Zdá se, že tady mají děti opravdu hodně rádi… Pediatrická klinika v americkém městě v Arlingtonu neměla při výběru loga zrovna šťastnou ruku. A po ohlasech z celého světa, které zaplavily internet, nakonec raději sáhla po změně loga.
5. Počítačoví doktoři z Colorada
FOTO: zdroj je přímo na obrázku
Ke změně loga se nakonec odhodlala i coloradská firma, která původní lehce vulgární logo vyměnila za podobné, ale přeci jen promyšlenější. Počítačová myš v něm už teď připomíná... opravdu jen obyčejnou počítačovou myš…
6. Světová federace taekwondo
FOTO: http://www.worldtaekwondofederation.net/
„WTF? Co to je?“ To často napadá lidi, kteří jsou poprvé konfrontováni s logem World Taekwondo Federation. Jasně, správně použitá zkratka toho občas řekne více než tisíce slov, nicméně tohle asi nebylo sdělení, které chtěli taekwondisté vyslat do světa.
7. Obchod Megaflicks
FOTO: boreme.com
Jak je důležité vybrat správný a vhodný font písma. O tom by v tomto obchodě ve Spojených státech mohli napsat román, možná dokonce celou sérii. Rozdíl mezi Megaflicks a Megafucks je větší než v jednom jediném písmenku…
8. Machři přes satelity z Polska
FOTO: mont-sat.pl
Mont-sat je polská firma, která se specializuje na poskytování televizních služeb, prodej satelitů a televizních karet. A také firma, jejíž grafik našel zálibu v obskurním kresleném satelitu. Taky ve vás chudák pan satelit evokuje takové ty postavičky, které běhají po parcích s dlouhým kabátem?
9. Vermont Pure Maple Syrup
FOTO: http://vermontpuremaplesyrup.com/
Chlubí se, že mají nejlepší sirup na světě a že jsou jedničkou na trhu. Jejich logo už ale příliš k chlubení není. Shluk symbolů, které firma umisťuje na všechny své produkty, by našel uplatnění spíše v čekárně u urologa s nápisem „Pánové, chodíte často?“ než na takové lahodě, jakou je javorový sirup.
10. Taneční lekce pro pokročilé
FOTO: www.planetperplex.com
Vidíte tančící dvojici? Gratulujeme, patříte k té nezkažené polovině populace. Dobrá polovina lidí totiž při pohledu na toto logo nejdříve spatří nahé ženské torzo a až poté dva tanečníky. Freud by se poměl…
Design vašeho loga, potažmo i webu je oblast, kde se dá hodně zkazit – důkazem budiž hitparáda nepovedených log. Pokud ale vsadíte na kvalitní práci profesionálů, pak může být právě kvalitní design důvodem, díky kterému se váš byznys opravdu rozjede. Podívejte se, jak dělámewebdesign my!
Komentáře
TOMO
26.1.2015Nechce sa mi veriť, že by tvorcovia tých log vopred nevideli (pred zverejnením), aj čo iné sa za nimi skrýva...jedným veľmi žiadaným marketingovým "prvkom" je virálny efekt, možno ho chceli dosiahnúť ..v každom prípade som sa dobre pobavil :)
Přidat komentář