Pozor na zásadní klíčová slova: Váš brand, názory, zkušenosti a diskuse!

Myslíte si, že být viditelní na Googlu či Seznamu na core-business klíčová slova přináší objednávky a poptávky? O tom žádná, ale stejně tak byste si měli pohlídat i další možnosti, jak vylepšovat dobré jméno firmy. Lidé dnes dobře vědí, že je dobré si vás trochu "proklepnout", než se vám upíšou skrze webový formulář. Proto je třeba některým klíčovým slovům věnovat nadstandardní péči.
Naštvaný muž, kterému jde pára z uší

Každým rokem se na internetu objevuje čím dál více lidí, kteří jsou jaksi vědomě opatrnější. To v praxi znamená, že třicetiletý muž si nesjedná okamžitě online půjčku od první společnosti, kterou mu vyhledávač nabídne. Dejme tomu, že mu předešlé noci manžel jeho milenky decentně "upravil" auto kladivem a v pojišťovně mu dobře naladěný kravaťák suše řekl, že na kovářské práce se pojištění nevztahuje. Náš hrdina si tedy zadá do Googlu " pujcka penez online nove auto".

Žena s kladivem, co se chystá rozbít srdce
Nenechte si rozbít váš brand, špatnými komentáři lidí na netu!

Než ale kliknutím na finální OK uzavře "rychlou a výhodnou" půjčkou, pěkně si svého potenciálního věřitele prolustruje napříč celým internetem. Při tom používá kombinace slov, mezi něž patří např. názory na společnost XY, zkušenosti se společností XY či diskuse společnost XY. Kdo o tato klíčová slova nepečuje, tomu budiž virtuální nebe milostivo.

Homo Sapiens Sapiens 21. století: Nejdříve si je trochu proklepnu…a pak se uvidí

Jde o to, že pokud se, třeba v diskusi, objeví něco negativního, je zle. Především, pokud takové příspěvky převažují. Myslím, že chápete, o čem píšu. Jde o komentáře typu "paní působila nepříjemně a nakonec jsem půjčku nedostal. Silně nedoporučuji." O tom, že třeba sám udělal nějakou chybu, která ho stála půjčku, klient obvykle nepíše. Ale co s tím?

Kdyby šlo jen o jediný výstřel do tmy (všem se zavděčit prostě nejde), tak stále ještě existuje šance, že to s úvěrovou společností z našeho příkladu proutník se zničeným autem zkusí. Ale v momentě, kdy mu vyhledávač začne chrlit čím dál tím víc negativních a nespokojených komentářů, přestává mít zájem proklikat se formulářem.

Stává se, že takové společnosti úzkostlivě dbají na SEO, zobrazují se v SERP (ve výsledcích vyhledávání) na čelních místech, cpou jmění do PPC kampaní a zakázky se nehrnou. Tohle všechno dokáže pár negativních ohlasů.

Začněte více kontrolovat, jak se o vás na internetu mluví a píše

Nejlepší je „zasadit tvrdý levý hák“ přesně v momentě, kdy o vás Google na vyhledávací fráze: názory na společnost XY, zkušenosti se společností XY či diskuse společnost XY vrací nulové či informativně nic moc neříkající uživatelské výpovědi.

Hamletovská lebka s růží
Koupit či nekoupit, mrknu na názory jiných lidí...

Kdyby šlo jen o jediný výstřel do tmy (všem se zavděčit prostě nejde), tak stále ještě existuje šance, že to s úvěrovou společností z našeho příkladu proutník se zničeným autem zkusí. Ale v momentě, kdy mu vyhledávač začne chrlit čím dál tím víc negativních a nespokojených komentářů, přestává mít zájem proklikat se formulářem.

Stává se, že takové společnosti úzkostlivě dbají na SEO, zobrazují se v SERP (ve výsledcích vyhledávání) na čelních místech, cpou jmění do PPC kampaní a zakázky se nehrnou. Tohle všechno dokáže pár negativních ohlasů.

Začněte více kontrolovat, jak se o vás na internetu mluví a píše

Nejlepší je „zasadit tvrdý levý hák“ přesně v momentě, kdy o vás Google na vyhledávací fráze: názory na společnost XY, zkušenosti se společností XY či diskuse společnost XY vrací nulové či informativně nic moc neříkající uživatelské výpovědi.

Hamletovská lebka s růží

Začněte budovat dobré jméno napříč sociálními sítěmi, autorských blozích a na zpravodajsky oborovými internetovými portály jistý typ obsahu, který vám důsledně zajistí to, že např. na klíčové slovo názory na společnost XY se váš pozitivně laděný obsah bude zobrazovat nejvýše ve vyhledávacím řazení. Jde o to vybrat ty správné kanály a zajistit na nich dostatek pozitivních ohlasů, které převáží ty negativní.

Šílený laboratorní vědec
Může člověk ze SEO zešílet? Lehce...

Proč není snadné budovat brand?

Bohužel obecný návod pro takovou činnost, jako jak budovat váš brand, neexistuje. Kdyby to šlo, tak každá druhá společnost má hned přes noc komerční úspěch jako Apple, Nike nebo třeba Google. Odpovědní pracovníci většinou nemají dost času, aby tomuto problému věnovali dostatek času. Proto je potřeba domluvit se s odborníky na online marketingovou komunikaci, kteří tohle zařídí za vás.

Mimochodem, znáte pravidlo 80 a 20 procent? Říká, že i z okrajových příčin mohou vzejít zásadní důsledky. Tak dejte pozor na každý náznak negativní publicity. Na nepříjemné dotazy raději hned odpovídejte, komentáře komentujte nebo je přebijte pěti pozitivními.

Komentáře

Lenka

8.2.2016

Svatá pravda, tunelové vidění může být na škodu. S tím podle mě souvisí, ale také to, vědět co děláme a klíčovku necpat jen do onlajnu. Brand je třeba budovat na více frontách, hlídat si, co se kde píše a klíčovku protkat všemi kanály, viz http://pixelfield.cz/jak-vyuzit-klicova-slova-napric-vasi-marketingovou-...

Rychlá půjčka

21.10.2016

Naprostý souhlas...

Přidat komentář