9 z 10 klíčových slov obvykle brzdí vaše kampaně aneb Klíčová zjištění z auditů

Blíží se konec druhé desítky let existence Aira GROUP a za tu dobu našima rukama a očima prošly již stovky účtů Adwords, Sklik a Facebook. Prováděním auditů účtů a jejich nápravě jsme pomohli nespočtu klientů a zlevnili, opravili, přizpůsobili další nespočet cest ke konverzi. Jak to většinou dopadá?
PPC audit

Když vám před očima prolétává takové množství účtů a stále se setkáváte se stejnými problémy a nedostatky, máte pocit, že si firmy prostě neváží peněz. Největší ironií pak je, když dané chyby nacházíte v kampaních po marketingových agenturách.

Bohužel, správa PPC účtů není jednoduchá činnost. Ano, použili jsme Adwords, Sklik a Facebook k milionovým obratům, ale také jsme viděli, jak společnosti vyhazovaly oknem desítky, ne-li stovky tisíc korun v těchto platformách na kampaně bez jediného prodeje.

Takže proč je pro firmy tak těžké využít potenciálu PPC reklam? Zde jsou některé statistické údaje, které by vás mohly překvapit:

1) Většina reklamních výdajů je zbytečná

V průměru 10 – 12 procent z klíčových slov v PPC účtech vyrábí všechny konverze. Jinými slovy, pokud se klientově kampani nachází 10 klíčových slov, devět z nich jsou jen paraziti v rozpočtu.

Jistě, tato klíčová slova dělají kampaně větší, možná dokonce přináší určitý provoz na stránkách. Vedou však k našim cílům? K objednávkám? K odeslání formulářů? K registraci? K odebírání newsletterů? Zpravidla ne.

2) Polovina reklamy přesouvá uživatele na homepage

Téměř 90 procent z PPC účtů, které jsme podrobovali našemu auditu, měly hrubě neadekvátní landing page strategii. Více než z poloviny účtů byla odesílána návštěvnost na jejich domovské stránky. Druhá necelá polovina použila vstupní stránky, ale bohužel mizivý počet klientů dané landing page testuje.

Samotné kliknutí na reklamu nestačí, aby byly PPC kampaně ziskové. Jakmile se uživatel dostane na naše stránky skrz reklamu, je třeba ho přesvědčit, aby skutečně provedl konverzi. Bez ohledu na to, jak účinné jsou naše PPC kampaně, pokud si neoptimalizujeme své vstupní stránky, budeme vyhazovat mnoho peněz oknem.

3) Bez důsledného trackingu většina PPC kampaní neuspěje

Analýzy jsou základem každého úspěšného online marketingu a PPC kampaně nejsou výjimkou. Přesto se však občas stává, že klienti slyšeli například o Google Analytics poprvé od nás nebo jejich vlastní analytický nástroj nepozoroval důležité metriky pro adekvátní provedení analýzy a následného rozhodování, jakým směrem se v PPC vydat dál.

Stručně řečeno, bez analytiky nevíme, co funguje. A hlavně co nefunguje. Tím pádem nemůžeme jednoduše zjistit, které kampaně nám přinášejí užitek a které jsou jen prachsprostým vyhazováním peněz.

4) Většina účtů AdWords, Sklik a Facebook je špatně řízena

V konečném důsledku je hlavním důvodem těchto společných problémů nedostatek pozornosti. X-měsíců běžící kampaně bez jediné úpravy či drobné pozornosti nejsou v našich auditech výjimkou. To, že samotní klienti neví, jak s PPC zacházet a pouští k nim nekvalifikované pracovníky, registrujeme často. Stává se dokonce i to, že takové kampaně "dědíme" po marketingových či online agenturách.

Dbejme na údržbu PPC kampaní. Koneckonců chceme, aby nám přinášely námi zvolené cíle. Pokud si děláme PPC kampaně sami, měl by se o ně starat profesionál. Pokud si chceme najmout externí firmu, zvažme její zkušenosti. Pokud si ji vybereme, pak po celý čas kontrolujme, zda nám jejich pomoc přináší kýžené výsledky za rozumnou dobu.

A další poučení? Nenechte své PPC kampaně ladem, řádně se o ně starejte, či nechte někoho jiného, ať se o ně postará. My v Aira GROUP tu jsme pro vás. Zkonzultujte s námi vaše cíle a my vám rádi pomůžeme.

Zefektivněte nastavení PPC kampaní

napište nám

Související články: 

Vyvarujte se 7 nejčastějších chyb v PPC

Nejčastější chyby v PPC
Zadarmo dosáhnout špičkových výsledků co se týká vyhledatelnosti na webu? To je nemožné.

Vylučující slova aneb jak ušetřit desítky procent nákladů

Vylučující klíčová slova
Chtějí si jen popovídat nebo třeba koupit konkrétní typ výrobku, který neprodáváte.

Magické slůvko „atribuce“. Způsob, jak měřit úspěšnost kampaní

Google Analytics
Konverze měříme všichni. Ale jak zjistit, jestli za ně mohla spíš PPC kampaň nebo PR článek?

Přidat komentář