Jak si zvýšit návštěvnost? Využívejte Google+!

S autory textů na internetu většinou nejvíce hýbe slovní spojení káva zdarma, už nějakou dobu se ale o jejich pozornost výrazně hlásí tajemně znějící Google+ Autorship a nově i Google Display Network. Co to vlastně je a v čem to pomáhá?
vyšší návštěvnost díky Google+

FOTO: Frerk Meyer (Flickr.com)

Google+ Authorship umožňuje propojení článků s profilem autora na googlovské sociální síti, která se snaží přiblížit úspěchu Facebooku. Sice to připomíná maratonce, který se snaží dohnat keňského vytrvalce, který vyběhl na trať o hodinu dřív, nicméně podle meziročních statistik zveřejněných na podzim vzrostl počet fanoušků sociální sítě Google+ o více než sto milionů uživatelů. Konkurenční Facebook to sice ještě nechává chladným, ovšem Twitter už se třese.

Kouzlo Google+ spočívá v propojení různých typů obsahu, takříkajíc pod jednou střechou – do rodiny Googlu totiž patří i hojně navštěvovaní bratranci YouTube nebo Blogger, ovšem největší váhu má ctihodný otec famílie Vyhledávač. Právě výsledky v něm propojení obsahu s profilem posiluje.

ftit.jpg

propojení google+ s webem

Jarda zná Marii, ta zná Janu a všichni mohou vidět náš příspěvek. Sociální sítě mají pro zviditelnění obsahu velký potenciál. FOTO: Zigomitros Athanasios (Wikimedia Commons)

Jak funguje Google+ Autorship?

Podle čtenosti, „lajků“, jež článek sklidí, a několika dalších faktorů se utvoří takzvaný Author Rank. Ten pak, podobně jako Page Rank v případě stránek, ovlivňuje vyhledatelnost článku. Pokud si něčí výtvory sem tam někdo přečte a popřípadě přidá své „+“ na síti, reputace autora stoupá. Podle odborníků má tenhle systém velkou budoucnost a rozhodně pomůže třeba při startu nových projektů, kdy autoři s vysokým rankem dodají stránkám váhu hned na začátku a zvýší jejich návštěvnost.

Podobně užitečný je tenhle nástroj i v momentě, kdy se firmě provozující kvalitní blog přestane dařit. Google+ přirozeně nic takového nezaznamená, bere v potaz váhu autora, takže příspěvky společnosti mohou převálcovat negativní zprávy zvenku.

Myšlenka systému přiznávání autorství (funguje od roku 2011) je ta, že se upozadí prvoplánově komerční a agresivní texty a naopak se do popředí proderou ty zajímavé s potenciálem zaujmout větší počet lidí – prověřený autor by toho měl být zárukou. Díky tomu se nyní více než kdy jindy vyplatí najmout si na PR články nebo jiné komerční texty copywritera anebo přímo do svého týmu jednoho natrvalo přibrat.

Jak to udělat, aby se u titulků článků ve vyhledávači zobrazovala fotografie autora?

  • Vytvořte si profil Google+
  • na kartě úplně dole v sekci Kam přispívám (sem se v profilu dostaneme přes karty Domů/Profil/Něco o mně, dole na panelu odkazy) přidejte prostor, kam přispíváte, i s odkazem.
  • Nechte si Googlem ověřit mailovou adresu s pokud možno shodnou doménou se serverem, kam často přispíváme.
  • Zkopírujte si url vašeho Google + profilu a přidejte za ní ?rel=author, takže pak bude vypadat nějak takhle: https://plus.google.com/u/0/111816170981529079011?rel=author
  • V článcích pak jednoduše k podpisu připojujte tento odkaz.
  • Kdo se ale za obsah, který sdílí na svém Google+ profilu, stydí, nemusí se k němu veřejně přiznat. Stačí se proklikat ke schovanému tlačítku Usnadnit ostatním nalezení mého profilu ve výsledcích vyhledávání.

f2vel.jpg

google autorship
archiv
Google+ Autorship zajistí fotku ve výsledcích vyhledávání.

 

Google + marketing = Google+ marketing

Obě strany mezititulkové rovnice se liší v jedné mezeře, kdybyste si toho náhodou na první pohled nevšimli. Ale k věci – nejen autorství pomáhá propagaci obsahu. Společnosti postupně začínají pro své zviditelnění používat celou sociální síť Google+, jedna zajímavá novinka by zájem měla ještě zvýšit.

Minulý týden společnost Google přišla s novinkou týkající se její všudypřítomé reklamní sítě Google Display Network. Na ní bude brzy možné propagovat své příspěvky právě z Google+. Na rozdíl od sponzorovaných příspěvků na Facebooku se tento typ zviditelnění dostane i mimo stránky samotné sociální sítě. V tomto Google díky svým téměř nekonečným možnostem poráží Facebook. Modrá sociální síť dokonce v dohledné době ani nic takového neplánuje, protože na to nemá dostatečné technické možnosti.

Google má možností dost, ovšem dohánění konkurentů bude běh na dlouhou trať. Doufáme, že při této snaze bude stále vymýšlet užitečné marketingové vychytávky. Pro psaní textů pro web díky němu nyní máme nový zajímavý nástroj, který by měl zaručit, že se autoři vynasnaží, aby napsali kvalitní text – podpis má totiž nyní velkou váhu

Vylepšete svůj Outsourcing IT

napište nám

Přidat komentář