Co je to inbound marketing? Více návštěvníků za méně peněz
Věděli jste, že jen dva z deseti lidí klikají na placené pozice ve vyhledávačích a pouze deset procent návštěvníků přichází na stránky prostřednictvím placených reklamních prvků? A přitom tyto placené formy reklamy spolknou ročně miliony a miliony. I proto dnes dostává větší prostor takzvaný Inbound marketing.
Inbound marketing – zaujmout obsahem na správném místě
Zatímco klasický „Outbound“ marketing má za cíl zaujmout a dostat na stránky potenciálního návštěvníka reklamním prvkem, který je umístěný na zaplaceném místě (vzpomeňte teď na všechny bannery, TV spoty, ale i billboardy), Inbound marketing používá jinou strategii – počíhat si na potenciálního zákazníka ideálně na neplaceném kanálu a nabídnout mu kvalitní a přínosný obsah.
Možnosti Inbound marketingu jsou široké. Hodně široké. Proto není snadné je zvládat všechny a dobře. (zdroj: placester.com)
Co přesně si tedy pod pojmem Inbound marketing představit? Jde o soubor zcela běžných aktivit, které dnes na internetu provozuje každá druhá firma. Nicméně ne každá to dělá tak, jak by měla. Pod Inbound marketing je možné zahrnout:
-
SEO
Ano, tou hlavní a nedílnou součástí Inbound marketingu je „to správné SEO“ – nikoli bezhlavé registrace do katalogů, pr články na stránkách typu pr-clanky-levne-ihned.cz, nákupy odkazů a přebujelé patičky. Za takové chování si na vás došlápnou panda a tučňák od Googlu.
Ideální SEO je takové, které de facto pokrývá i ostatní aktivity Inbound marketingu – ať už jsou to přirozené odkazy, diskuze, opravdu kvalitní a přínosné PR články, správa sociálních sítí, recenze, příspěvky na blozích i kvalitně zpracovaný obsah přímo na stránkách.
SEO a PR články můžou fungovat
PR článek – to není jen sepsání, ale i publikování na správném místě: 3 kroky, jak publikovat SEO článek, který vám přinese užitek
Ano, na konkrétní slovní spojení si můžete zaplatit jednu ze tří placených pozic hned v horní části výsledků vyhledávání, vzpomeňte ale na to, že na ty klikají jen dva z deseti hledajících.
Inbound versus Outbound marketing – i takto na ně můžeme nahlížet. (zdroj: Charisestevens.com)
-
Sociální sítě
I přesto, že na sociálních sítích můžete svoje reklamy cílit na konkrétní cílové skupiny, klikne na ty, které jsou umístěné v pravém sloupci jen zhruba každý stý člověk. Mnohem přínosnější je kvalitně spravovat facebookový profil a vybudovat si fanouškovskou základnu. Pak je míra prokliků mnohem vyšší.
Hodit by se vám mohlo: Marketing na sociálních sítích: typy příspěvků
-
PR články
PR článek nemusí nutně znamenat jen ódu na vaši firmu, ve které se čtenář nedozví nic nového, snad jen to, jak jste skvělí a úžasní. A pokud v článku jen posté přežvýkáte všeobecně známý obsah, pak jde také o vyhozené peníze. Naopak článek, který je návodný, přináší nové informace a je pro čtenáře přínosný, má mnohem větší šanci, že se bude sdílet a že se skrze něj bude klikat.
Věděli jste, že dobrý PR článek musí zaujmout za 4 vteřiny, jinak už je bez šance?
-
Newslettery
Pro ně platí vlastně to samé, jako pro PR články. Pokud třikrát do měsíce pošlete bezobsažný a nudný newsletter bez jakékoli přidané hodnoty, úspěch se nedostaví. Pokud si ale s tvorbou newsletteru dáte práci, naplníte ho zajímavým obsahem, případně jeho čtenářům nabídnete nějakou výhodu, pak sklidíte úspěch mnohem větší. Při tvorbě newsletterů je klíčová personalizace emailů tak, abyste jednotlivým lidem posílali to, co je opravdu zajímá.
Nevíte si rady s newsletterem? Přečtěte si tipy, jak napsat úspěšný newsletter, případně se nám rovnou ozvěte. Naši copywriteři mají s jejich psaním veliké zkušenosti.
-
Recenze, diskuze, blogy, infografika, video…
Další z forem online marketingu, kdy je namísto peněz potřeba čas, chuť a píle. Sledujte tematické diskuze, zapojte se do nich a propagujte jejich prostřednictvím své služby (i tady je ale potřeba vědět, jak na to – odsud je to totiž jen kousek ke spamování). Své služby můžete de facto bezplatně propagovat skrze příspěvky na kvalitně vedeném a zajímavém blogu. O tom, jak si takový blog vytvořit, jsme napsali celý seriál!
Lidé mají rádi obrázky, všechno co se hýbe a co vybočuje z řady. Dobře fungují infografiky! Infografika: Jaká barva webu je nejlepší?
SEO, sociální sítě, blogy, kvalitní obsah – to jsou základy Inbound marketingu. (zdroj: http://billprettyman.com)
Opakujeme po sté: Obsah je král
U Inbound marketingu se dá beztrestně použít obrovské klišé o tom, že obsah je král. Inbound marketing je o kvalitním obsahu – a to nejen přímo na vašich webových stránkách, ale i o kvalitním obsahu, který tvoříte mimo ně a který vám na web následně přináší návštěvu. Inbound marketing je úspěšný jen ve chvíli, pokud můžete nabídnout obsah, který je originální, přínosný a nikoli otřepaný.
Zároveň je potřeba si všechny aktivity Inbound marketingu průběžně vyhodnocovat – stačí třeba jen běžný Google Analytics. Zpětná vazba je ale opravdu důležitá – zjistíte, které z vašich aktivit přinášejí největší počet návštěvníků, odkud chodí lidé, kteří se stanou zákazníky, a co naopak vůbec nefunguje. Tyto poznatky je pak potřeba promítnout do praxe a pak je opět vyhodnotit.
A jak poznáte, že inbound děláte opravdu dobře? Bude se o vás mluvit jako o těch, kteří jsou „tak dobří, že přece žádný marketing nedělají a nepotřebují“ :)
A pro ty, kterým ještě pořád není úplně jasné, o čem Inbound marketing je, předkládáme jednoznačné a srozumitelné video:
Mimochodem, věděli jste, že zparodovat Hitlera je cesta k zaručeně úspěšnému virálu?
Přidat komentář