Linkbuilding a užitečné informace #nobullshitcontent2018

Když už člověk zpětný odkaz tvoří, tak má koukat, aby tento odkaz byl co k čemu...
Býk a matador

Nemám ambici vytvářet epicko-vizuální obsahovou trať, jak na linkbuilding v roce 2018 od A po Z (není třeba napodobovat kvalitního průvodce typu Baclinko apod.). Má pohnutka je vyzdvihnout na světlo světa užitečné aktuální informace a pospojovat je v celek jemnou copywriterskou jehlou.

#1 vlastní nástroje mají cenu ZLATA

V našem lednovém článku nahlížíme detailněji pod pokličku, jak u nás v Aiře provozujeme to magické umění v SEO disciplíně jménem linkbuilding. Píšeme tam, že jí provozujeme za pomoci vlastních vyvinutých nástrojů, a ty rádi využíváme i při tvorbě kvalitního obsahu v e-shopových popiscích. Docílíte tak skutečně unikátního obsahu a ne slovní omáčky okolo.

Mít vlastní nástroje - to je dle nás velký krok do budoucnosti této profese. Jestli chcete být v budování odkazů skutečně dobří a utéct konkurenci „na míle daleko“, nestačí se spoléhat na placené/neplacené nástroje třetí strany jako např. Majestic SEO, Ahrefs či u nás v tuzemsku dobře známý Marketing Miner (Má i dokonce už vlastní Wiki stránku). Chcete to jít více do hloubky. Za nás nejlépe využívat combo vlastní nástroj + třetí strany.

Jaký z těch tří nástrojů pro SEO a linkbuilding výše zmiňovaný je nejlepší?

Odpověď samozřejmě nelze paušalizovat. Každému může sednout něco jiného. Ale alespoň vás navedeme na hodnotný obsah, který k tomuto tématu byl už v minulosti zpracován, a to konkrétně na Lupě.cz (Je to sice už 5 let starý článek, ale i tak vám pomůže pro udělání si základního povědomí) si např. otevřete srovnání Majesticu vs. Ahrefsu. Na srovnání Ahrefsu, Majesticu a MM v jednom článku si zřejmě ještě nikdo buď netroufl, nebo neměl dostatek času.

#2 nabrnkni si bloggera zn. ale osobně!

Adam Ježek na letošním červnovém SEO Restartu měl zajímavou přednášku o linkbuildingu v roce 2018, kde mluvil o tom, že pořádají i s bloggery např. pikniky a snaží se je poznat osobně, což jde cestou tzv. link earningu. Pokud si dobře vybavuji, tak na přednášce zaznělo, že fóra a diskuse nedělá a ani nedoporučuje. To my naopak s tím máme jen dobré zkušenosti. V minulosti jsme vám taky k tomu představili náš interní způsob přemyšlení nad tím, jak dobře získávat zpětné odkazy z internetových diskusí.

Linkbuilding patří mezi stálice metod SEO i v roce 2018

Za nás velmi „hot“a trendy téma do budoucna bude tzv. budování off-page autority webu, což jsme jen zatím zmínili v článku SEO trendy na druhou půlku roku, ale jistě z toho bude i samostatný článkový výstup.

Takže je skutečně vidět, že tvorba odkazů není jen o bušení do klávesnice. Více než kdy předtím se cení schopnost přemýšlet v tomto oboru.

To potvrdil i Filip Podstavec z únoru 2017 na MladémPodnikateli, což je velmi podnětný rozhovor o současném pojetí linkbuildingu v ČR (mimochodem, víte, že jsme na 49. místě v Evropě v počtu celkově připojených uživatelů na internetu za rok 2017). Technika – poznat osobně bloggera/vlastníka domény apod., co mi později „hodí“ odkaz, myslím, že by klidně mohl být 51. způsob, jak získat zpětný odkaz.  

Kdysi před lety (cca 6 let dozadu) v digitální tuzemské sféře frčela populární kniha 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz od Michala Kubíčka (recenze zde). Něco už – logicky, jak se vše v SEO vyvíjí – nefunguje, ale i tak tam lze najít pár toho šťavnatého a použitelného koření pro váš linkbuildingový plán. 

Data od EarnedLinks z ledna roku 2017 poukazují na to, že nástroj od Googlu na odstranění „škodlivých odkazů“ (Link Disavow Tool) se používá o 43 % méně než v prvních letech jeho provozu, což byl cca přelom 2013 a 2014 - Lupa.cz už o něm píše na podzim 2012). To zřejmě znamená, že přemýšlení o linkbuildingu začíná mnohem více odrážet kritéria pro kvalitní odkazový profil. 

Charakteristika zdravého odkazového profilu

Odkazy by měly:

  • být relevantní a přirozené: Nechtějte odkaz na e-shop s kávovary z magazínu o tuningu.
  • vést z autoritativního webu: Odkaz z nejzapadlejšího blogu na celém internetu vám nepomůže tak, jako odkaz z webu, který uznáváme jako spolehlivý a plný relevantních informací.
  • vést z hlavního obsahového bloku: Takže se rozlučte s patičkami, sidebary a dalšími podobnými prvky.
  • být uvedeny dobrým obsahem: Vyhněte se anchor textu typu „více informací zde“ nebo „pojďte sem“.
  • splňovat kritérium klikatelnosti reálným uživatelem.
Ty mít víc odkazů, když...

nám napíšeš 

Související články: 

Když tři dělají totéž aneb jak najdete unikátní cestu pro strategii linkbuildingu

Linkbuilding
Zaklapněte příručku, stejně než ji dočtete, bude to v linkbuildingu chodit úplně jinak.

Jak najít web pro umístění zpětného odkazu. Budujte zpětné odkazy efektivně

Link building - budování zpětných odkazů
Prakticky vás provedeme a ukážeme, jak nad tímto tématem náš tým linkbuilderů přemýšlí.

Kvalitní zpětné odkazy: Jak a kde je získávat?

Linkbuilding
Linkbuilding hraje významnou roli při hodnocení stránek vyhledávači.

Přidat komentář