Jak rozvíjet obsah e-shopu pro uživatele i vyhledávače

Říká se, že „obsah je král“ a základní předpoklad pro umístění webu na prvních pozicích ve fulltextu. Prozkoumejme proto téma důkladněji a podívejme se na užitečné tipy pro webový text!
Jak rozvíjet obsah eshopu pro uživatele a vyhledávače? - AIRA Blog

V tomto článku se pokusíme věcně odpovědět na konkrétní otázky ohledně obsahu, které nám vlastníci e-shopových stránek při konzultacích často pokládají.

Na co se zaměřit při optimalizaci e-shopu?

Jednoznačně pomůže kvalitní unikátní, a tedy od ostatních webů odlišující se obsah. Druhým významným faktorem jsou zpětné odkazy mířící na web. Nicméně pozorně sledujeme, že význam tohoto druhého faktoru postupem času upadá v závislosti na tom, čím lépe vyhledávače umí rozpoznat kvalitní obsah.

Kvalitní obsah funguje?

Z praxe známe mnoho webů, které dokázaly vyrůst i bez získaných odkazů, stačil jen kvalitní obsah. Proto máme ověřeno, že jen získávání odkazů pro samotné získávání odkazů není spásonosnou podmínkou pro zvýšení návštěvnosti webu. Ani v konkurenčnějším oboru.

Přesto bohužel často sledujeme jeden nešvar: mnoho marketingových specialistů se snaží získávat odkazy, aniž by se hlouběji zamýšleli nad vlastním kvalitním obsahem. Proč by vyhledávač měl ve výsledcích hledání upřednostnit web, který má hodně odkazů, ale nekvalitní obsah? Musíme pamatovat na to, že Internet je především o informacích a jejich kvalitě.   

Na jakou část obsahu webu by se e-shopy měly zaměřit a na jakou oblast webu naopak ne?

Detaily produktů? Správně, ty skutečně prodávají a vyhledávače to jednoznačně vědí. Vyhledávače počítají s tím, že když prodáváte zboží a chcete ho mít vysoko ve výsledcích vyhledávání, musíte prokázat znalost toho, co prodáváte.

Prvotní obsahová koncentrace zájmu by tak měla být zaměřená na již zmiňované detaily produktů – po jejich vyprecizování můžete přistoupit k dalším částem webu, např. samotným výpisům produktů nebo doprovodným rádcovským článkům.

Jak má vypadat správný popisek produktu?

Podívejme se na příklady 2 úryvky z popisu téhož produktu:

Správně:

Extrémní nosnost 300 kg je pak v kontrastu s hmotností – váha 50 kg dělá z této posilovací věže jeden z absolutně nejlehčích modelů. Nicméně pozor na to, že patří k nejvyšším a nejširším věžím v nabídce.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Špatně:

nosnost lavice je 300 kg včetně cvičence a váží 50 Kg. Výška je 216 cm, délka 114 cm a šířka 193 cm. 

V čem spočívá výhoda prvního příkladu oproti druhému?

V tom, že popisuje produkt uvědoměle v kontextu dalších produktů. Pokud tak má zákazník obchodu specifickou preferenci v tom, že hledá produkt, který je sám o sobě lehký na váhu a zároveň pojme nadstandardní množství zátěže, má jednoznačné vodítko v tom, který produkt vybrat, z jeho popisku…Zatímco druhý příklad popisuje parametry bez jakéhokoliv kontextu k dalším produktům.   

Jak na to? Jak tento hlubší aspekt u produktů odhalit?

Znáte termín „big data“? Představte si, že máte k určité skupině produktů (např.: posilovací věže) seznam parametrů a hodnot (výška, šířka, hloubka, nosnost,…,…). Na základě těchto dat můžete provést potřebné operace, které vám sdělí:

1)      Sledovaný produkt má některé unikátní hodnoty, abychom je do popisku uvedli   

 

1_-_hodnoty_parametru_ktere_jsou_unikatni_pro_dane_produkt.png

Poznámka: Pomoci s odhalením unikátnosti může i přehledné grafické rozhraní u daného parametru. Navíc číslo v grafu začerveněného sloupce sdělí, kolikátý nejlevnější je váš sledovaný produkt – čím nižší číslo, tím je produkt levnější oproti ostatním.

2_-_ukazka_jednoho_produktu_ze_skupiny_ktery_ma_oproti_dalsim_nejnizsi_hmotnost.png

2)      Sledovaný produkt může mít i dva parametry, které jsou v unikátní shodě. Zejména nás potom zajímá podtržená kombinace v ukázce níže:

3_-_kombinace_2_hodnot_parametru_ktere_jsou_v_unikatni_shode.png

 

Má takto hluboký obsah nějaké nevýhody?

Čas od času se stane, že do nabídky obchodu přibyde nový produkt, který vám uvedený vztah uvedený v produktu předešlém naruší (např. přibyde produkt, který je ještě lehčí a zároveň snese větší zátěž než prvně sledovaný). V tu chvíli je potřeba do původního popisku zasáhnout a vztah k ostatním produktům upravit.

Takže nevýhody spočívají v nárocích na relativně častou aktualizaci obsahu produktů. To je přesně to, co vyhledávače chtějí! Aktualizace a nové třídění informací je pro ně pokropení živou vodou. 

V čem konkrétně mi tento způsob tvorby obsahu detailů produktů pomůže u vyhledávačů?

Tím, že získáte pro každý produkt jedinečné vlastnosti, všechny produkty se budou lišit, tudíž budou unikátní. To zaručí zvýšení počtu přístupů z vyhledávačů do detailů produktů. Také nepřímo posílíte další bezprostředně blízké obsahové prostory (vzrůst návštěvnosti výpisů). Dále můžete díky parametrů zapojit tzv. tagy, které jsou v současné době velmi hojně používané.

V čem jiném vedle zvýšení návštěvnosti mi tento přístup může pomoci?

100% odlišení od vaší konkurence. Dále z hodnoticích obsahových parametrů můžete jednoduše také vytvořit interní vyhledávací filtry. Nesmíme zapomenout taktéž na to, že i popisky jsou uživatelsky velmi příjemně odladěné. 

Doporučujeme na téma rozvíjejícího obsahu pro eshopy také pročíst:

http://searchengineland.com/7-e-commerce-seo-trends-seeing-2016-250826

http://blog.byznysweb.cz/2016/02/jak-ziskat-atraktivni-obsah-webu-eshopu/

Vylepšete svůj webový obsah

napište nám

Komentáře

Wolferine

5.6.2017

Pěkné a pravdivé, u popisků se snažíme a nějaké výsledku to ve vyhledávačích má... jen co s hlavní stránkou, tam budeme muset ještě přemýšlet.

Přidat komentář