Jak prosadit e-shop na zbožové vyhledávače

Co jsou zbožové vyhledávače už víme. V tomto článku se dozvíme něco o tom, jak do nich dostat svůj e-shop a nastartovat tak raketový vzestup návštěvnosti a konverzního poměru webu.
Jak prosadit e-shop na zbožové vyhledávače

Z minula z článku Co byste měli vědět o zbožových vyhledávačích už známe úplné základy. Dnes se podíváme na něco praktičtějšího. Ještě než pustíme do toho, jak zprovoznit zbožové vyhledávače, měli bychom si rozmyslet, co od toho očekáváme a jestli je právě tam náš potenciál. Jestliže ale máte široké a zajímavé produktové portfolio, začněte na tom pracovat. Dosáhnete totiž nejenom větší dohledatelnosti v rámci kategorií zbožových vyhledávačů, ale i v běžných vyhledávačích Google a Seznam, a tím i vyšších prodejů.

Jak byste měli postupovat

Analyzujte nejprve konkurenci a její produkty. Ve zbožových vyhledávačích si zadáte několik produktů z vašich produktových kategorií. Zjistíte tak, jaká je vaše konkurence v jednotlivých zbožových vyhledávačích. Poté si zaznamenejte u produktů konkurence ceny, pozice a skladovou dostupnost a projděte si také hodnocení u jednotlivých konkurentů. Konkurenci si prohlédněte i přímým vstupem přes kategorie a postupujte stejným způsobem. Podle tohoto postupu si uděláte lepší představu o tom, jak budete na zbožových vyhledávačích konkurenceschopní.

jak_zprovoznit_analyza_konkurence.jpg

Jak zprovoznit zbožové vyhledávače analýza konkurence

Prověřili jste si podrobně konkurenci a udělali představu o potenciálu našeho produktového portfolia. Teď si zjistíte také minimální ceny v jednotlivých produktových kategoriích a uděláte si představu o cenách za proklik, jak se v dané kategorii pohybují. Čím větší bude konkurence v daných kategoriích, tím vyšší samozřejmě budou ceny za zobrazení na předních pozicích.

Již v počátku byste si měli udělat představu o rozpočtu a si rozplánovat ho pro postupný růst a stanovit si především konverzní cíle, kterých je potřeba dosáhnout, abyste se dostali na optimální čísla. Musíte totiž myslet na to, aby se vám investice přinejmenším vrátila.

Cílem je tedy, aby se náš e-shop objevil před konkurenčními e-shopy a tím přivedl více zákazníků. Často uslyšíte slovo bidding, což právě znamená nastavování cen za proklik tak, aby překonala nabídku konkurence a cena přitom pro nás zůstala i nadále příhodná. Způsob, jak funguje biddování v praxi, se liší dle konkrétního zbožového vyhledávače.

Technické provedení

Pokud chcete zavést e-shop na Zboží.cz a Heuréka.cz, musíte se nejprve registrovat a přidat url adresu e-shopu/e-shopů. které chceme propagovat ve zbožových vyhledávačích a realizovat pro ně kampaně.

Obecně lze říci, že provést takové reklamní kampaně je mnohem náročnější než v běžných PPC systémech jako AdWords nebo Sklik. To z toho důvodu, že se neobejdete bez programátora, který musí vytvořit datový feed na základě předdefinovaných parametrů. Programátor tímto způsobem přebírá z vašeho e-shopu informace a přizpůsobuje dle pravidel zbožových vyhledávačů pro jednotlivé kategorie. K jednotlivým produktům přiřazuje informace o kategoriích, produktu, jeho dostupnosti a ceně. URL Adresu a xml soubor zpřístupňujete na serveru vašeho e-shopu – tuto URL poté přidáváte v administraci zbožových vyhledávačů. Pro každý e-shop i zbožový vyhledávač musí být zpřístupněna jiná URL adresa datového feedu.

jak_zprovoznit_technicke_provedeni.jpg

Jak zprovoznit zbožové vyhledávače technické provedení

Jakmile proběhne import, po nějakém čase uvidíte v rámci administrace zbožového vyhledávače spárovanost vašich produktů v kategoriích k produktům konkurence. Proces párování je asi tím nejnáročnějším s čím se můžete na zbožových vyhledávačích setkat. Párování probíhá postupně automaticky dle názvů, ale zbožové vyhledávače mají i své vlastní kapacity, které provádí párování ručně. Když s párováním nejste spokojeni je potřeba komunikovat vše napřímo se zbožovými vyhledávači. To vyžaduje čas a trpělivost. Nespárované produkty naleznou zákazníci pouze přes fulltextové vyhledávání. Produkty je potřeba postupně dopárovat.

Efektivita se dá doměřit přímo v adminu Heuréky.

Měření efektivy vaší kampaně v Heuréce

Celý proces za nás mohou řešit automatizované nástroje, mezi které patří např. Mergado – spravování feedů pro zbožové srovnávače, BiddingManager – biddingové rozšíření pro Heureku a Zboží.cz.

Nyní jsme shrnuli nejpodstatnější aspekty této problematiky, příště se zaměříme na kampaně v placeném režimu. A také na to, jaké chyby lidé při snaze dostat se na zbožové vyhledávače nejčastěji dělají.

 podpořte své prodeje

napište nám

Související články: 

Co byste měli vědět o zbožových vyhledávačích

Zbožové srovnávače
V následujících řádcích se podrobněji podíváme na zbožové vyhledávače.

Jak si založit (a udržet) e-shop? Držte se návodu!

E-shop
Založit si e-shop je možná snadné, ale udržet si jej už je docela oříšek, zvláště v dnešním konkuren

Jak rozvíjet obsah e-shopu pro uživatele i vyhledávače

Content is king
Říká se, že „obsah je král“ a základní předpoklad pro umístění webu na prvních pozicích ve fulltextu

Přidat komentář