Co byste měli vědět o zbožových vyhledávačích
Proč využít internetové vyhledávače zboží?
Na vyhledávače zboží nebo také katalogy zboží jste již určitě několikrát narazili. Tyto online služby pomáhají zákazníkům najít ty správné produkty na internetu dle preferencí. Zbožové srovnávače nabízí velké množství produktů na jednom místě, kde uživatelům zobrazují ceny produktů z jednotlivých e-shopů a také nabízejí potencionálnímu zákazníkovi relevantní informace proto, aby mohl uskutečnit nákup.
Na zbožové vyhledávače se lidé dostávají z běžného vyhledávání (Google, Seznam, Bing, DuckDuckGo…) při hledání konkrétního produktu, tudíž existuje velká pravděpodobnost, že nákup uskuteční. Konverzní poměr u těchto zbožových vyhledávačů tedy často výrazně převyšuje konverzní poměr dalších online kanálů. „Zbožáky“ jsou proto velmi efektivním zdrojem návštěvnosti.
- Dalším efektivním zdrojem návštěvnosti je SEO. Poznejte mýty a legendy, které o této disciplíně panují. Jak obsahově rozvíjet e-shop pro budování větší důvěryhodnosti za SEO?
Jaké mají hlavní výhody?
- Zbožové vyhledávače jsou zdrojem velice relevantní návštěvnosti a zvyšují pravděpodobnost nákupu.
- Ceny zbožových vyhledávačů lze přizpůsobit dle produktových kategorií a platíte až za přístup na váš e-shop.
- Jejich důvěryhodnost přináší důvěryhodnost také vašemu e-shopu. Poradíme vám, jak prosadit e-shop na zbožové vyhledávače.
Hlavní zbožové vyhledávače
Heuréka
Heuréka na českém trhu slouží svým uživatelům od roku 2007. Jde o největší srovnávač cen v Česku a nabízí miliony produktů z desítek tisíc e-shopů v jednotlivých produktových kategoriích. Na Heuréce je velká výhoda, že zákazníci přispívají velkým množstvím recenzí produktů. Další integrované služby jako Košík, Ověřeno zákazníky nebo Garance nákupu vám podávají relevantní informace o tom, které e-shopy jsou důvěryhodné a spolehlivé.
Obr. 1 Produktové vyhledávání na Heuréce
Zboží.cz
Zboží.cz patří na českém trhu druhá pozice. Uživatelé, tedy potencionální zákazníci, se na Zboží.cz dostávají přímo z homepage Seznamu. Společnost Seznam.cz službu neustále vylepšuje, a to nejen v rámci uživatelského prostředí, ale i v rámci administrace produktů.
Obr. 2 Produktové vyhledávání na Zboží.cz
Google nákupy
Na český trh přišel zbožový vyhledávač Google sice nejpozději, dokázal si na něm však rychle najít své místo. Návštěvníci a zároveň potencionální zákazníci přicházejí přes záložku nákupy. Zboží se také zobrazuje v horní části stránky při vyhledávání i obecných frází v Googlu. Do administračního prostředí se dostanete přes Merchant Center. Ceny a produktové kampaně nastavíte přímo v rámci Google Ads.
Obr. 3 Produktové vyhledávání v Google nákupech
Speciální zbožové vyhledávače
Glami
Glami.cz je zbožovým vyhledávačem pro vše, co se týká módy – od obuvi, přes různé kousky oblečení, až po doplňky, jako jsou sluneční brýle, kabelky, klobouky aj. Tento módní vyhledávač vznikl v roce 2013 a snaží se spojit tisíce kupujících se značkami a e-shopy na jednom místě, a to za účelem zjednodušení objevování a nakupování módy. Mezi jeho hlavní přednosti patří chytrá kategorizace produktů a pokročilé možnosti filtrace. V současné době je Glami zastoupeno na několika světových (tedy nejen evropských) trzích.
Obr. 4 Produktové vyhledávání na Glami.cz
Favi
Favi.cz je v současné době oblíbeným vyhledávačem nábytku a dekorací, jenž vznikl v roce 2015 jako startup. Celkově Favi pokrývá segment nábytku, bytových doplňků, koupelen, kuchyní a zahrad. Jeho hlavním cílem je návštěvníky inspirovat a současně jim produkty, které je zaujaly, rovnou nabídnout ke koupi. Třídit zboží lze dle kategorií (nábytek, textil, dekorace aj.), dle jednotlivých místností (kuchyně, koupelna, obývák aj.), případně dle stylu (moderní, minimalistický, vintage aj.). Mimo Českou republiku působí na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.
Obr. 5 Produktové vyhledávání na Favi.cz
Biano
Biano.cz je obdobou vyhledávače Favi, neboť rovněž agreguje produkty internetových obchodů z oblasti dům a zahrada, a vznikl v témže roce, tedy v roce 2015. Na rozdíl od Favi však disponuje magazínem, jenž obsahuje články plné tipů, rad a nápadů na bydlení. Neméně zajímavou součástí je kategorie „Tipy na dárky“ obsahující různé podkategorie podle toho, k jaké příležitosti dárek sháníte (pro kamarádku, ke svatbě, k Valentýnu atp.). Stejně jako předchozí vyhledávače, i Biano dokázal expandovat na zahraniční trhy; konkrétně na slovenský, nizozemský, rumunský a brazilský.
Obr. 6 Produktové vyhledávání na Biano.cz
Podobných stránek samozřejmě na českém trhu najdete více. Nejsou však zdaleka tak navštěvované. Zbožové vyhledávače mají smysl, když chcete více prodávat, ale i když chcete dostat svou značku mezi zákazníky.
Přidat komentář