Chytré kampaně Google – jednoduché, ale ne vždy účinné řešení

Podíváme se, jak vůbec chytré kampaně fungují a také na jejich výhody a nevýhody.
Chytré kampaně Google

Dáváte u placených reklamních kampaní přednost automatizaci, která šetří čas, nebo zvolíte manuální nastavení a průběžnou optimalizaci, které sice zabere nějaký čas, ale vy máte vše pod kontrolou? Podívejme se podrobněji na tzv. chytré kampaně, které Google spustil v létě 2018.

Chytré kampaně (smart campaigns) v Google Ads jsou určeny především pro živnostníky a menší podniky. Lze je spouštět ve Vyhledávací, Obsahové síti Google a v Google Nákupech. Tyto kampaně využívají technologii strojového učení. Stačí vytvořit reklamu, stanovit rozpočet, vybrat produkt či službu z vašeho portfolia a Google vám připraví seznam souvisejících vyhledávacích dotazů. Po dokončení úvodního nastavení služba Google Ads již spravuje reklamy automaticky. Chytré kampaně jsou podporovány v aktuální verzi a předchozích důležitých vydáních prohlížečů Chrome, Firefox, Internet Explorer a Safari.

Jak se zobrazují chytré kampaně?

Vaše chytrá reklama se může zobrazit, když potenciální zákazníci ve vaší cílové zeměpisné oblasti zadávají na Googlu nebo v Mapách Google vyhledávací dotazy související s vaší firmou. Dále se může zobrazit lidem, kteří se sice nacházejí mimo vaše bezprostřední okolí, ale při hledání použili výrazy související jak s vaší firmou, tak s její polohou.

Chytré kampaně v Google Nákupech

Tento typ kampaní kombinuje standardní kampaně v Nákupech s obsahových kampaní s remarketingem. K propagaci vašich produktů a firmy na sítích využívá automatické nabízení cen a umisťování reklam. Mohou se zobrazovat ve Vyhledávací i Obsahové síti Google, na YouTube a v Gmailu. Chytré kampaně propojují váš stávající zdroj produktů a vaše podklady se strojovým učením od Googlu. Na vás je, abyste připojili účet Merchant Center, nastavili rozpočet, nahráli podklady a nastavili zemi, kde zboží prodáváte.

V chytrých kampaních v Nákupech fungují:

  • produktové reklamy v Nákupech,
  • reklamy využívající místní inventář,
  • obsahové reklamy (včetně dynamického remarketingu a dynamického hledání zákazníků).

Na chytrých kampaních v Nákupech oceníte jednoduchou správu kampaní během sezonních akcí či možnost nastavit nabídky pro každou aukci na úrovni dotazu a na úrovni uživatele. Musíte však počítat s tím, že proces optimalizace potřebuje ke správnému fungování určitý čas (přibližně 15 dnů).

Jak jsme za PPC kampaně pomohli renomovanému e-shopu s erotickým zbožím.

Na případovou studii se podívejte zde.

Výhody chytrých kampaní

  • Rychlé a snadné vytváření reklam na internetu.
  • Platíte pouze tehdy, když uživatelé na reklamu kliknou.
  • Přitáhnete více zákazníků na web nebo do zápisu v Mapách Google.
  • Minimální nároky na správu – služba Google Ads se o vaše reklamy stará sama.
  • Oslovíte zákazníky na počítačích i mobilních zařízeních.

Nevýhody chytrých kampaní

  • Jak už bylo řečeno, u chytrých kampaní má všechno pod kontrolou Google. Nemáte příliš možností, jak do nich zasahovat, například sledovat vyhledávací dotazy ani nastavovat nabídky pro jednotlivá zařízení.
  • Chytré kampaně vytvářejí rozšíření reklam automaticky (odkazy na podstránky, rozšíření o popisky, o lokalitu nebo o volání) a nepotřebují k tomu vyjádření souhlasu. Klíčová slova se generují automaticky podle produktů a služeb vaší firmy.
  • Pro správné fungování algoritmů strojového učení je zapotřebí určité množství dat. Protože inteligentní chytré kampaně Google se spoléhají na umělou inteligenci a strojové učení, může chvíli trvat, než se vaše kampaň dostane na úroveň, kde si budete moci tuto možnost vybrat. Google doporučuje pro využití chytré kampaně, abyste měli za posledních 30 dní nejméně 50 konverzí z Obsahové sítě a 100 konverzí z Vyhledávací sítě.
  • Na rozdíl od normálních kampaní podporují chytré kampaně pouze jednu vstupní stránku na kampaň.
  • Pokud chytré kampaně používáte v kombinaci s manuálním cílením, může se stát, že chytrá kampaň bude konkurovat ostatním kampaním a vlastně o tom nevíte.

Záleží tedy na vás, jaký typ kampaně bude pro vás výhodnější. Je třeba vědět o výhodách i nevýhodách jednotlivých typů kampaní v Google Ads, abyste si mohli vybrat tu, která nejlépe podpoří vaše podnikání. Ponecháte-li správu své kampaně na Googlu, ztrácíte možnost vyladit si ji tak, aby vám poskytla skutečnou konkurenční výhodu. Je tu také nebezpečí, že utratíte více peněz než v případě manuálního nastavení.

Pokud jste však menší firma a nemáte čas ani prostředky najmout si specialistu na správu placených kampaní, jsou chytré kampaně pro vás jednou z vhodných možností, jak prodávat své produkty či služby v online prostředí.

Použité zdroje:

  1. Přehled chytrých kampaní: https://support.google.com/google-ads/answer/7652860?hl=cs&ref_topic=9024773
  2. Porovnání chytrých kampaní s ostatními typy kampaní Google Ads: https://support.google.com/google-ads/answer/7652853?hl=cs&ref_topic=9024773
  3. Chytré kampaně v Nákupech Google: https://support.google.com/google-ads/answer/7674739?hl=cs
  4. Chytré kampaně v Obsahové síti Google: https://support.google.com/google-ads/answer/7626317?hl=cs&ref_topic=9024773
  5. 6 Problems advertisers should know about Google Ads Smart Campaigns“ (PPCexpo Blog Series)
Vylepšete své PPC kampaně

napište nám

Související články: 

Google Analytics 4: Nová éra webové analýzy a sledování návštěvnosti

Google Analytics 4
Google Analytics už zná zřejmě každý, kdo pracuje v online marketingu a potřebuje sledovat výkon web

Proč si na PPC najmout profíky? Vyplatí se to!

PPC kampaně
Internetový marketing je dnes velmi populární a je jen otázkou času, kdy za vámi přijde váš šéf a ře

Eshopu s erotickými pomůckami jsme za 6 měsíců zvýšili tržby o 227%

Růst tržeb z PPC
Online prodej erotických pomůcek a zboží podléhá ze strany PPC platforem Google či Sklik výrazně pří

Přidat komentář