Eshopu s erotickými pomůckami jsme za 6 měsíců zvýšili tržby o 227%
Na jaře roku 2018 se na nás obrátil klient provozující eshop s erotickými pomůckami s tím, zda bychom mu dokázali pomoct navýšit tržby jeho stávajícím Google PPC kampaním. Do té chvíle se o ně klient staral s vlastním týmem sám. Dařilo se jim držet určité PNO, ale ve srovnání s dynamikou růstu prodejů v kamenných prodejnách jim tržby z online už delší dobu stagnovaly. Neuměli si s tím poradit. Situace pro nás byla o to náročnější, že šlo o dlouhodobě zavedený eshop s obrovským sortimentem, který patří v ČR svou velikostí mezi nejvýznamnější. Konkrétnější být s ohledem na klienta nemůžeme.
Jak jsme zjistili nedostatky
Dělat reklamu v odvětví erotického zboží není kvůli přísným inzertním pravidlům Skliku či Google ADS pochopitelně vůbec jednoduchou záležitostí. Je to citlivé intimní téma, na remarketing či bannery v GDN síti u většiny sortimentu můžete rovnou zapomenout. Také efektivní PLA kampaně moc prostoru nedostanou. Museli jsme na to jinak.
Na začátku jsme provedli audit výkonnosti PPC kampaně a zaměřili se take na nevyužitý potenciál. Našli jsme díky tomu konkrétní nedostatky a příležitosti tam, kde nám pravidla Google ADS kampaň rozšířit a ladit dovolí. Na stagnujícím výkonu kampaní se dost projevoval i nedostatek zkušeností původního týmu klienta s efektivní správou tak rozsáhlého portfolia produktů.
Původní kampaň trpěla i celou řadou běžných “nemocí”, jako je např. nedostatečná segmentace či nízká míra ovládání alokace rozpočtu. Je náročné si knowhow potřebné k ladění výkonu kampaně udržovat neustále na špici už jen za situace, kdy vám Google do kampaně přidává stovky nových funkcí a nástrojů ročně.
O to těžší to ale mají interní zaměstnaci eshopu, kteří vedle toho často musí zastat i mnoho dalších povinností. PPC kampaň pro ně pak často stane jen doplňkem, který “nějak” udržují v chodu. Nehledě na to, že si (ve srovnání s našimi specialisty na PPC kampaně) nemají možnost své dovednosti paralelně pilovat s kolegy či na desítkách dalších kampaní. To je zásadní nedostatek a na výkonu kampaně se to po čase projeví.
Nastavení cíle s klientem
Navrhli jsme proto klientovi nový postup, který povede k růstu tržeb při zachování stávajícího PNO. To byla zásadní klientova podmínka. Náš plan obsahoval jak nové, do té doby nepoužívané prvky kampaně, tak i zásadní vylepšení fungování současných částí, u kterých jsme zjistili neefektivních chod. Domluvili jsme se na podmínkách a cílech a správu kampaně jsme převzali plně do vlastních rukou.
Výsledky se po pár měsících ladění dostavily
Náš původní odhad se potvrdil. Po zapracování plánovaných úprav jsme za prvních 6 měsíců spolupráce dokázali zvednout obrat v meziročním srovnání o 227 %. Za další měsíce spolupráce (bráno ke konci prosince 2018) jsme zvýšili tržby o dalších 30, 71 % a náklady se nám stale dařilo držet na domluvené úrovni PNO.
Co dalšího se nám povedlo v kampani vylepšit:
- podařilo se nám zvednout CTR a skóre kvality
- nejlepší výsledky dosahujeme přes kampaně ve vyhledávání. To se u eshopů moc běžně nevidí. Obvykle tam dominují produktové kampaně
- dokončení objednávky jsme zvýšili v AdWords o 44 %
Jak jsme toho dosáhli?
- Rozsegmentovali jsme search kampaně a pokryli nová klíčová slova a další důležité segmenty e-shopu (např. vakuové pumpy, nebo Venušiny kuličky), na které se předtím v rámci kampaně vůbec necílilo
- Rozsegmentovali jsme kampaně pro větší relevanci a skóre kvality (z 1 kampaně jsme udělali cca 40)
- Vylepšili jsme reklamní texty
- Optimalizovali jsme pravidelnou měsíční alokaci finančních prostředků do jednotlivých typů kampaně podle PNO výsledků
- Změnili jsme strukturu účtu, aby zlepšilo CTR a skóre kvality
- Vytvořili jsme nový feed pro Google nákupy
- Všechny změny jsme průběžně testovali, vyhodnocovali a hned upravovali
Několik konkrétních rad na závěr
- ověřte si, že vám denní rozpočet každé kampaně či sestavy opravdu vyčerpává to, co přináší v danou chvíli nejvyšší efekt
- pravidelná práce s biddingem není nuda, ale ZÁSADNÍ nástroj pro zlepšování výkonu
- vylučování nerelevantních vyhledávacích dotazů, které zhoršují skóre kvality kampaní
Lámete si hlavu s PPC kampaní u vašeho eshopu? Potřebujete ukázat nové možnosti nebo zlepšit ekonomiku kampaní? Dejte nám vědět a provedeme vám vstupní audit výkonnosti PPC kampaně zdarma.