Eshopu s erotickými pomůckami jsme za 6 měsíců zvýšili tržby o 227%

Online prodej erotických pomůcek a zboží podléhá ze strany PPC platforem Google či Sklik výrazně přísnějším pravidlům. Ty nejefektivnější typy eshopových kampaní tady téméř nejde využít. Díky našim zkušeným PPC specialistům jsme ale přesně věděli co udělat jinak a pomohli jsme klientovi k vyšším tržbám.

Na jaře roku 2018 se na nás obrátil klient provozující eshop s erotickými pomůckami s tím, zda bychom mu dokázali pomoct navýšit tržby jeho stávajícím Google PPC kampaním. Do té chvíle se o ně klient staral s vlastním týmem sám. Dařilo se jim držet určité PNO, ale ve srovnání s dynamikou růstu prodejů v kamenných prodejnách jim tržby z online už delší dobu stagnovaly. Neuměli si s tím poradit. Situace pro nás byla o to náročnější, že šlo o dlouhodobě zavedený eshop s obrovským sortimentem, který patří v ČR svou velikostí mezi nejvýznamnější. Konkrétnější být s ohledem na klienta nemůžeme.

Jak jsme zjistili nedostatky

Dělat reklamu v odvětví erotického zboží není kvůli přísným inzertním pravidlům Skliku či Google ADS pochopitelně vůbec jednoduchou záležitostí. Je to citlivé intimní téma, na remarketing či bannery v GDN síti u většiny sortimentu můžete rovnou zapomenout. Také efektivní PLA kampaně moc prostoru nedostanou. Museli jsme na to jinak.

Na začátku jsme provedli audit výkonnosti PPC kampaně a zaměřili se take na nevyužitý potenciál. Našli jsme díky tomu konkrétní nedostatky a příležitosti tam, kde nám pravidla Google ADS kampaň rozšířit a ladit dovolí. Na stagnujícím výkonu kampaní se dost projevoval i nedostatek zkušeností původního týmu klienta s efektivní správou tak rozsáhlého portfolia produktů.

Původní kampaň trpěla i celou řadou běžných “nemocí”, jako je např. nedostatečná segmentace či nízká míra ovládání alokace rozpočtu. Je náročné si knowhow potřebné k ladění výkonu kampaně udržovat neustále na špici už jen za situace, kdy vám Google do kampaně přidává stovky nových funkcí a nástrojů ročně.

O to těžší to ale mají interní zaměstnaci eshopu, kteří vedle toho často musí zastat i mnoho dalších povinností. PPC kampaň pro ně pak často stane jen doplňkem, který “nějak” udržují v chodu. Nehledě na to, že si (ve srovnání s našimi specialisty na PPC kampaně) nemají možnost své dovednosti paralelně pilovat s kolegy či na desítkách dalších kampaní. To je zásadní nedostatek a na výkonu kampaně se to po čase projeví.

Nastavení cíle s klientem

Navrhli jsme proto klientovi nový postup, který povede k růstu tržeb při zachování stávajícího PNO. To byla zásadní klientova podmínka. Náš plan obsahoval jak nové, do té doby nepoužívané prvky kampaně, tak i zásadní vylepšení fungování současných částí, u kterých jsme zjistili neefektivních chod. Domluvili jsme se na podmínkách a cílech a správu kampaně jsme převzali plně do vlastních rukou.

Výsledky se po pár měsících ladění dostavily

Náš původní odhad se potvrdil. Po zapracování plánovaných úprav jsme za prvních 6 měsíců spolupráce dokázali zvednout obrat v meziročním srovnání o 227 %. Za další měsíce spolupráce (bráno ke konci prosince 2018) jsme zvýšili tržby o dalších 30, 71 % a náklady se nám stale dařilo držet na domluvené úrovni PNO.

sex_shop.png

Co dalšího se nám povedlo v kampani vylepšit:

- podařilo se nám zvednout CTR a skóre kvality

- nejlepší výsledky dosahujeme přes kampaně ve vyhledávání. To se u eshopů moc běžně nevidí. Obvykle tam dominují produktové kampaně

- dokončení objednávky jsme zvýšili v AdWords o 44 %

Jak jsme toho dosáhli?

  • Rozsegmentovali jsme search kampaně a pokryli nová klíčová slova a další důležité segmenty e-shopu (např. vakuové pumpy, nebo Venušiny kuličky), na které se předtím v rámci kampaně vůbec necílilo
  • Rozsegmentovali jsme kampaně pro větší relevanci a skóre kvality (z 1 kampaně jsme udělali cca 40)
  • Vylepšili jsme reklamní texty
  • Optimalizovali jsme pravidelnou měsíční alokaci finančních prostředků do jednotlivých typů kampaně podle PNO výsledků
  • Změnili jsme strukturu účtu, aby zlepšilo CTR a skóre kvality
  • Vytvořili jsme nový feed pro Google nákupy
  • Všechny změny jsme průběžně testovali, vyhodnocovali a hned upravovali

Několik konkrétních rad na závěr

- ověřte si, že vám denní rozpočet každé kampaně či sestavy opravdu vyčerpává to, co přináší v danou chvíli nejvyšší efekt

- pravidelná práce s biddingem není nuda, ale ZÁSADNÍ nástroj pro zlepšování výkonu

- vylučování nerelevantních vyhledávacích dotazů, které zhoršují skóre kvality kampaní

Lámete si hlavu s PPC kampaní u vašeho eshopu? Potřebujete ukázat nové možnosti nebo zlepšit ekonomiku kampaní? Dejte nám vědět a provedeme vám vstupní audit výkonnosti PPC kampaně zdarma.

Proklepneme vám zdarma PPC kampaně

napište nám