Jak na remarketing: 6 tipů pro jeho cílení
Společně si nyní projdeme celkem šest tipů na to, jak správně cílit na střed našeho terče na poli remarketingových publik.
Cílení na opuštěný nákupní košík
Uživatelé v pokročilém nákupním procesu, kteří z určitého důvodu opustili proces nákupu v nákupním košíku před zaplacením, jsou velmi oblíbenou a efektivní cílovou skupinou pro remarketing. Zejména z toho důvodu, že je u nich podstatně vyšší šance pro úspěšné dokončení nákupu. Je vhodné využít motivační složky a zacílit i s časově omezenou slevou, nabídkou dopravy zdarma a jiné.
Propagace akčních nabídek
Vzhledem k přesycenosti medií podobnými reklamami nemusí noví návštěvníci na akční slevy reagovat tak dobře, jako bývalí návštěvníci webu zahrnutí v našem publiku. Máme 20% slevu na konkrétní produkt? Přichází období sezónních slev či výprodejů? Díky remarketingu můžeme jednoduše ke koupi přesvědčit uživatele, který vstoupil na web kupříkladu před týdnem, prohlížel si tento produkt a viděl plnou cenu.
Kampaň na zvýšení povědomí
Brandové kampaně jsou skvělým nástrojem pro zvýšení povědomí o značce a remarketing je pro tyto účely ideální volbou pokud nechceme utrácet mnohem větší částky za jiné obsahové brandové kampaně. Ideálním krokem je zvolit delší dobu trvání členství v seznamu pro remarketing a omezit frekvenci zobrazování na kupříkladu 4-5x týdně. Pokud se takto budeme připomínat uživatelům po celý rok, je pravděpodobné, že se při rozhodování o koupi určitého produktu vybaví naši firmu.
Cílení na návštěvníky, kteří nenakoupili
Uživatelé na denní bázi často navštíví určitý web a odejdou, aniž by si cokoliv koupili či objednali. Cílit na tyto typy uživatelů je výhodné, protože z nějakého důvodu na naše stránky přišli i skrz to, že neudělali požadovanou akci. Konkrétní struktura a nastavení publika bude záviset na podobě našeho webu. Pro ilustraci můžeme zahrnout do jednoho publika uživatele, kteří navštívili určitou část webu (například část webu prodávající kurzy angličtiny) a uzpůsobit tomu naši remarketingovou komunikaci.
Znáte 7 nejčastějších chyb v PPC?
A neděláte náhodou některou z nich? Přečtěte si článek Vyvarujte se 7 nejčastějších chyb v PPC.
Cílení za pomoci dynamického remarketingu
Dynamický remarketing se hodí užít jen v určitých případech. Například u e-shopů je téměř samozřejmost a jeho důležitost nabývá s velikostí daného e-shopu. Spočívá ve vytváření reklamních inzerátů obsahující konkrétní produkty, jenž si dříve na vašem e-shopu daní uživatelé prohlíželi, a tudíž o ně s největší pravděpodobností projevili zájem. Pro jeho použití je třeba si do Google Merchant Center nahrát XML feed.
Cílení na stávající zákazníky
Mnoho e-shopů je v plusových číslech zejména díky opakovaným nákupům od stávajících a bývalých zákazníků. Nejen že přimět k nákupu bývalého zákazníka bývá násobně levnější než přivést úplně nového zákazníka, ale pokud jej přesvědčíte o svých kvalitách, tak i mnohonásobně jednodušší. Pro tento typ cílení má smysl uživatelům ukazovat reklamy s novými nebo vylepšenými produkty, popřípadě reklamy podporující věrnostní program či jeho ideu.
Přidat komentář