AI dává ”údery” zleva, zprava a tak si směle řeknete, SEO umřelo, šlus, ende.
Bude se hledat v AI oknech jako ChatGPT, Perplexity apod., a i na tom Googlu to bude teď “předchroustávat” AI Overview.
No jo, ale aby to “chroustalo”, musíte to obsahem “nakrmit”. Takže obsah vytvářet, ale lepší než když předtím.
A k tomu se pojí myšlenka, že SEO je pořád důležité.
Protože pokud chcete být nejlepší ve svém oboru - nehledíte na to, jestli existuje nějaká AI, či nikoliv - vy totiž chcete být první se svým obsahem, a to za každého digitálního počasí.
A aby to byl ten váš obsah, kdo je unikátní, užitečný, osobitý a pomáhá orientovat se v tématu, nebo nadpisu, kterým se zaklíná.
Tím vyjasněno a pojďme dále.
Už tři roky před nástupem AI Overview jsme se na to u klienta připravili
Před třemi roky (to se psal melancholický podzim 2022) jsme spustili u klienta Veacom, který se zabývá aukcí stavebních strojů a zemědělské techniky, blog s cílem, buďme vidět na Googlu s kvalitním a tematickým obsahem.
- Radíme také: Jak založit firemní blog?
A protože je klient trpělivý a ví, že se podnikání a značka má stavět na “pevném podlaží”, rok od roku se nám daří pokrývat více témat a tvořit nárůsty viditelnosti pro důležitá klíčová slova ve vyhledávačích.
Důkaz obrazem dán. Pokrýváme Google.
Objevujeme se také v AI oknech jako je např. ChatGPT.
A vše si také pečlivě měříme a vyhodnocujeme díky perfektním nástrojům třetích stran, jako je např. Collabim.
5 tipů, co si z toho vzít pro váš obsah a určitě mu to pomůže
1.Tip: Včelí obsahová královna chce více péče
Jde to ruku v ruce principem 80/20. V něčem jsou vaše služby a produkty více lepší, jste si v tom jistější a předně - více vám to v tržbách nese.
Proto aktualizujte takovýto obsah - vracejte se k němu, i jako my např. k určitým článkům na Veacomu i 2-3x ročně, a pořádně to vytuňte.
- Přečtete si také! Jak na obsah, který ocení čtenáři i Google?
Následně vidíte v datech jako tady např. v Google Search Console, že daný článek se stabilně drží/k poměru frekvenci četností měsíčních hledaností slov a k tomu dále roste.
2. TIP: Dělejte zjednodušení orientace v tématu, když je obsahu více
V dnešní době AI botů si tím vytváříte velké plusové body. Strukturu a logická plynulost v tématu máme rádi i my jako lidské bytosti.
Znáte to, když někdo neumí uváženě komunikovat a “přeskakuje” z tématu na téma?
3. TIP: Testujte reklamní prostory v obsahu
V článcích Veacomu můžete např. najít takovéto bannery.
Nebo ukázky z výpisu aukcí.
4. TIP: Nic nevymýšlejte, jen sbírejte klíčová slova a těmi obsah násobte
Krásný příklad.
Chci aktualizovat svůj článek o tom, jak vybrat bagr, a podívám se např. do Search Console, na co vše vyhledávač můj článek lidem na internetu ukazuje.
Pak už přejde ke slovu rozum a začne se na tom pracovat.
5. TIP: Zajímavé informace z obsahu replikujte vizuálně a opakujte
V době AI, kdy informace mohou být snadno zobrazitelné a převeditelné na jiné obsahové formáty, snad není o tom třeba více polemizovat.
Pokud tu možnost máte, dělejte to.
A TIP číslo 6.? Nemáte na to čas a líbí se vám to?
Myslíme si, že během cca 30 minut poznáte vy i my, zda to dále má smysl se bavit o podmínkách spolupráce ☺.