Co by měla obsahovat správná landing page
V článku Landing page aneb jak nenechat zákazníka utéct jsme se dozvěděli o tom, co je landing page, proč bychom se jí měli věnovat a jaké typy stránek se nejčastěji jako landing page používají v praxi. Tentokrát se podíváme na to, jak by měla vypadat a co by měla obsahovat.
Vstupní stránka (tedy ta, na kterou se uživatel dostane po prokliku odjinud jako první - na jednom webu jich může být mnoho) by měla být naším prostředníkem k cestě uživatele ke konverzi. K tomuto výkonu by měla být adekvátně vytvořena či přizpůsobena. V praxi je velmi běžné, že tohoto důvodu občas nemusí být ani součástí firemního webu.
Protože všichni chceme dosáhnout co největšího počtu konverzí, pojďme se podívat, co je třeba vytvořit ke kvalitní landing page.
Relevantní obsah
Základním kamenem každé dobré webové stránky by měl být kvalitní obsah. Leckterý tvůrce stránek na to zapomíná. Před mnoha lety platilo, že stačí do textu vecpat co nejvíce klíčových slov a vyhledávače stránky umístí podle jejich počtu. Této technice se nyní posměšně říká "praSEO". To už dnes nikomu Google ani Seznam "nezbaští. Ba naopak.
Moderní vyhledávací algoritmy internetových vyhledávačů jsou schopny hodnotit čitelnost a přínosnost obsahu pro uživatele.
Dále bychom se měli vyhnout duplicitě. Dále bychom se měli vyhnout duplicitě (pardon, to je jen vtip). Nejedná se pouze o duplicitu na jednom webu ve smyslu mít stejný obsah na více částech webu. Jako duplicitní obsah může internetový vyhledávač hodnotit i obsah konkurenčních webů. Kdykoli se může stát, že se nám zalíbí text konkurence, ale správnou cestou není jej okopírovat. Vyhledávač může následně naše stránky penalizovat a v tu ránu můžete na přední pozice ve vyhledávání zapomenout. Nikde však není zakázáno se z konkurenčních webů inspirovat. Například použít dobré nápady a slabší místečka vylepšit. Ale okopírovat? To je neslušné, ba trestné, škodí to vyhledatelnosti stránky a vypadá to amatérsky. Čas, jenž opsáním ušetříte, se vám nakonec pěkně prodraží.
Důležité je též zmínit, že obsah na webu by měl navazovat na reklamní inzerát. Pokud inzerujeme prodej bot, uživatelé budou k našemu webu skeptičtí, když v něm naleznou obsah prodeje rychlovarných konvic. Z mírnějších příkladů lze uvést například inzerci „dopravy zdarma“, která již není věrná obsahu a možnosti objednávky na našem webu.
Odpovídající výzva k akci (CTA)
„Výzva k akci“, v anglickém originále Call to action (CTA), může být text, tlačítko nebo odkaz, prostřednictvím něhož uživatele dychtícího po našem produktu motivujeme k aktivitě směrem k námi preferované akci. Ta může být různá. Odeslání objednávky, kontaktního formuláře, registrace, odběr newsletteru, návštěva cílové stránky.
Obecně platí, že výzva k akci by měla začínat slovesem. Dáním uživateli najevo, co po kliknutí na CTA může očekávat, ho ujistíme ve správnosti dosavadního počínání a více motivujemek pokračování. Důležitý atribut správného CTA je kontext. Nejoblíbenější typy CTA jsou například…
- Objednejte nyní/Objednat – CTA orientované k objednání produktu.
- Pokračovat v objednávce – CTA orientované na remarketing.
- Dopřejte si „…“- CTA orientované na emoce evokované produktem.
- Registrujte se nyní/Připojte se/Přidejte se – CTA orientované na registraci či přihlášení k nějaké akci.
- Pokračovat/Více informací – CTA orientované na podporu obsahu.
- Vyzkoušejte „…“ zdarma – CTA orientované na zpravidla vyzkoušení vzorků či jakýchkoli zkušebních verzí.
Prouživatelské rozhraní
Uživatelské rozhraní (User Interface) je sloučení technologie a informací, které pomáhají uživateli se pohybovat a komunikovat s naší webovou stránkou. Ve spojení s webovými stránkami se zpravidla jedná o grafické či textové prvky a jejich rozmístění v takovém pořadí, aby maximálně usnadnily cestu uživatele.
Tyto prvky umožňují uživateli hladký průběh po webových stránkách, získávají od uživatele potřebná vstupní data, adekvátně reagují na výsledky uživatelských akcí a ty pak prezentují uživateli (například přidání produktu do košíku na jakémkoli eshopu).
Základní atributy dobrého uživatelského rozhraní webové stránky
- Funkčnost a přínos webové stránky pro uživatele – základní kámen webové stránky.
- Efektivita – splnění účelu webu požadovanými uživatelskými kroky.
- Jednoduché a intuitivní rozhraní – přizpůsobme webové stránky uživatelům a jejich zvykům, měřme adekvátní rychlost vykonání akce uživateli.
- Jednoduchost zapamatování – berme ohled na možnosti a limity lidské paměti, nenuťme uživatele přemýšlet
Přidat komentář