5 základních tipů, jak využít Facebook k přilákání nových zákazníků

Facebook má přes 2,5 miliardy uživatelů, jen u nás se k němu alespoň jednou měsíčně přihlásí přes 5,5 milionu lidí. To je obrovský prostor pro reklamní sdělení. Jak jeho prostřednictvím dostat lidi na svůj web?
Facebook Search

Přestože téměř každá sociální síť má nyní vlastní plně integrovaný reklamní systém, Facebook stále vládne, pokud jde o počet a rozmanitost funkcí, vývoj a publikum. Když k tomu přidáme fakt, že v České republice jde o nejpoužívanější sociální síť, pak Facebooku nic nebrání se stát ideálním místem pro start byznysu.

I přes kvalitní zázemí Facebooku není nikde zaručeno, že své prostředky budeme efektivně využívat. Postup bez strategie, rozmyslu a základních znalostí se rovná neúměrnému plýtvání peněz.

A proto, že nikdo z nás nechceme vyhazovat peníze zbytečně, projděme si 5 základních tipů pro úspěšnou Facebookovou reklamu:

1. Dolování statistik z Audience Insights

Audience Insights (Přehledy pro okruhy uživatelů) je jedním z nejlepších nástrojů, které máme k dispozici. V podstatě nám umožní dozvědět se vše o konkrétních cílových skupinách a teprve poté zahájit jejich cílení. Funguje na základě získávání dostupných údajů uživatelů Facebooku a jeho zobrazováním nám v takové podobě, abychom přesně poznali, kdo patří do naší cílové skupiny. Kritériem může být například, kdo již je fanouškem naší stránky, či se zajímá o daný produkt či typ produktu.

2. Jedinečné reklamní sady pro každého uživatele

Jedním z hlavních rysů Facebookovské reklamní platformy je, že můžeme vytvořit samostatné reklamní sestavy pro jedinečné uživatele. Jinými slovy, můžeme vytvořit dvě různé reklamy a doručit je na dvě zcela jedinečné publikum. Nebo si můžete vytvořit přesně stejnou reklamu a odeslat ji na dvě různé cílové skupiny. Nakonec, je výsledek lepší cílení.

Pohlídejte si, jak vypadá vaše reklama na mobilu.

3. Směřování reklam na Landing pages

Ve velmi ojedinělých případech bychom měli směřovat reklamu na naši homepage či stránky produktu, aniž bychom nejprve tlačili návštěvníky skrz vstupní stránky (tzv. Landing page). Vstupní stránky umožňují maximalizovat naše propagační úsilí na Facebooku o informování a motivování uživatelů předtím, než je povedeme k nákupu. Detailněji jsme se věnovali tomu, proč užít Landing pages a co by měly Landing page obsahovat.

4. Vizuální komunikace

Na internetu jsme svědky všemožných návodu a článků o tom, jak psát Facebook texty a jak jsou kvalitní texty pro Facebook důležité. Ironií je, že stejná či dokonce větší pozornost není věnována obrázkům, videím či obecně vizualitě komunikace. Facebook je přeci jen sociální síť, kde vizuální komunikace může zaujmout daleko více než samotný text už jen z podstaty trávení času uživatelem na sociální síti.

Při použití obrázku do našich reklam není třeba ani použít přímo obrázek z našeho podnikání, produktu či služby. Mnohem efektivnější je použít obrázek, který bude relevantní s obsahem reklamy a zároveň na první pohled zaujme.

5. Zavedení strategie nabídek a rozpočtu

A na konec to nejdůležitější. Je nesmírně důležité nastavit strategii nabídek a rozpočtu. Můžeme děkovat za fakt, že  Facebook usnadňuje nastavení tím, že umožňuje použít to, co je ve světě známé jako Optimalizovaný CPM (Cost-per-mile aneb platba za tisíc zobrazení).

Pomocí tohoto nástroje máme v podstatě na Facebooku oprávnění ucházet se o reklamní prostor na základě omezení a cílů. To všeobecně řešeno umožňuje maximalizovat svůj rozpočet a zároveň se vyhnout překročení výdajů.

Kombinace všeho dohromady

Vytvoření dobrých a efektivních reklamních kampaní na Facebooku je především o pochopení platformy a využití funkcí, které máme k dispozici.

Použitím těchto pěti tipů, bychom měli být schopni zažít počáteční úspěch. Jako vždy bychom ale měli mít na paměti, že Facebook neustále mění svou reklamní platformu, takže se nezapomeňme vzdělávat, abychom nepromeškali svou šanci být na vrcholu v každém novém vývoji.

 

 

Dostaňte z Facebooku víc lidí na web

kontaktujte nás

Související články: 

Facebook Audience Insights aneb Víte, kdo jsou vaši zákazníci?

Facebook Audience Insigths
Rozběhnutí úspěšné Facebook kampaně vyžaduje cílení reklam na správné zákaznické základny.

Landing page aneb jak nenechat zákazníka utéct

Landing page
Křičíte hlasitěji než ostatní trhovci, máte krásný poutač i stánek.

Jak zvýšit návštěvnost webu?

Rostoucí návštěvnost webu
Otázku návštěvnosti je potřeba řešit hned na začátku tvorby každého webu.

Přidat komentář