Jak poznat důvěryhodného parťáka pro SEO?

Ať se nám to líbí anebo ne, internet je dnes nedílnou součástí moderního podnikání. Je sice fajn, když Přemek spravuje auťáky nejlíp v celém okrese, bez vhodně zvolené a dobře zacílené propagace se ale o jeho dovednostech dozví jen mizivé procento potenciálních zákazníků.

Vyplatí se mu investovat do reklamy v televizi, na billboardech, v novinách anebo na internetu? „Modří už vědí“, že poslední zmíněná možnost je správně. Reklama v nejsledovanějším „primetime“ průměrného českého podnikatele zruinuje. Navíc spousta z nás je už díky nekonečným reklamním spotům vůči televizní reklamě imunní. S prvními tóny reklamní znělky tak okamžitě přepínáme na jiný kanál.

Velmi podobně jsou na tom billboardy. Zapátrejte v paměti, kolik jich denně minete a jaké reklamní sdělení vám díky nim utkvělo v hlavě. Pravděpodobně si nevzpomenete ani na jedno jediné (výjimkou jsou billboardy, které aspirují na vítěze kategorie Sexistické prasátečko“).

A noviny? Ty už dnes patří mezi téměř „vyhynulá“ média. Vývoj pádu prodejů českých a zahraničních deníků za posledních 12 let mapuje například graf Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Je tak pouze otázkou času, kdy tištěná média plně nahradí ta internetová. A tohle je příležitost pro „našeho“ Přemka.

Vhodně zvolená marketingová strategie dokáže zázraky. Její nedílnou součástí je také optimalizace pro vyhledávače. A o ní spousta takovýchto Přemků neví zhola nic. Najmout vlastního SEO specialistu si mnoho firem nemůže dovolit. A přenechat tuhle práci „ajťákovi“, který vám postavil webové stránky, také není zrovna dvakrát rozumné. Nejlepší poměr ceny a kvality tak nabízí specializované agentury. Podle čeho SEO parťáka vybírat? Tady je pár tipů.

Ideální parťák pro SEO by měl:

Být technicky erudovaný: Vámi vybraný „SEO specialista“ neví, jak funguje proces indexace? Nemá absolutní ponětí o tom, co je to duplikace stránek? Když před ním zmíníte peklo zvané crawlování botů, představí si jednu ze tří částí Alighieriho eposu Božská komedie? Nemá absolutního tucha o tom, co je to crawl budget a o technických požadavcích Googlu kladených na webmastery smýšlí jako o něčem sprostém? Tak takového nebrat! My v Aiře máme tohle všechno v malíčku. Pořádáme týmové schůzky, kde rozebíráme věci týkající se jednotlivých projektů a zároveň se pravidelně školíme.

Pracovat s vlastními specializovanými nástroji: Pokud kouknete na jeden z našich dřívějších článků, zjistíte, jak za pomocí vlastních nástrojů (content machine) pomáháme e-shopům dělat skutečně unikátní tvorbu originálních popisků a obsahu. Správný SEO specialista by tak měl vědět, kde hledat ideální odkazové příležitosti a jak zjistit, na jaká KW je vybraný web silný.

Používat nejlepší placené tuzemské i zahraniční SEO nástroje: Tak třeba my v Aiře pracujeme s vymazleným Marketing Minerem, který získává hodnotná data o klíčových slovech, URL, doménách a produktech. Pro technické audity naopak používáme zahraniční Screaming Frog Spider, pro odkazy pak Majestic SEO, u sběru hledanosti a relevance klíčových slov nedáme dopustit na starý dobrý Collabim.

Obrážet světové oborové konference: Neusínáme na hruškách a neustále se zdokonalujeme. Třeba naše Domča v jednom z dřívějších článků popsala, jak si užila pražský CopyCamp pod taktovkou „hájedničky“ a dala nám vědět, že nechyběla ani na konferenci SEO restart. Naši PPC specialisté se naopak stejně jako v minulých letech chystají na PPC restart, který letos proběhne 3. října. Kromě velkých oborových konferencí se ale průběžně školíme také v oblasti zbožových vyhledávačů a srovnávačů pro PPC prostředí.

Mít kolem sebe specializovaný tým: Nejsme stroje, jsme lidé. A díky nim společně tvoříme nenahraditelné týmy. Rozhodně u nás tak nedělá všechno jeden člověk. Tak třeba Petra, coby zkušená copywriterka, která díky svým jedinečným schopnostem dokáže prodat třeba i bájného jednorožce zabaleného v dárkové krabici s obří růžovou mašlí. Kromě toho vychytává chyby na vašich webech a řádí na sociálních sítích. Naopak Pája – náš SEO specialista, vypráví příběhy o budoucnosti analýz klíčových slov jakožto důležitých obsahových indicií. Content specialista Míra zase ostatním radí, jaké nástroje pro optimalizaci webu vážně pomáhají. A výsledek práce našich grafiků? Ten je k vidění tady

keyword_work_sheet.jpg

Spolupracovat s vámi na tvorbě textového i obrazového obsahu: Obsah je král, ať žije obsah! Bez obsahového specialisty a copywritera se dneska prostě nehnete. Kromě textového obsahu táhne i ten obrazový. Proto máme v týmu taky profesionálního fotograf a jsme tak schopni sami si nafotit obsah pro webové i obsahové prostředí. Bez šťavnatých fotek se totiž ani váš ultra, mega, super, uber e-shop zkrátka neobejde. Abychom ale neplácali jenom tak do prázdna a vy měli v rukou „hmatatelné“ důkazy, koukněte, jak jsme pro jednoho z našich klientů nafotili fotky na web a sociální sítě.

datahelp_foto.jpg

Mít k dispozici zkušený programátorský tým na jednotlivé systémy: Tak třeba naši programátoři. Ti zvládají levou zadní Wordpress, nezaleknou se před Joomlou, cítí se jistě v PHP prostředí a Drupal si naprosto zamilovali. V týmu programátorů by neměli chybět také zkušení vývojáři pro aplikace. O tom, jak jsme vytvořili originální meta-aplikaci se dočtete tady.

Umět si hlídat čas a jeho efektivitu k práci: Hodinky s vodotryskem se u nás neujaly (byť jsme se vážně snažili). Raději jsme je po několika neúspěšných pokusech vyměnili za lepší způsob hlídání času ve firmě. A co víc, my si ho dokonce sami navrhli! Honza vám o něm ostatně poví víc.

Mít zkušenosti z velkých a náročných (ideálně mezinárodních) projektů: Naše stopy můžete vidět na největším českém zpravodajském IT serveru, u známé cestovní kanceláře nebo na zavedených e-shopech. SEO jsme zajišťovali třeba také pro německou soukromou vysokou školu Hochschule Fresenius  nebo švédského výrobce a prodejce kosmetiky.

Dokázat zajistit technický background k chodu webu: Ideální SEO parťák by vám měl být schopný zajistit takové věci, jako je třeba hosting. A rozhodně by se měl dobře orientovat v problematice GDPR, která nemusí být „nutné zlo“.

Být kreativní a umět pobavit: Milujeme kreativitu a vyžíváme se v nejrůznějších oblastech humoru. Cizí nám není černý humor, sarkasmus, recese, ale ani ironie. Denně pro své kolegy chystáme kanadské vtípky a pro vás připravujeme články třeba o nejbizarnějších logách světa. Některá z nich připomínají třeba pohlavní orgány, sex i svastiku.

Borec na konec

Že je toho na jednoho přespříliš? To nepochybně. Pokud ale máte, stejně jako Oscar Wilde i oblíbený herec Miroslav Donutil: „velmi jednoduchý vkus a spokojíte se vždy s tím nejlepším,“ není důvod dělat kompromisy. Dejte nám o sobě vědět a my už se o ostatní postaráme.

Další užitečné obsahové zdroje na toto téma

Zvýšit konverze + relevantní návštěvnost 

napište nám

Přidat komentář