Konference SEO restart 2017 o vyhledávání a nalézání

SEO je mrtvé, šušká se už pěkných pár let. Ono to ale není tak horké. Google a ostatní vyhledávače se sice snaží ho smrtelně ranit, to je ovšem velmi velmi složité a Konference SEO restart 2017 nám to potvrdila. Jaké trendy podle ní momentálně v optimalizaci pro vyhledávače vítězí?
SEO restart 2017

Konference SEO restart s podtitulem „Celodenní konference o vyhledávání a nalézání v roce 2017“ se konala v pátek 16. června 2017 v Konferenčním centru City na Pankráci.  Co jsme se od kolegů dozvěděli?

Jako první přednášející přišel na řadu Jan Tichý z pořádající agentury Medio Interactive. Jeho přednáška na téma SEO v multi-channel světě přinesla zajímavý náhled na obor například v tom, že vyhledávače by se měly správněji nazývat odpovídače a že „nejlepší SEO je TV reklama“. Z ryze praktických informací uvedu, že přestože si řada lidí myslí, že na placené výsledky vyhledávání uživatelé neklikají a preferují přirozené výsledky, pravdou je, že téměř 65 % prokliků jde přes PPC reklamy. Velice přínosné bylo taktéž povídání o rozjezdu firmy prodávající tzv. skákací boty.

Featured Snippets a jak se do nich dostat

Nula může být víc než jednička. Marie Šťouračová nám osvětlila, co to jsou tzv. Featured Snippets neboli „nulté pozice“ ve výsledku vyhledávání, ale hlavně to, jak se do nich dostat. V ČR jsme samozřejmě mírně pozadu, ve světě jsou ale Featured Snippets naprosto běžnou součástí výsledku vyhledávání na celou škálu dotazů. Poměrně zajímavé je to, že při hlasovém vyhledávání (u nás zatím nepříliš rozšířeném) Google odpovídá právě tím, co nalezne ve Featured Snippetu.

Mimochodem, my už s těmito pozicemi pracujeme několik let. Momentálně se například náš slovník IT pojmů sprava-site.eu zobrazuje na nulté pozici na termín "výchozí brána".

slaviedohnoje.png

featured snippets
sprava-site.eu

Jak na průzkum zahraničních trhů

Dělat analýzu například maďarského trhu pro expanzi vašeho projektu může být celkem peklo. Martin Šimko z agentury RobertNemec.com nám představil několik způsobů, jak na to, aniž bychom se z toho zbláznili. Klasický postup, kdy uděláme analýzu klíčových slov, z té vytáhneme data a podle nich uděláme odhad, totiž představuje desítky hodin práce a ještě je třeba umět daný jazyk.

Oproti tomu, postup založený na analýze konkurence nám umožní stáhnout potřebný čas na jednu zemi na pár hodin. Martin nám poradil několik konkrétních nástrojů, které analýzu zahraničního trhu významně usnadní, a to například SEMrush, Similar Web nebo povedenou infografiku z dílny ulab.rocks.

infografika_zahranicni_trhy.png

SEO + UX = VSL

Po coffee breaku nastoupil další přednášející, kterým byl Jan Kvasnička, UX kapacita jež razí heslo: „Nenuťte uživatele přemýšlet.“ Předmětem jeho přednášky byl častý souboj mezi SEO a UX specialisty. Jak ale ilustruje obrázek, který měl pan Kvasnička i na jednom ze slidů, tyto dvě role by spolu měly při tvorbě a optimalizaci webu rozhodně spolupracovat.

Pozor na strojové překlady

Prezentace Martina Kůry pojednávala o překladech z pohledu SEO. Číhá zde totiž řada úskalí, kterým když nebudeme věnovat pozornost, tak může naše snaha přijít vniveč. Protože není překlad jako překlad. Martin nám ukázal několik užitečných nástrojů a poradil čeho se raději vyvarovat. Častým výsledkem špatně přeložených textů je totiž nedohledatelná mutace webu obsahující irelevantní informace, které nikdo nehledá, špatně zvolená klíčová slova, natažené texty a v neposlední řadě cizokrajný nádech. Jak je to důležité nepodcenit například v němčině, rozvedl do detailů v předposlední přednášce Milan Fiala.

HTTPS vs. Heureka

Přednáška Martina Humpála ze serveru Heureka.cz se točila kolem porodních bolestí při přechodu obrovského portálu na protokol https. Ikdyž podle společnosti Google se o žádný velký portál nejedná. V Heuréce se totiž snažili s oběma největšími vyhledávači na českém rybníčku dohodnout, aby přechod proběhl co nejhladšeji. Se Seznamem to vyšlo, ale Google jim odpověděl ve smyslu výše zmíněného – tedy: „Vy žádný obrovský portál nemáte, takže máte smůlu“. Což je na české poměry opravdu úsměvné. Vrcholem Martinovy přednášky bylo vtipné video, kterým celou problematiku hodně odlehčil. Aneb kéž tak mít na všechno jednoduchý vypínač.

Případová studie Meyra aneb jak prioritizovat práci a zapojit klienta

David Brenner nám poradil, jak v relativně krátkém čase a s malým rozpočtem rozhýbat web. Celkem dobrou hláškou z jeho prezentace je: „Neptej se, co můžeš udělat pro klienta. Ptej se, co může udělat klient pro tebe.“ Neboli – pokud to jde – klienta maximálně zapojit, nastavit realistické cíle a nebát se s ním podělit o svoje know-how.

Crawl Budget

Když se Vladimír Saur na úvod svojí přednášky zeptal, jestli víme, co to je Crawl budget, moc rukou se nezvedlo. A tak spustil a bylo to více než výživné. Je žádoucí, aby vyhledávače našly co nejvíce indexovatelných stránek našeho webu a aby to udělaly co nejrychleji. Proto je důležité, aby svůj čas (neboli budget) neplýtvaly například na nefunkční URL nebo URL bez obsahu, zřetězená přesměrování a další překážky a slepé uličky.

Brána do pekla botů

Zdeněk Nešpor nám ukázal peklo. Nic pro epileptiky, arachnofobiky a maths hatery. Nebudu to rozvádět do detailů, ale jsem ráda, že jsem se nejen díky svému vzdělání a současné profesi chytala. Uff. Byla to velká jízda a analýza access logů je rozhodně záležitost, na kterou se ještě zblízka podívám.

brana_do_pekla_botu.png

Brána do pekla botů
Autor: Dominika Ečerová

Local Pack

Následně nastoupil Ondřej Bělský z Alzy. Tématem jeho přednášky bylo vylepšení pozic ve výsledcích vyhledávání na dotazy spojené s lokalitou – neboli vylepšení tzv. Local Packu a jak na to. Důležité je být konzistentní a předkládat aktuální data v jednotné podobě.

Kdo se bojí, nesmí do Německa

Martin Fiala nám představil řadu konkrétních tipů, jak uspět na německém trhu. Mentalita Němců se totiž od té naší v několika faktorech zásadně liší. A to je potřeba mít na paměti. Tak třeba jedna gramatická chyba v textu může způsobit to, že uživatel okamžitě odchází a cena rozhodně není klíčovým parametrem při rozhodování o nákupu. Naopak certifikáty, důvěryhodná a zavedená značka, bezchybný překlad textů, německá doména a ideálně německé sídlo společnosti mohou při expanzi na tento nemalý trh významně pomoci. Zajímavé také je, že v Německu obecně panuje velká nedůvěra vůči follow odkazům a němečtí blogeři berou sakra vážně doporučení Google o umísťování nofollow odkazů do článků. Navíc jsou zahlceni nabídkami, a proto je třeba dbát na opravdu kvalitní obsah, který zaujme.

Za SEO krásnější

Do finále celého dne nás provedl Pavel Ungr, jehož přednáška byla všechno jen ne nudná. Podtitulem bylo: „Seznam 10 chyb, které už nedělám“. Dozvěděli jsme se, jak na to, aby SEO analýzy neležely v šuplíku, ale aby opravdu došlo na implementaci navržených zlepšení. SEO totiž není primárně o analýzách, ale o výsledku, a za ten jsme zodpovědní my. A hlavně: „UX first p**o“!!

 

Restartujte s námi SEO vašich stránek!

napište nám

Související články: 

SEO v roce 2023: Na co se připravit a čemu se vyhnout?

SEO v roce 2023
Chcete, aby byl váš web neustále vidět? Věnujte velkou pozornost problematice SEO.

Jak rozvíjet obsah e-shopu pro uživatele i vyhledávače

Content is king
Říká se, že „obsah je král“ a základní předpoklad pro umístění webu na prvních pozicích ve fulltextu

Komentáře

Dana

20.4.2020

Díky za článek https://blog.aira.cz

Přidat komentář