SEO specialista radí: Jaké nástroje pro optimalizaci webu vážně pomáhají?
Optimalizace struktury webu – klíč ke kvalitnímu webu
Dobrá struktura webových stránek umožňuje návštěvníkům webu snadnou orientaci. Navigace webu zase cestu, jak se v obsahu vyznat. Zní to triviálně, ale právě na tyhle základní pravdy se často zapomíná a staví se nepřehledné weby s několikerou navigací, ve které se nakonec nevyzná ani jejich tvůrce. Optimální nástroj pro optimalizaci struktury webu pro fulltextové vyhledávače bohužel neexistuje. Existují ale nástroje, které slouží k zaznamenávání struktury informací, a tedy jejich vztahů. Jedním z nich je i Xmind, který má nad konkurenčními nástroji navrch hlavně výběrem funkcí.
Xmind vám umožní utřídit si nejen myšlenky, ale i strukturu webu. FOTO: Autor
Optimalizace metadat – podle čeho volit obsah do metatagů?
Metadata jsou „strukturovaná data o datech“, výtah, který charakterizuje text. V případě článku do jeho metadat dosazujeme hlavní témata, kterými se článek zabývá. U SEO metatagů tomu není jinak – celý web by měl být prošpikovaný metadaty, která ho pomáhají zpřehlednit nejen vyhledávačům, ale i uživatelům. Pokud se optimalizaci webů věnujete, pravděpodobně to pro vás není žádná novinka.
Co možná ale neznáte je Using English, nástroj pro optimalizaci meta tagů pro fulltextové vyhledávače. Ať už metadata dosazujete do tagů o délce 58 znaků (tag title), 150 znaků (tag description), nebo do jiných, ve většině případů do nich volíte slova, která jsou nejčastěji citována v pasážích textu, třeba v jeho úvodu, nadpisech. Často mají v textu nejvyšší četnost. S odhalením takových slov vám nástroj Using English pomůže. Po zkopírování celého znění textu a 2 kliků vám zobrazí slova, která jsou v textu nejčetnější. Pak už stačí si mezi nimi vybrat, vyladit znění metadat „pro lidi“ a dosadit je do tagů.
Které slovo je to pravé? Nástroj Using English vám pomůže, s češtinou má sice trochu problémy, ale i tak vám poskytne zajímavá data. FOTO: Autor
Optimalizace výběru klíčových slov
Nemoderní techniky SEO předpokládají dosazování klíčových slov do textu. Jenže vyhledávače disponují algoritmy, kterými nepřirozenou optimalizaci textu odhalují. Jaké jsou nejčastější znaky špatné optimalizace?
- Příliš velká hustota klíčových slov
- Nadměrné užívání prvního pádu klíčového slova
- Nadbytečná klíčová slova v nadpisech apod.
Moderní SEO trendy jdou v opačném duchu. Naznačují, že vyhledávače prahnou po tom, aby se ke čtenáři dostala přirozená podoba obsahu, nijak neupravovaná, skutečně přínosná. Takže následující nástroj pro optimalizaci výběru klíčových slov textu spíše použijme jako našeptávač témat. Témata, která našeptá tento nástroj, použijme ke tvorbě textu. Pokud jste zvolili správná témata, z nově nabytého textu by měla klíčová slova přirozeně vystupovat. Jde o nástroj Tiny Suggest, který navrhuje longtailové klíčové výrazy. Svá data čerpá s Google online našeptávače alias Google suggest scraperu.
Když nemáte inspiraci a zdá se vám, že všechna témata už jste pokryli, pomůže vám Tiny Suggest. FOTO: Autor
Komentáře
Miroslav Pecka
6.2.2015Nám (tj. www.fg.cz) se při návrhu struktury webu se dlouhodobě osvědčuje klacická Excel či Google tabulka. Když vypíchnu dvě z výhod oproti mindmapám:
1. přehledně vidím n-tou úroveň webu pod sebou (mohu srovnat konzistenci) = zanoření se řeší sloupci A-N
2. v dalších sloupcích mohu doplnit třeba pův. URL / novou URL (redesign) či libovolné (strukturované) poznámky
Václav Trávník
6.3.2015Doporučuji na návrh klíčových slov http://ubersuggest.org/
Přidat komentář