Jak jsem si užila CopyCamp #7

Ve středu 8. 3. 2017 jsem se vydala do žižkovského Kina Aero na svůj první copywriterský seminář CopyCamp, který se konal pod taktovkou H1.cz. Podtitulem 7. CopyCampu byla První pomoc pro váš obsah.
CopyCamp

První pomoc potřebovali spíš lidé než obsah, protože ráno byla solidní kosa. Před Aerem se to ovšem již od rána hemžilo samými kreativními mozky a dalšími těžkými váhami copywritingu, SEO a online marketingu. Při registraci jsme obdrželi tašky s drobnými dárky od partnerů akce a kávy i limonády bylo naštěstí připraveno dostatečné množství.

Jak Pavel "stěhoval" ztracené ovečky ke konverzi

Po krátkém úvodu Pavla Pajkrta, který nás provázel celým dnem, už nastoupil na pódium první řečník. Pavel Martinovský působí jako Online Marketing & UX Consultant v hájedničce. Jeho přednáška byla případovou studií stěhovací firmy. Šlo o to, jak ještě víc zvýšit výkon u celkem dobře fungujícího webu. S novým logem u něj přišla na řadu i celková optimalizace. Díky logickému provázání kategorií se podařilo docílit toho, že se návštěvníci na webu přestali ztrácet a snadněji se dostali k poptávkovému formuláři. A právě usnadnění cest k cíli bylo a je alfou omegou kvalitních stránek.

Vláďa ukázal kvalitní inspiraci pro e-mailing

Vladislav Bureš a jeho přednáška E-mailingová inspirace pokračovala ve svižném tempu. E-mailing přirovnal k titulní stránce časopisu, která musí zaujmout na první pohled. Obsahem newsletteru by měla prostupovat esence značky a sdělení musí adresát uvěřit. Více než vhodné je e-mailing personalizovat a zasílat časově omezené nabídky. A víte jak zvýšit open rate? Vymažte ze svého seznamu adresátů mrtvé duše.

Petra prozradila, že to s FB jde pořádně roztočit

Další na řadě byla Petra Kellerová a jejích 6 věcí, které o nás ví. Respektive 6 věcí, které děláme na Facebooku špatně. Pro mě novinkou bylo například to, že když si nastavíte Facebook do US English verze, získáte řadu dalších funkcí, včetně třeba těch, které se teprve testují. A pokud sdílíte videa, udělejte to raději z vašich zařízení, než z Youtube. Důvod je jasný, proklikem na jiný server hrozí, že narazíte na zajímavý obsah a už se nevrátíte. A to se Facebooku přirozeně nelíbí.

Jak Violka ťala do živého

Violka Kratochvílová začala svou přednášku o user experience (UX) hláškou, že máme zapomenout na svoje ego a že nikoho nezajímají naše pos*ané životy. Dokonce to měla napsané na obrovském slidu a bez hvězdičky. No, myslím, že má pravdu. Dala nám tipy na psaní UX textů, které musí být přínosné, jednoznačné a musí vést k cíli. Čili je sice fajn si přečíst, že vám v jisté zimní bundě nebude zima, ani když pod ní budete nazí, ale více by se hodila informace, jaký je její vodní sloupec nebo prodyšnost.

Následovala pauza na oběd a více než dostatečné množství banketek, což byly vlastně obložené bagetky v šunkové i čistě sýrové verzi. Mňam, snědla jsem asi tři.

copycamp_2015_bagety.jpg

občerstvení na CopyCampu #7
Takhle se loni zaprášilo po bagetách. Letos to bylo podobné.

Umí zajíc lyžovat?

Ano, když mu vdechnete život a nadchnete ostatní, aby tomu věřili s vámi. A to jak váš tým, tak cílovou skupinu zákazníků. Přednáška Richarda Dobiáše se točila kolem brandingu. Na příkladu Lyžařské školy Zajda nám názorně vysvětlil, jak vybudovat značku. Důležité je přitom právě to, že vaši zákazníci přistoupí na vaši hru a přirozeně ji hrají s vámi.

Jméno a emoce vždy táhnou

Dušan Murčo nám následně osvětlil, že Martinus není reklamka, ale internetové knihkupectví. Lidé milují příběhy a emoce, díky kterým můžete vlastně prodat, co chcete.

Jak je důležité míti dobrý název neboli přednáška Michala Rožka o namingu nám na příkladech z praxe ukázala proces tvorby nového názvu. Kde brát inspiraci, jak samotný název ovlivňuje komunikaci a jakých se držet zásad.

Jak vyloučit právníky ze života copíka

Před pauzou na další kafíčko a koblihu vystoupila ještě právnička Petra Dolejšová s přednáškou Slovo sem, slovo tam. Na konkrétních příkladech velkých internetových hráčů jsme se dozvěděli, na co si dát při textování pozor z právního hlediska a že je potřeba vážit pečlivě každé slovo. Neboli psát vtipně, ale pak si to po sobě suše přečíst.

Dvě milé slečny představily prsa a koule

Po přestávce nás čekaly slečny z Loono.cz, které úspěšně nastartovaly kampaň #prsakoule zaměřenou na osvětu a prevenci rakoviny prsou a varlat. Představily také svůj nový projekt #zijessrdcem, který učí mladé lidi předcházet a včas odhalit kardiovaskulární onemocnění, a také jak se chovat, když se s infarktem či mrtvicí setkají. Bylo fajn na chvíli vypadnout z kolotoče konverzí a optimalizací a popřemýšlet o věcech, které jsou opravdu důležité.

Padající kalhoty a hon na manažera FC Barcelona

Pomyslným zlatým hřebem byla přednáška Pavla Novotného o honu na "nejlepšího kámoše Messiho". Tento poněkud excentrický řečník, kterému mimochodem padaly kalhoty, nás seznámil se svým bojem s mágem všech mystifikátorů a podvodníků. Aneb jak se snažit dostat někoho za mříže a (ne)zbláznit se z toho.

Celý cyklus přednášek pěkně odsýpal a ani jeden řečník nenudil. Den utekl jako voda a přinesl řadu zajímavých informací, nakonec to bylo více než výživné. Další CopyCamp by se měl konat na začátku prosince a já se na něj těším. Děkujeme týmu H1 a uvidíme se v prosinci!

copywriting umíme

napište nám

Související články: 

Copywriting není jen psaní aneb Proč platit copywritera

Copywriting
Zavolat automechanika k rozbitému autu je pro většinu lidí samozřejmostí.

Konference SEO restart 2017 o vyhledávání a nalézání

SEO restart 2017
SEO je mrtvé, šušká se už pěkných pár let. Ono to ale není tak horké.

Přidat komentář