Copywriting není jen psaní aneb Proč platit copywritera
Copywriting není psaní. Je to psaní s marketingovým cílem a s propracovanou strategií. Napsat pár vět zvládne každý, ale napsat je tak, aby si je někdo přečetl a na základě toho se rozhodl koupit váš výrobek, to už každý neumí. Toť ve zkratce jádro věci.
S dobrým copywriterem budete vždy o krok napřed před Vaší konkurencí. FOTO: Brett Jordan
Proč platit copywritera?
- Copywriter se angažuje v průběhu tvorby celého projektu. Ať už vymýšlíte nový web, katalog nebo letáček, copywriter vám pomůže určit celou podobu komunikační linie – komunikační strategii.
- Na základě toho dokáže napsat text, který prodává vaše výrobky stanovené cílové skupině.
- Copywriting není jen o psaní – o kvalitě textu rozhoduje i celkový design, přehledná struktura, osobitý styl či přínos pro uživatele.
Otextovat webové stránky, nový plakát nebo třeba všechny dokumenty, které vaše firma vypouští do světa – to je prací copywritera. Otextovat je musí tak, aby oslovil přesně tu cílovou skupinu, pro kterou jsou vaše služby určeny. Zároveň do obsahu musí zakomponovat další důležité prvky a snažit se, aby výsledný text byl jasný, srozumitelný, přehledný a obsáhlý tak akorát.
Co do textu nedostanete, ale copywriter ano?
- Emoce – váš výrobek nebo službu mnohem lépe prodáte, pokud ho spojíte se silnou emocí. Koupit si kabelku totiž zdaleka není tak příjemné, jako koupit si sexy jarní kabelku.
- Odlišení od konkurence – to, jestli si vás lidé zapamatují, je do velké míry určeno tím, jakými texty či slogany s nimi komunikujete. Dobrý copywriter má styl a umí prodat ten váš.
- Klíčová slova – přirozeně zakomponovaná klíčová slova v textu jsou základem dobrého SEO - optimalizace webu pro vyhledávače. Ta vychází právě z kvalitního obsahu a poznají to nejen vyhledávače, ale i lidé.
Zamyslete se. Co Vás přesvědčí koupit si zájezd na Krétu? Copywriter ví, jak zákazníci přemýšlejí, a umí jim dát ty informace, které chtějí.
Takže – proč platit copywritera? Copywriter vymyslí komunikační strategii na míru vašemu projektu. Copywriter ví, jaká slova použít, aby oslovil tu kterou cílovou skupinu. Copywriter umí pracovat s různými formáty sdělení (článek, facebook, menu, katalog,…) a ví, jaké postupy fungují nejlépe. Kvalitní copywriting buduje vaši značku a dlouhodobě podporuje prodej.
Zjistěte ještě víc o copywritingu nebo o psaní PR článků. Možná pomůžou i vašemu projektu.
Komentáře
nulka
3.9.2018nevite nekdo jak zrusims vuj ucet
admin
3.10.2018Dobrý den, u článku o copywritingu nás bohužel nenapadá, o jaký účet vám konkrétně jde. Můžete to, prosím, nějak blíže specifikovat?
Mějte se hezky.
Za Aira GROUP Honza Švestka
Přidat komentář