New Media Inspiration: Co nám uvízlo v zápiscích? Sušenky, letenky a inspirace

Není sušenka jako sušenka. I pod tohle motto se dala shrnout část dění na třetím ročníku konference New Media Inspiration. Letošní ročník se točil především okolo internetové bezpečnosti, nicméně na přetřes se dostal i internetový marketing. Pravda, bylo ho méně než v předchozím ročníku a ne každý řečník pochopil, že dvacet minut na přednášku se nerovná dvaceti minutám selfpromotion. Hlavní cíl ale konference splnila: Totiž inspirovala nás.
New Media Inspiration 2014

Tři sály, pětatřicet přednášek, několik set účastníků, hektolitry kávy a občas tak trochu bezradnost, na kterou přednášku vyrazit. Základní kostru měla tahle konference stejnou jako loni, samotná náplň byla logicky jiná. A co jsme si z letošního ročníku odnesli?

1.    Fakt, že není sušenka jako sušenka.

Takzvané cookies byly hlavním heslem dopoledního programu. Třeba Kateřina Hrubešová přiblížila snahy Evropské unie udělat z cookies osobní údaje a tedy i údaje, jejichž využití by musel každý uživatel internetu schválit pro každou službu zvlášť. Což by značně zkomplikovalo život nejen těm třem lidem ze sta, jejichž náplní práce je takzvaná internetová ekonomika.

Cookies jsou malinké textové soubory, které stránka ukládá do vašeho prohlížeče. A které vlastně slouží jako identifikátor, podle kterého vás webová stránka při vaší další návštěvě pozná. Cookies nicméně nevytvářejí jen samotné stránky, ale i některé inzertní systémy. A tyto „sušenky“ pak slouží třeba k lepšímu cílení reklamy.  A právě na nich stojí (nejen) inzertní systém Googlu.

S inzertním systémem Googlu máme bohaté zkušenosti. Potřebujete se zviditelnit prostřednictvím bannerových a PPC reklam? Obraťte se na nás!

obr1.jpg

New Media Inspiration 2014

Jsme tam. Najdete nás? :-) FOTO: http://www.tuesday.cz/akce/new-media-inspiration-2014

2.    Tip na to, jak ušetřit při nákupu letenek.

A to nejen u společnosti Ryanair, jak už jsme stihli na vlastní kůži vyzkoušet. Plánujete nákup letenek a vracíte se na stránky prodejce několikrát do týdne? Pak možná pozorujete, že ceny pomalu, ale jistě stoupají. A rozhodně to není tím, že se blíží datum odletu…

Schválně si vyzkoušejte malý test – prozkoumejte ceny bez vymazání historie vyhledávání a pak si ty samé letenky vyhledejte s už vymazanou historií a cookies. Rozdíl v ceně je v řádech stokorun. A za ten rozdíl v ceně můžete koupit třeba lahvinku Luboši Louženskému, který o těchto praktikách vyprávěl.

obr3.jpg

New Media Inspiration 2014

Je libo slevu za sušenku? FOTO: http://www.csse.monash.edu.au/~cema/courses/FIT3084/images/lect20/cookie...

3.    Rady pro pány, jak si udělat koukatelnější kontextové reklamy napříč internetem.

Vybírali jste v minulém týdnu v eshopech novou sekačku na trávu a teď vás všude po internetu v bannerech pronásleduje Béďa Trávníček? I za to mohou do určité míry cookies a díky tomu také takzvaný remarketing. Služba fungující v reklamní síti Google, která oslovuje uživatele, kteří na vašich stránkách už byli, ale nenakoupili. Pomocí něj svým zákazníkům nabídnete přizpůsobená reklamní sdělení podle toho, kterou sekci vašeho webu navštívili.

Takže pokud už nechcete koukat na Béďu Trávníčka, prostě zamiřte do eshopu se spodním prádlem, do košíku vložte pár kousků a nedokončete nákup. Na internetu vás pak budou nahánět krásné a minimálně oblečené slečny. Pokud tedy zmíněný eshop remarketing používá.

Absence remarketingu nemusí být jediný důvod, proč třete bídu s nouzí: 5 důvodů, proč Váš web nevydělává

obr2.jpg

New Media Inspiration 2014

Hranice mezi přínosnou přednáškou a teleshoppingem, kde byl v hlavní roli přednášející, byla tenká :-) FOTO: http://www.tuesday.cz/akce/new-media-inspiration-2014

4.    Potvrzení toho, že bez jasného vyhodnocení kampaní budete působit neprofesionálně

Což předvedl Pavel Šenkapoun, který si troufl tvrdit, že právě díky jeho kampani se do sněmovny dostal jeho kandidát. Jenže… použít takto silná slova a v druhém sledu jedním dechem dodat, že jste vlastně neměřili nic – ani přístupy na web, ani facebookové kampaně a že vlastně ani moc nevěříte v sílu billboardů a bigboardů, to je podřezání vlastní větve v přímém přenosu. Proč?

Protože základem úspěšného internetového (inbound) marketingu je nejen být nalezitelný, nabízet kvalitní obsah, ale i umění vyhodnotit a zanalyzovat výsledky jednotlivých kampaní a na jejich základě pak kampaně optimalizovat tak, aby byly ještě efektivnější. Na internetu samozřejmě můžete střílet naslepo, ale vystřílené náboje vás budou stát jmění a trefíte se jen jednou za čas.

O tom, jak maximálně zefektivnit své kampaně psal ve svém příspěvku Tomáš Valenta: 5 fíglů, jak (ještě víc) zefektivnit vaši Adwords kampaň

obr4.png

New Media Inspiration 2014

S cookies pracuje i inzertní systém Google. FOTO: http://www.potics.es/wp-content/uploads/2012/06/ley-cookies.jpg

5.    Zjištění, že poslední sice vyhrává, ale vy pak musíte čelit desítkám bláznů

Proběhla vám skrze vaši facebookovou Zeď taky soutěž Poslední vyhrává, kterou na konci minulého roku rozeběhlo O2? Pak vězte, že se markeťáci tohoto operátora nechali inspirovat podobnou kampaní, kterou kdysi na této největší sociální síti rozjely bonbóny Skittles a že podle svých slov vlastně celou soutěž dost podcenili, protože komunikační peklo, které pak přišlo, za to rozhodně nestálo.

Úkol zněl jasně: Soutěžící měli udržet svůj příspěvek na Facebooku jako poslední a to po určený čas, který se postupem času snižoval. Cíl? Nikoli udělat radost vítězi (nebuďte naivní :)) , ale zvýšit takzvaný Facebook Engagement.

Tohle kouzelné spojení je totiž tím hlavním, kolem čeho by se mělo točit vaše fungování na Facebooku. Jde o takzvané „zapojení“, tedy nikoli o počet fanoušků, kteří vaši stránku „lajkli“, ale o počet těch, kteří komentují, sdílí, lajkují… vaše příspěvky. A logicky platí, že čím vyšší Engagement, tím větší zobrazitelnost vašeho firemního profilu na Zdech těch, kteří ho lajkovali… Zajímavé je, že i když tuto hru hrálo s O2 obrovské množství lidí, na engagement jejich stránky neměl tento prudký nárůst (a zase pád) aktivity fanoušků skoro žádný vliv.

Neorientujete se úplně jasně ve všech pojmech, které se na předchozích řádcích objevily? Pak je možná čas se nám ozvat. Náš tým jim totiž rozumí – perfektně a do hloubky.

Přidat komentář