Střípky z New Media Inspiration: Co mají společného Karel Zich a Indulona? Fanoušky na Facebooku!
New Media Inspiration má za sebou druhý ročník. Byli jste tam? FOTO: tuesday.cz
Tři sály, v nich více než čtyři desítky přednášek, celá sobota, litry kafe a taktika „Stihni, co můžeš“. New Media Inspiration má za sebou sice teprve druhý ročník, ale program byl „nadupaný“ a člověk občas litoval toho, že se nemůže rozdvojit, nebo rovnou rozkrájet na tři a více kousků – přičemž ten jeden by trávil čas v občerstvovacím koutku :) Co jsme tedy stihli pochytit a co nás zaujalo?
Josef Šlerka a cesta od Kanta k mechanické Popelce
Zahájit konferenci o nových médiích Kantem a exkurzem do sémiotiky je… odvážné. Josef Šlerka nicméně přes Kanta dokráčel k tomu, že data bez pořádné a poučené interpretace jsou k ničemu, a následně zamířil do problematiky „Normalized Google distance“, tedy k tomu, jak často se spolu objevují na Internetu jednotlivá slova, o jejich informační podobnosti a o tom, jak ji vyhodnocují vyhledávače.
mechanická Popelka v praxi. Ta pohádková je rozhodně krásnější… FOTO: New Media Inspiration
Zmínil se o mechanické Popelce, o programu, který podobně jako pohádková hrdinka třídí k sobě slova, která se na internetových stránkách vyskytují pospolu a která vyhledávače vyhodnocují jako informačně podobná. Čím menší číslo vám v matici vyjde, tím vyšší je pravděpodobnost toho, že na dvě konkrétní slova narazíte na webu pohromadě.
Výživa online v podání Tomáše Průši
Pokud je váš byznys postavený na jídle, ideálně na tom zdravém, po kterém se hubne a které nám nehuntuje tělo tuky a chemií, pak zbystřete. Právě v prvních třech měsících roku jsou totiž tato témata nejžádanější a právě v tento čas máte největší šanci ulovit své nové zákazníky – skrze články, skrze web optimalizovaný na ty nejvyhledávanější slova, jako je zdravá výživa, hubnutí, doporučení etc etc …
O jídle se tweetuje hlavně začátkem roku, kdy jsou všichni namotivovaní novoročními předsevzetími. FOTO: mashable.com
Do patnácti minut se Tomášovi Průšovi podařilo vtěsnat ještě povídání o slavných „foodies“ ve světě a o významných gastronomických projektech v Česku. Na rozdíl od Česka ale fungují ti zahraniční na více webových platformách, pracují s Twitterem, s Pinterestem, používají nejrůznější aplikace, blogují… Máme tedy co dohánět.
Jak provést hloubkovou analýzu fanoušků na Facebooku – podle Jana Schmida
„Tahle analýza se nikde neobjevila, protože je trochu nelegální. Ale co je legální, není sranda, že jo!“ Aha :) Nicméně k věci: Jan Schmid vysvětloval a názorně předváděl, jak přijít na to, co jiného kromě vašich stránek na Facebooku „lajkují“ vaši fanoušci. Takže už víme, že vyznavači Indulony zároveň uznávají Lenku Filipovou, Karla Zicha a S Tebou mě baví svět. Zjištěním dalších zájmů se tak dá teoreticky zvýšit interakce fanoušků se stránkou. Těm „od Indulony“ stačí každý den naservírovat pravidelnou denní dávku Karla Zicha.
Nakupte si fanoušky! Posedlost modrými palci generuje i tzv. mrtvé duše aneb proč českého politika lajkují Indové? FOTO: mediablitzz.com
Mimo to se prostřednictvím Facebook Api Exploreru dají odhalit i mrtvé duše, tedy nakoupení fanoušci. Ono už totiž dávno neplatí, že tím hlavním je počet fanoušků. Pokud máte 150 tisíc fanoušků, ze kterých „o tom mluví“ jen 150 z nich, tak je vám vaše Facebooková prezentace platná asi jako mrtvému zimník. U Hewlett-Packardby o tom mohli vyprávět…
Robert Němec a SEO, SEO, SEO, SEO, SEO…
„Nedělejte web pro lidi, ale pro lidi, kteří používají vyhledávače,“ tvrdí Robert Němec. Jasné jak facka, no ne? A teď už jen - jak na to? Z původních třinácti faktorů, které dříve Google uplatňoval při řazení stránek ve vyhledávačích, jsou jich dnes tisíce. A přijít na to, podle čeho vyhledávače weby řadí, je práce na týdny. A když už na to konečně přijdete, Google změní vyhledávací algoritmus. A vy jste na začátku a všechno začíná od nuly… Nebylo by lepší nechat SEO - optimalizaci pro vyhledávače - na nás? Umíme v tom chodit! :)
Co má vliv na to, že jste na Googlu vidět? Obrovská spousta věcí... FOTO: sageerpsolutions.com
Nicméně Robert Němec nabídl žebříček faktorů, které mají největší a nejmenší vliv na umístění stránky. Za faktory s největší korelací považuje u Googlu Pagerank, po něm počet odkazujících IP adres na stránku. Naopak jen minimální vliv mají počty „lajků“ a sdílení na Facebooku, případně počty „tweetů“ na Twitteru.
Krizová komunikace, tweetující květina a prezidenti na „fejsíčku“
Co dělat, když jsou na vás, případně na vaši firmu lidé na internetu zlí? To poradil Marek Prchal a přidal k tomu zkušenosti z kampaně „Vždyť to jede jinam!“ Michal Šrajer mluvil o internetu věcí. Pokud netušíte, o co jde, pak si představte chytrý termostat, pokojovou květinu, která posílá tweety „Koukejte mě zalít!“, případně chytrou vidličku, která ve chvíli, kdy se cpete obědem, na sociálních sítích všem oznamuje, čím že si to plníte břich. A až si ji budete pořizovat, pak určitě nezapomeňte přikoupit váhu, která vás skrze sociální sítě veřejně peskuje stylem: „Už si zase přibral, brouku!"
Facebook hýbe světem – a to i marketingovým. Na New Media Inspiration mu bylo věnováno několik přednášek. FOTO: optify.net
Peter Podolinský pak vyprávěl třeba o Knowledge Graphu, který na vás vyskakuje při vyhledávání na Google a který tam Google umisťuje na základě sémantické podobnosti. EdgeRank je potom klíč, podle kterého nám Facebook vnucuje sponzorské odkazy a další reklamní příspěvky. Zatím mu to ale příliš nejde – důkazem budiž nabídka kojenecké výživy a psychoterapie na mém profilu.
Na závěr už snad jen tolik, že facebookové aplikace vám ve většině případů nové fanoušky nepřinesou (Adam Zbiejczuk), není nad kvalitní obsah a kvalitní článek(Filip Podstavec) a prezidentem se podle počtu fanoušků z 16. ledna 2013 stane Karel Schwarzenerg s 2548715 platnými hlasy (s obrovskou nadsázkou Jenda Perla).
Přidat komentář