Firemní profil na Facebooku a Instagramu, proč ho používat?

Přečtěte si několik důvodů, proč by vaše firma neměla chybět na dvou nejoblíbenějších sociálních sítích na světě.
Firemní profil na Facebooku a Instagramu

S otázkou, zda si založit firemní profil na sociálních sítích, se dnes potýká každá firma, ať už nově založená nebo již léty prověřená. 

Propagace služeb a produktů přes online platformy otevírá zcela nové možnosti, a to jak živnostníkům, tak malým, středním a velkým podnikům.

Pojďme se blíže podívat, co vše nám firemní Facebook a Instagram mohou nabídnout a proč byste pro své podnikání měli tato sociální média využívat i vy!

Interakce na sociálních sítích

Důvody, proč mít firemní Facebook

Ke konci roku 2022 měl Facebook 2,9 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je pořádná porce čísel. Není tedy divu, že se jedná o nejpopulárnější sociální síť na světě, která je používána ve více než 180 zemích a 50 jazycích. Pokud pro vás tohle není argument, proč si založit firemní účet na Facebooku, možná vás přesvědčí další důvody, jako jsou:

Zvýšení povědomí o značce

Facebook vám zajistí přístup k obrovskému publiku, které jen čeká na vaše oslovení. Správně zvolená strategie vám umožní předehnat i dlouho zajetou konkurenci a v tom nejlepším scénáři si i získat jejich zákazníky na svou stranu. 

Komunikace se zákazníky

Komunikace mezi firmou a zákazníky je velice důležitá. Ať už kvůli zpětné vazbě, či dotazům ohledně produktu. Přes Facebook lze rychle reagovat na jakékoliv podněty. Stejně tak je uživatelské prostředí přívětivější pro vaše zákazníky, kteří nemusí hledat kontaktní osoby, emaily a telefonní čísla, ale rovnou osloví firmu. Budování důvěry nebylo nikdy jednodušší.

Rychlá komunikace přes sociální sítě

Propagace produktů a služeb

Mohli byste namítnout, že televizní reklama a tištěná inzerce je stejně efektivní jako ta přes sociální sítě. Ano, oslovíte velké publikum, ale díky reklamě na Facebooku dokážete mnohem víc

Cílení a personalizace

Na základě demografických údajů, zájmů, chování a dalších faktorů můžete oslovit specifickou cílovou skupinu, což může zvýšit účinnost reklamy.

Dosah a interaktivita

I reklama na Facebooku osloví široké publikum, navíc ale umožní interaktivitu. Lidé mohou reagovat na příspěvky, komentovat, sdílet a dokonce přímo klikat na odkazy ke koupi.

Měřitelnost a analýzy

Snadná měřitelnost reklamy vám pomáhá sledovat metriky jako jsou dosah, interakce, konverze a mnoho dalšího. To vám umožňuje posoudit úspěšnost kampaně, lépe porozumět konečným spotřebitelům a optimalizovat propagaci tak, aby přinášela co nejlepší výsledky.

Přehledné analýzy a měřitelnost dosahu příspěvků

Náklady na reklamu

Reklama na Facebooku je cenově efektivní, zejména pro menší firmy. Můžete nastavit rozpočet a platit za dosažené výsledky, jako jsou kliknutí nebo konverze. 

Dynamika a rychlost

Rychlá reakce na aktuální události je pro obchod stěžejní. Díky uživatelsky přívětivé správě můžete bez dlouhých procesů aktualizovat obsah reklamy nebo komunikovat s publikem. 

Sdílení obsahu

Staňte se autoritou ve svém odvětví a angažujte se do témat, která s vašim businessem úzce souvisí. Pomoci vám může sdílení obsahu, jako jsou články, videa, obrázky či infografiky. 

Akce a události

Můžete vytvářet události nebo propagovat akce, které vaše firma pořádá, což vám pomůže zvednout nejen povědomí o značce, ale i účast na eventu.

Podpora prodeje

Facebook může sloužit jako platforma pro propagaci produktů a služeb, což může vést ke zvýšení prodejů. Mohou zde být zveřejňovány novinky, slevy a akce.

Spolupráce a partnerství

Můžete spolupracovat s dalšími firmami, partnery nebo influencery. Vytvářet synergii a získat nové obchodní příležitosti.

Sdílení zákaznických recenzí a hodnocení

Zákazníci mohou na vaší stránce zanechat recenze a hodnocení, což může pomoci budovat důvěryhodnost a transparentnost vaší značky.

Globální dosah

Facebook umožňuje komunikaci s lidmi po celém světě. To může být výhodné pro firmy, které chtějí expandovat na mezinárodní trhy.

Důvody, proč mít firemní Instagram

I Instagram se těší velké oblibě. Ke konci roku 2022 měl 1,4 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, a proto se řadí mezi nejsilnější marketingové nástroje, které jsou firmám k dispozici.

Správným používáním oslovíte nové zákazníky a zvýšíte prodej. Co dalšího vám Instagram nabídne? 

Cilte na mladší věkovou skupinu pomocí Instagramu

Vizuální prezentace

Protože se jedná o platformou, která je ideální pro prezentaci vizuálního obsahu firmy, společnosti zde mohou sdílet atraktivní fotografie a videa svých produktů, služeb nebo vytvářet vlastní příběh.

Mladší cílová skupina

Najdete zde spíše mladší generace, zejména mileniály a Generaci Z. Pokud si vytvoříte firemní profil a nastavíte správný styl komunikace, snadněji oslovíte právě toto publikum. 

Budování značky

Díky vyprávění příběhů o své značce, hodnotách a kultuře můžete budovat identitu značky a vytvářet silný vztah se zákazníky.

Interaktivita

Stejně, jako u Facebooku, je i u Instagramu možnost interakce se zákazníky, a to prostřednictvím komentářů, liků či přímých zpráv. 

Interakce se zákazníky

Sledování konkurence

I když budete mít dobře nastavenou strategii, neusněte na vavřínech. Konkurence je stále aktivní, a proto je vhodné ji sledovat, nebo od ní získávat inspiraci pro vlastní obsah

Podpora marketingových kampaní

Společnosti mohou vytvářet kampaně a propagovat akce, slevy a soutěže. Instagramový profil může být efektivním nástrojem pro šíření informací o těchto událostech.

Hashtagy a dosah

Používání relevantních hashtagů může zvýšit viditelnost příspěvků a pomoct vám oslovit nové publikum.

Analytika a měření výkonu

Profesionální účet na Instagramu nabízí nástroje pro sledování výkonu příspěvků, což vám poskytne možnost analyzovat účinnost své strategie a upravit ji podle potřeb.

Odkazy na produkty a webové stránky

Využitím odkazů v bio nebo v příbězích přesměrujete uživatele na vaši webovou či produktovou stránku a blog.

Zvýšení povědomí

Pravidelným sdílením kvalitního obsahu můžete postupně zvyšovat povědomí o své značceproduktech a službách. Sledujte trendy současnosti a tvořte reels a poutavý vizuál.

Klíčové rozdíly mezi Instagramem a Facebookem

Důvody pro zřízení Instagramu a Facebooku se mohou lišit, proto je vhodné používat obě platformy, doplňovat mezery v jedné tou druhou a plně využívat jejich potenciál.

Jaké jsou tedy hlavní rozdíly mezi těmito sociálními sítěmi? 

Obsah

Instagram se zaměřuje na vizuální obsah, jako jsou fotografie a videa, zatímco Facebook je více všestranný. Umožňuje sdílet texty, fotografie, videa, odkazy a příspěvky z jiných webových stránek.

Věkové skupiny

Na Facebooku najdete širší spektrum věkových skupin narozdíl od Instagramu, který je oblíbený spíše mezi mladšími uživateli

Interakce

Instagram je známý svou vysokou mírou interakce. Uživatelé jsou na něm aktivnější než na Facebooku a častěji komentují, lajkují a sdílejí příspěvky. 

Reklamy

I když Facebook umožňuje větší škálu reklamních možností, je Instagram často považován za efektivnější platformu pro reklamu. Pro oba komunikační kanály lze nastavit cíl a rozpočet

Social media marketing

Založení firemního profilu na sociálních sítích

Založení firemního profilu není nic složitého. Přesto se může stát, že s tím nemáte zkušenost, a tak pro vás máme stručný návod, jak na to. 

Jak založit firemní účet na Facebooku?

  1. Registrujte se nebo přihlaste do svého účtu na Facebooku.
  2. Přejděte na tuto stránku.
  3. Zadejte název své firmy.
  4. Vyberte kategorii své firmy.
  5. Vyplňte informace o své firmě jako je adresa, telefonní číslo a webová stránka.
  6. Přidejte profilový obrázek a úvodní fotografii své firmy.
  7. Vyberte uživatelské jméno pro svou stránku.
  8. Klikněte na tlačítko „Vytvořit stránku".

A máte hotovo. Můžete začít přidávat příspěvky, sdílet informace o své firmě a komunikovat se svými zákazníky.

Jak založit profesionální účet na Instagramu?

  1. Buď si stáhněte na své chytré zařízení aplikaci Instagram z App Store či Google Play, nebo otevřete stránku Instagramu ve svém prohlížeči (webová verze je méně funkční než mobilní aplikace, proto doporučujeme stáhnout aplikaci do telefonu).
  2. Otevřete si aplikaci a buď se registrujte, nebo přihlaste pomocí svého účtu.
  3. Klepněte na ikonu svého profilu v pravém dolním rohu obrazovky.
  4. Klepněte na tlačítko „Upravit profil".
  5. V části „Typ účtu" vyberte „Firemní".
  6. Zadejte název své firmy a kategorii.
  7. Přidejte profilový obrázek.
  8. Vyplňte informace o své firmě, jako je adresa, telefonní číslo a webová stránka.
  9. Klepněte na tlačítko „Uložit".

A máte hotový i Instagramový účet. Profily jsou připravené ke správě, jak pokračovat dál? 

Jak propojit Instagram s Facebook stránkou?

Pokud propojíte profily do jednoho Centra účtů, budete je moci spravovat z jednoho místa, což vám usnadní tvorbu, plánování a zveřejňování příspěvků. Postup je jednoduchý.

  1. Přihlaste se do svého firemního účtu na Facebooku.
  2. Přejděte na svůj profil a v horní levé části pod úvodním snímkem klikněte na tlačítko „Spravovat"
  3. V levém panelu zvolte možnost „Propojené účty" a následně „Instagram".
  4. Zadejte své přihlašovací údaje pro Instagram a klikněte na „Připojit".

Propojení instagramového účtu s Facebookem

Proč je důležitá propagace na sociálních sítích?

Důvody pro propagaci firmy na sociálních sítích jsme si řekli již výše. Pokud bychom si to ale shrnuli, to nejdůležitější je: 

  • Přítomnost velké uživatelské základny různých věkových kategorií, zemí a zájmů
  • Oslovování přesné cílové skupiny
  • Interakce se zákazníky a vytváření vztahu s klienty
  • Rychlá komunikace
  • Budování značky a její identity
  • Zvýšení povědomí o značce
  • Sdílení různorodého obsahu od blogových článků, videí, infografik, produktových aktualizací atd.
  • Měření dosahu, angažovanosti, konverze a dalších metrik pomocí analytických nástrojů
  • Konkurenční výhoda

Celkově lze říci, že propagace na sociálních sítích umožňuje firmám vytvářet blízký vztah se svými kupujícími, akvírovat nové zákazníky a zvyšovat dosahy kampaní na relevantní publikum a díky tomu dosáhnout požadované konverze, což je klíčové pro úspěšnou marketingovou strategii.

Proč řešit správu sociálních sítí přes externí agenturu?

Někdy je lepší nechat správu sociálních sítí na odbornících, především pokud s ní nemáte se zkušenost, nedisponujete dostatkem času či neznáte aktuální trendy. Profíci v oboru za vás budou: 

  • Denně reagovat na podněty, chaty a komentáře od zákazníků 
  • Připravovat kvalitní obsah od popisků, grafiky až po videa
  • Plánovat efektivní strategii
  • Analyzovat výkonnost

Externí agentura vám může zátěž, kterou správa sociálních médií přináší, ulehčit a umožnit vám soustředit se na ostatní aspekty vašeho podnikání.

Plánování efektivní strategie na Facebooku a Instagramu pro co nejvyšší dosah

Jak vybrat externí agenturu pro správu sociálních sítí?

Zaměřte se na reference. Ověřte si, že má agentura zkušenost s vaším odvětvím a typem podnikání. Určitě je požádejte o portfolio, které ukazuje příklady práce a kampaní, které provedli. Také si zjistěte, kdo bude pracovat na vašem projektu a jaké jsou kompetence jednotlivých členů týmu. 

Mějte jasnou představu o vašem rozpočtu pro správu sociálních médií a informujte se dopředu o cenách a o tom, co je v nich zahrnuto.

A především, zjistěte, jakým stylem bude probíhat komunikace mezi vámi a agenturou. 

Zajímavosti o sociálních sítích

Na co se nejčastěji ptáte

Co je profesionální účet na instagramu?

Profesionální účet na Instagramu je speciální typ účtu určený pro firmy, značky, umělce, influencery a další subjekty, kteří chtějí využívat tuto platformu pro komerční účely

Pracujete s firemním chatem na Instagramu?

Ano. Pravidelně kontrolujeme zprávy a poskytujeme odpovědi na položené dotazy, otázky a stížnosti. 

Jak nastavit externí agentuře přístup na firemní profil?

Přes platformu Meta Business Suite, která je bezplatná a umožní vám spravovat účty na Facebooku a Instagramu z jednoho místa. 

Jak zaplatit reklamu na Facebooku?

Zaplatit reklamu na Facebooku můžete pomocí platební karty, PayPalu nebo jiných platforem, které Facebook podporuje. 

Jak funguje reklama na Facebooku a Instagramu?

Reklama na Facebooku a Instagramu funguje na základě systémů a algoritmů, které umožňují firmám a značkám oslovovat svou cílovou skupinu pomocí různých kritérií a cílů

Pro úspěšnou reklamu je zapotřebí zvolit správný formát, umístění, publikum a nastavit odpovídající rozpočet. 

Máte k dispozici prezentaci Vašich aktuálních klientů (na Instagramu, Facebooku)

Ano. Naše klienty najdete v referencích. Pokud by vás zajímalo více, tak například o typologii a práci s příspěvky jsme napsali i článek, ve kterém jsou uvedené konkrétní příklady. 

Mezi naše hlavní klienty patří ESO Travel, Amerika.cz, BMI Bramac a spousta dalších.    

Máte někde ukázku vašich postů, story a reels?

Příklady můžete najít třeba u našeho dlouholetého a spokojeného klienta Bramburky.cz, kterému spravujeme jak Instagram, tak Facebook. Podívejte se, co vše jsme pro tuto rodinnou firmu z Teplic na sociálních platformách realizovali.

V referencích si však můžete najít klienta podle oboru a zjistit, co pro něj spravujeme a jakým způsobem. 

Co všechno byste nám mohli eventuelně spravovat - Instagram, Facebook, business manager, kampaně?

Na Facebooku pro vás můžeme řešit strategii postů, publikace, komentáře a zprávy včetně krizové komunikace, nastavení a cílení kampaní

Instagram v řadě případech využíváme pro naše klienty především kvůli publikům pro kampaně.

Naše práce se sociálními sítěmi je trochu odlišná a více celostní. Máme je „přikurtované“ k webovému rozhraní a SEO praktikám.    

Jaký je časový harmonogram práce? 

Zde velice záleží, co vše má být podmínkou spolupráce. Od focení, tvorby, komunikace s komunitou, kampaně, vyhodnocování apod. 

Jaký je cenový rozpočet? 

Záleží na rozsahu práce. Můžeme se společně domluvit jen na určitých úkonech, nebo si vzít kompletní správu sítí pod sebe. 

Kolik hodin denně věnujete správě sociálních sítí?

I zde záleží na specifikaci práce a jejího rozsahu. Tvorba příspěvků, od nápadu, grafiky, popisku a zpracování může zabrat čas. 

Jak probíhá komunikace mezi vámi a klientem? 

Přes styčné body. Preferujeme komunikaci jednoho člověka za Airu s někým povolaným.

Na jaké časové bázi se dodávají podklady?

Záleží na individuální domluvě. Rádi se našemu klientovi přizpůsobíme, pokud je to v našich možnostech.

Je součástí i interakce na jiných profilech?

Může být, po předchozí domluvě můžeme spravovat více vašich profilů napříč sociálními médii.

Umíte dělat soutěže, ankety a kvízy?

Umíme a děláme.

Nabízíte nějaké služby nad rámec výše zmíněných?

Ano. Stavíme a spravujeme weby, vyvíjíme mobilní aplikace, píšeme články za copywriting, pracujeme na zpětných odkazech v rámci linkbuildingu a řešíme SEO. Pro všechny tyto činnosti jsme vám plně k dispozici a rádi vám s nimi pomůžeme. 

Buďte vidět na sociálních sítích

napište nám

Související články: 

Marketing na sociálních sítích: Typy příspěvků

Marketing na sociálních sítích: Typologie příspěvků
7 komunikačních modelů a konkrétní příklady, které se nám osvědčily pro funkční marketing na sociáln

Historie a vývoj sociálních sítí: 8 „socek“, které dotvářejí naši realitu

Historie sociálních sítí
Věděli jste, že pojem „sociální síť“ používáme už od roku 1954?

Přidat komentář