Tři klíčové nástroje Meta pro správu firemní stránky na Facebooku

Meta Business Suite, Meta Business Manager a Meta Ads. Vše, co potřebujete znát pro správu firemního účtu na Facebooku na jednom místě.
Tři klíčové nástroje Meta pro správu firemní stránky na Facebooku

Pokud si zakládáte novou firemní stránku na Facebooku, s velkou pravděpodobností budete také řešit tři základní nástroje, které vám umožní spravovat sociální sítě z jednoho místa, vytvářet reklamy nebo vám pomohou s integrací marketingových aktivit.

Řeč je o Meta Business Suite, Meta Business Manager a Meta Ads.

V našem článku se ale dotkneme i dalších důležitých témat a především otázek, které nám často pokládáte.

Pojďme se na tyto nástroje podívat a říci si více.

 

Meta Business Suite: K čemu slouží a jak ho založit?

Meta Business Suite je komplexní nástroj pro správu firemních účtů na Facebooku a Instagramu.

Slouží k centralizaci všech firemních aktivit a usnadňuje a zjednodušuje správu jednotlivých profilů. Pokud máte například založený Instagram i Facebook, jistě časem uznáte, že přecházet z jednoho profilu do druhého může zabírat zbytečně příliš času. Přesně k tomu využijete Meta Business Suite, který vám umožní spravovat příspěvky z jednoho místa.

A nejen to. Připravit si tu můžete stories, reels a videa až na měsíc dopředu! Vidíte zde také oznámení o příchozích zprávách, upozornění na interakci od vašich sledujících nebo zmínky o vašem profilu.

V neposlední řadě využijete také přehledy o návštěvnosti, dosahu postů či efektivitě videí.

Meta Business Suite

 

Za nás je to skvělý nástroj, na který při správě profilů našich klientů nedáme dopustit.  

Jak založit Meta Business Suite

Ještě, než se založením tohoto nástroje začnete, je důležité vědět, že se váže k vašemu osobnímu účtu. Je tedy nutné mít osobní profil. A nyní se pojďme podívat, jak na to.

  1. Přejdete na stránku Meta Business Suite.

Jak založit Meta Business Suite

  1. Klikněte na button „Pustit se do toho”. Budete přesměrováni na novou stránku, na které je zapotřebí přihlásit se na svůj soukromý účet.

Nástroje společnosti Meta pro firmy

Přihlášení do Meta Business Suite

Po přihlášení se dostanete do prostředí Meta Business Suite, ze kterého můžete spravovat jak facebookový tak instagramový profil, tvořit koncepty nebo plánovat příspěvky na několik dní dopředu.

Meta Business Suite - tvorba konceptů a plánování příspěvků

Meta Business Manager: K čemu slouží a jak ho založit?

Meta Business Manager umožňuje organizaci firemních položek a údajů z jednoho místa. Založíte zde Správce reklam, Pixel a spoustu dalšího.

Tento nástroj funguje v součinnosti s Meta Business Suite a Meta Ads, neboli Správce reklam. Občas se nám stává, že si klienti tyto nástroje pletou. Nyní však už víte, že se jedná o tři rozdílné položky s odlišnými možnostmi.

A co dál v Business Manageru zvládnete? Například nastavit přístupy a míru oprávnění jednotlivých uživatelů, zajistit kontrolu nad firemními položkami a mít pod palcem zabezpečení celého účtu.

Pokud budete na stránce pracovat s více lidmi, můžete je díky nástroji napojit na profil a umožnit jim spravovat sociální sítě nebo reklamní účty. To se hodí v momentě, kdy máte marketingové oddělení, ve kterém potřebujete zajistit přístup více zaměstnancům, nebo jste se rozhodli pro spolupráci s externí společností.

Pro váš firemní profil je tento nástroj zkrátka pravá ruka, bez které se neobejdete. Výhodou je, že jeho založení není vázáno k osobnímu účtu, jako je tomu u Business Meta Suite.

Meta Business Manager

Jak založit Meta Business Manager

  1. Otevřete si stránku Meta Business Manager.
  2. Klikněte na button „Vytvořit účet”.
  3. Uveďte název společnosti, jméno a firemní e-mail pro ověření, do kterého máte přístup.

Jak založit Meta Business Manager

  1. Do e-mailové schránky vám dorazí zpráva s výzvou k potvrzení účtu.

Meta Business Manager - potvrzení účtu

  1. Po potvrzení budete přesměrováni do Meta Business Manageru

Přesměrování do Meta Business Manageru

  1. Zde je zapotřebí účet propojit s vaší stránkou. Toho docílíte tak, že v levém menu v rubrice „Účty” rozkliknete možnost „Stránky”.
  2. Vaši stránku přidáte pomocí URL adresy nebo jejího názvu.

Meta Business Manager - přidání Facebook stránky

A máte hotovo. Nyní můžete spravovat přístupy a oprávnění k jednotlivým položkám.

Meta Ads Manager: K čemu slouží a jak ho založit?

Nástroj Meta Ads, neboli Správce reklam, vám pomáhá s oslovením nových, ale i stávajících zákazníků prostřednictvím Facebooku a Instagramu. Využijete ho pro zvýšení online prodejů, povědomí o značce nebo návštěvnosti vaší webové stránky.

Jedná o účinný reklamní nástroj, který vám umožňuje spravovat reklamní kampaně na vašem účtu a sledovat jejich účinnost v reálném čase.

Proč využívat Správce reklam?

Pokud už nějakou dobu firemní facebookovou stránku spravujete bez využití Správce reklam, je pravděpodobné, že pro promo příspěvků využíváte tzv. Boost tlačítko, které najdete pod příspěvkem na svém profilu.

Meta Ads Manager - propagace příspěvků

Je to jedna z možností, jak příspěvky propagovat, nedoporučujeme to však. Nastavení reklamy je omezené. Nenajdete tu například volbu pro:

  • umístění reklamy,
  • cizojazyčné publikum,
  • frekvenci zobrazení,
  • A/B testování a další.

Pokud chcete vytvářet komplexnější kampaně, specifikovat demografické údaje a frekvence zobrazení, provázat reklamu s katalogem, mít přehled o všech spuštěných reklamách z jednoho místa a využívat větší možnosti cílení, je pro vás Meta Ads vhodnou volbou.

Jak založit Meta Ads Manager?

K tomu vám pomůže již založený Meta Business Manager. Postup bude podobný, jako u přidání stránky. Před založením je však dobré vědět, že na svůj účet můžete navázat maximálně 5 reklamních účtů (nejprve na svém prvním musíte začít utrácet, až pak se vám otevře možnost založení dalších 4 účtů). A jak na to?

  1. Přejděte v Meta Business Manager do rubriky „Účty” a následně „Účty pro reklamu”.
  2. Po kliknutí na tlačítko „Přidat” se vám zobrazí 3 možnosti, a to „Přidat účet pro reklamu”, „Požádat o přístup” a „Vytvořit účet pro reklamu”. V našem případě zvolíme variantu číslo 3.
  3. Přidáte název účtu, který bude odpovídat názvu vaší společnosti.
  4. Zvolíte měnu a způsob platby.
  5. Potvrdíte vytvoření účtu a můžete začít spravovat kampaně.

Meta Ads Manager

Facebook Meta Pixel: Co to je a jak ho nastavit

Aby byli kampaně co nejefektivnější, je nutné mít na stránkách nastavený tzv. Pixel. Už jste se s tímto pojmem někdy setkali, ale nevěděli jste, co přesně si pod ním představit?

Ve zkratce se jedná o měřící kód, který odesílá údaje o návštěvnících a konverzích na vaší stránce do Správce reklam.

Právě díky němu dokážete nastavit remarketingové kampaně, měřit konverze nebo pomoci reklamě s učením.

Jak nastavit Facebook Pixel?

Opět přes Business Meta Manager. V reklamním účtu přejděte do Správce událostí. Zvolte „Propojit data”, vyberte možnost „Web”, vložte název a URL adresu webu a potvrďte buttonem „Vytvořit Pixel”.

Tím to ale nekončí. Nyní je zapotřebí kód vložit na vaši stránku. Některá webová rozhraní mají v administraci kolonku pro vložení ID Facebook Pixelu. To najdete v záložce „Správce události”. Týká se to například Shoptetu. Jinde, třeba na WordPressu nebo Wixu, můžete využít plugin pro Pixel. A někde je zapotřebí ho zkrátka vložit ručně. S tím vám pomůže vývojář vašeho webu.

Pokud máte vše aplikované, začnou se vám shromažďovat potřebné informace, které dále využijete pro své reklamní kampaně.

Díky dostupným údajům budete také moci využívat další analytické nástroje, jako je příklad Facebook Analytics nebo Facebook Attribution.  

Další nástroje Meta a jejich využití

Facebook Analytics

Facebook Analytics slouží pro přehled výkonnosti kampaní, metriky, demografické údaje a zařízení, která uživatelé využívají. Pomohou vám detailněji analyzovat přehledy z reklam a sledují zákaznické trasy a i to, přes které kanály ke konverzím došlo.  

  • Chcete mít výkon svých stránek pod palcem? Přečtěte si náš článek o Google Analytics 4 a zjistěte vše potřebné.

Facebook Attribution

V nástroji Facebook Attribution můžete sledovat zdroje návštěvnosti napříč platformami. Všeobecně se doporučuje jeho zapnutí už v momentě, kdy na svůj web instalujete Pixel. I když ho nemusíte od samého začátku využívat, pokud byste se v budoucnu rozhodli jinak, budete mít k dispozici i historická data ode dne, kdy jste si nástroj nastavili.

Meta Audience Network

Meta Audience Network se stará o rozšíření reklamy založené v Meta Ads i mimo aplikace Facebooku, tedy cílí na uživatele, kteří nejsou členy Facebooku.

Slouží pro vydavatele aplikací, kteří si zobrazováním reklam na svých platformách mohou vydělat peníze.

Meta Marketing Cloud

Jedná se o cloudovou marketingovou platformu, která pomáhá podnikům vytvářet a spravovat reklamní kampaně napříč několika kanály, včetně e-mailu, sociálních médií, webových stránek a mobilních aplikací.

Meta Creative Hub

Meta Creative Hub, v češtině známé jako Kreativní portál, je nástroj, který vám pomůže s tvorbou dokonalých reklam.

Najdete tu inspiraci, náhledy reklam pro různá umístění a máte zde možnost spolupracovat na návrzích a projektech se svými kolegy. Vytvořené návrhy následně můžete přenést do Správce reklam a svou kampaň spustit.

Meta Ad Library

Chcete lépe poznat svou konkurenci, zjistit informace o jejích reklamách nebo se jen inspirovat? Navštivte Knihovnu reklam. Ta vám umožní prozkoumat reklamy, které aktuálně běží na platformě Meta. Stačí do vyhledávacího pole napsat klíčové slovo nebo název inzerenta.

Vidíte zde dobu, po kterou kampaně beží a i základní metriky. To vám může pomoci odhalit dlouhodobé strategie konkurentů a reagovat na ně.

Pokud společnost spolupracuje s tvůrci obsahu pod štítkem placeného partnerství, v knihovně Brandový obsah najdete i to.  

Meta Ad Library

V řádcích výše jsme se seznámili se třemi důležitými nástroji Mety, bez kterých se při správě svých sociálních sítí neobejdete, a lehce se dotkli i dalších nástrojů, které vám mohou pomoci s vašimi marketingovými aktivitami.

Nyní se pojďme podívat na nejčastější otázky, které nám kladete.  

Na co se nejčastěji ptáte

Jak přidat zaměstnance ke správě facebookové stránky?

Máte na starost správu firemního profilu a rádi byste umožnili přístup i dalším kolegům? S tím vám pomůže Meta Business Manager, díky kterému máte naprostý přehled o právech zaměstnanců a partnerů.

Pod záložkou „Uživatelé” vyberte možnost „Lidé” a následně zvolte „Přidat”. Zadejte e-mailovou adresu protistrany, která se váže k profilu na Facebooku, a potvrďte.

Před samotným odesláním pozvánky se nezapomeňte stanovit, jaká oprávnění chcete uživateli dát.

Kde mohu spravovat uživatele s přístupem k firemnímu účtu?

Pokud byste chtěli zjistit, kdo všechno má přístup k profilu, přejděte v Business Managerovi do „Nastavení firmy”, kde v záložce „Uživatelé” najdete provázané profily včetně jejich oprávnění. V možnosti „Přidělit položky” stanovíte přístupy.

Business Manager

Jak propojit externí agenturu nebo partnera s firemním profilem?

Nejprve si nechte od partnera či externí agentury zaslat ID jejich Business Managera. To je k dispozici ve spodní části záložky „Nastavení firmy”, konkrétně pod položkou „Informace o firmě”.

Pokud ID máte k dispozici, můžete pokračovat následovně:

  1. V možnosti „Nastavení firmy” ještě chvíli zůstaneme. Tentokrát se však překlikněte do sekce „Uživatelé”, ve které zvolíte zvolte „Partneři”.

Napojení externí společnosti do Facebooku

  1. Vyberte možnost „Přidat partnera, se kterým se budou sdílet položky”
  2. Zadejte ID Business Managera vašeho partnera.

Pokud byste obdrželi žádost od partnera ke s žádostí o přístup, najdete ji na stejné podstránce a jen zvolíte „Schválit žádost”.

Před každým schválením mějte na paměti, že je zapotřebí vybrat, ke kterým stránkám, účtu pro reklamu, pixelům či katalogům bude mít partner přístup a na jaké úrovni.

Jak nastavit dvoufázové ověření?

Dvoufázové ověření je bezpečnostní funkce. Společně s vaším heslem vám pomáhá chránit účet. V momentě, kdy se někdo pokusí přihlásit na nerozpoznané zařízení či prohlížeč, bude vyžadováno ověření.

Předtím, než se pro dvoufázové ověření rozhodnete, je dobré vědět, že v momentě jeho nastavení ho budou nuceni používat i ostatní lidé s přístupem do správy.

Jak zapnout požadavek na dvoufázové ověření:

V „Nastavení firmy” v Meta Business Managerovi přejděte na „Možnosti firmy”. Zvolte položku Dvoufázové ověření a nastavte, pro koho bude požadavek platit.

Kde získám kód pro dvoufázové ověření?

Využívat můžete aplikace třetích stran, jako je například Duo Mobile. Nebo můžete v aplikaci Facebook či v prohlížeči otevřít nabídku „Nastavení a soukromí”, zvolit „Generátor kódů” a vygenerovaný kód použít pro přihlášení do účtu.  

Zajímá vás ohledně správy firemního Facebooku více? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám poradíme a doporučíme vhodná řešení na míru.

Potřebujete pomoc se správou firemního profilu?

napište nám

Související články: 

Firemní profil na Facebooku a Instagramu, proč ho používat?

Firemní profil na Facebooku a Instagramu
Přečtěte si několik důvodů, proč by vaše firma neměla chybět na dvou nejoblíbenějších sociálních sít

Google Analytics 4: Nová éra webové analýzy a sledování návštěvnosti

Google Analytics 4
Google Analytics už zná zřejmě každý, kdo pracuje v online marketingu a potřebuje sledovat výkon web

Historie a vývoj sociálních sítí: 8 „socek“, které dotvářejí naši realitu

Historie sociálních sítí
Věděli jste, že pojem „sociální síť“ používáme už od roku 1954?

Přidat komentář