Z obchodního hlediska se blíží nejdůležitější období roku – Vánoce. Abyste z něj vyčerpali naprosté maximum, potřebujete mít dokonale nastavené PPC reklamy. Podívejte se s námi, na co se zaměřit!
I vy samozřejmě chcete přitáhnout pozornost stávajících i potenciálních zákazníků. Vždyť pro většinu e-shopů jde o klíčové týdny, během kterých se rozhoduje o značné části celoročních tržeb.
Lidi hledají dárky, konkurence sílí a ceny za proklik rostou. Každá chyba nebo přehlédnutý detail vás může stát spoustu peněz. Proto se právě teď vyplatí udělat krátký audit a připravit kampaně na vánoční nápor.
Máme pro vás „seznam úkolů“, které nepodceňte, pokud chcete mít závěr roku opravdu šťastný a veselý.
- Zkontrolujte rozpočty a strategie nabídek
- Osvěžte kreativu
- Ověřte měření a konverze
- Mějte aktuální informace o skladových zásobách a funkční přistávací stránky
1. Zkontrolujte rozpočty a strategie nabídek
V předvánočním období bývá větší objem vyhledávání i silnější konkurence.
Víte, že...
V roce 2025 bylo na českém trhu 67 305 e-shopů? Především těch s elektronikou, jejichž podíl činí 20 %!
V prvním kroku se proto zaměřte hlavně na:
- denní rozpočty – aby nebyly příliš nízké, a kampaně se tak nezastavovaly uprostřed dne,
- strategii nabídek – ta musí odpovídat sezóně (například u CPA nebo Maximize Conversions může být potřeba upravit cílové hodnoty),
- nastavení sezónních úprav v Google Ads, které algoritmu pomůžou reagovat na dočasný nárůst konverzí.
Tyhle nedostatky řadíme do kategorie začátečnických chyb. Vás už se ale letos naštěstí týkat nebudou. Co dál?
- Mohlo by vás zajímat! Produktová fotografie: Krok k úspěšnému prodeji
2. Osvěžte kreativu
Když už jsou technické aspekty PPC reklam pořešené, je na čase vyladit kreativu reklam.
Reklamy by měly odpovídat náladě a očekáváním zákazníků. Zapůsobit na ně můžete třeba:
- přidáním vánoční výzvy k akci – kdy jindy vyvolat obchodní zájem o blízké než teď? A jak? Třeba texty „darujte radost“ nebo „ideální dárek pro…“,
- aktualizací slevových textů a rozšíření (jestli máte plný zásobník textů pro nejrůznější slevy a akce, zabalte je do vánoční tématiky a ven s nimi),
- doplněním vánoční grafiky do Display a Performance Max kampaní.
Vizuálně i textově můžete překvapit, ale ne tak, aby vaši zákazníci jen nechápavě koukali. Pokud už vaši značku mají, dost možná se jim líbí i váš tone of voice a paleta barev vašeho brandu, kterou ke komunikaci používáte. Můžete tedy být originální, ale zároveň zůstaňte konzistentní.
🎨 Vizuálně dopomoct si můžete třeba nástrojem Canva, díky němuž budete schopni vytvořit kreativy přesně pro váš e-shop! Anebo je libo video kampaně? Zjistěte, proč už 91 % firem využívá video marketing.
3. Ověřte měření a konverze
Atmosféru kouzelného adventu si můžete vychutnávat dosyta, ale pokud si předem neověříte měření a konverze, hrozí, že později ze sváteční nálady hodně rychle vystřízlivíte. Může se totiž odehrát ten nejhorší scénář – po svátcích zjistíte, že se sbírala špatná data.
Aby se tak nestalo, zkontrolujte, že:
- měření v GA4 i Google Ads běží správně,
- konverze mají správně nastavené hodnoty,
- se importy z CRM nebo offline konverze načítají, jak mají,
- se remarketingová publika plní, hlavně ta z posledních návštěv před Vánocemi.
4. Mějte aktuální informace o skladových zásobách a funkční přistávací stránky
Pokud inzerujete produkty, zkontrolujte feed i dostupnost. Nechcete přece řešit objednávky, které se nedají zrealizovat.
Ujistěte se, že:
- titles, ceny a dostupnost v Merchant Center odpovídají realitě,
- vyřazené nebo vyprodané produkty se v kampaních dál nezobrazují,
- landing pages se načítají rychle a fungují i na mobilu – opak může potenciální zákazníky velmi rychle (a zbytečně) odradit.
Tip pro vás! Dbejte také na dostatečnou parametrizaci a kategorizaci produktů.
Víte, že...
Až 15 % produktů na e-shopu se nezobrazuje správně kvůli chybějícím parametrům?
A že analýzou 507 Shoptet e-shopů jsme zjistili, že 14 % produktů mají přiřazeno ve špatných kategoriích?
Vytěžte ze sezóny, co se dá!
S kampaněmi určitě pracujete během celého roku, ale ta vánoční je i pro vás pravděpodobně nejdůležitější. Skončit u toho, že „nějak fungují“, by byla chyba, která by se vám mohla znatelně nevyplatit. Proto se zaměřte na detaily, které dokážou přitáhnout pozornost a vyvolat v potenciálním zákazníkovi pocit, že se bez vašeho produktu neobejde (a je jedno, jestli on sám, nebo někdo z jeho blízkých).
Zkontrolujte měření, rozpočty, kreativu i feedy a do nejrušnější části roku vstupte s jistotou, že máte všechno pod kontrolou a že jste pro svůj byznys udělali, co jste mohli.
A samozřejmě se připravte taky na povánoční fázi – po svátcích nastává doba výprodejů a uplatňování dárkových poukazů. To je zase ideální čas na remarketing zacílený na zákazníky z vánoční sezóny a na úpravu nabídek, cílů a roas po sezóně.
Je něco nejasného? Neváhejte se na nás obrátit. I s PPC kampaněmi vám rádi pomůžeme.