Přejít k hlavnímu obsahu

Zkontrolujte si před Vánocemi PPC kampaně! Poradíme, na co nezapomenout

Vánoční sezóna je pro e-shopy klíčová. Zjistěte, jak připravit PPC kampaně, nastavit rozpočty, upravit kreativu a ověřit měření, abyste z Vánoc vytěžili maximum.

Z obchodního hlediska se blíží nejdůležitější období roku – Vánoce. Abyste z něj vyčerpali naprosté maximum, potřebujete mít dokonale nastavené PPC reklamy. Podívejte se s námi, na co se zaměřit!

I vy samozřejmě chcete přitáhnout pozornost stávajících i potenciálních zákazníků. Vždyť pro většinu e-shopů jde o klíčové týdny, během kterých se rozhoduje o značné části celoročních tržeb.

Lidi hledají dárky, konkurence sílí a ceny za proklik rostou. Každá chyba nebo přehlédnutý detail vás může stát spoustu peněz. Proto se právě teď vyplatí udělat krátký audit a připravit kampaně na vánoční nápor.

Máme pro vás „seznam úkolů“, které nepodceňte, pokud chcete mít závěr roku opravdu šťastný a veselý.

  1. Zkontrolujte rozpočty a strategie nabídek
  2. Osvěžte kreativu
  3. Ověřte měření a konverze
  4. Mějte aktuální informace o skladových zásobách a funkční přistávací stránky

1. Zkontrolujte rozpočty a strategie nabídek

V předvánočním období bývá větší objem vyhledávání i silnější konkurence.

Víte, že...

V roce 2025 bylo na českém trhu 67 305 e-shopů? Především těch s elektronikou, jejichž podíl činí 20 %!

V prvním kroku se proto zaměřte hlavně na:

  • denní rozpočty – aby nebyly příliš nízké, a kampaně se tak nezastavovaly uprostřed dne,
  • strategii nabídek – ta musí odpovídat sezóně (například u CPA nebo Maximize Conversions může být potřeba upravit cílové hodnoty),
  • nastavení sezónních úprav v Google Ads, které algoritmu pomůžou reagovat na dočasný nárůst konverzí.

Tyhle nedostatky řadíme do kategorie začátečnických chyb. Vás už se ale letos naštěstí týkat nebudou. Co dál?

Chcete si zajistit úspěšnou sezónu?

Napište nám

2. Osvěžte kreativu

Když už jsou technické aspekty PPC reklam pořešené, je na čase vyladit kreativu reklam.

Reklamy by měly odpovídat náladě a očekáváním zákazníků. Zapůsobit na ně můžete třeba:

  • přidáním vánoční výzvy k akci – kdy jindy vyvolat obchodní zájem o blízké než teď? A jak? Třeba texty „darujte radost“ nebo „ideální dárek pro…“,
  • aktualizací slevových textů a rozšíření (jestli máte plný zásobník textů pro nejrůznější slevy a akce, zabalte je do vánoční tématiky a ven s nimi),
  • doplněním vánoční grafiky do Display a Performance Max kampaní.

Vizuálně i textově můžete překvapit, ale ne tak, aby vaši zákazníci jen nechápavě koukali. Pokud už vaši značku mají, dost možná se jim líbí i váš tone of voice a paleta barev vašeho brandu, kterou ke komunikaci používáte. Můžete tedy být originální, ale zároveň zůstaňte konzistentní

🎨 Vizuálně dopomoct si můžete třeba nástrojem Canva, díky němuž budete schopni vytvořit kreativy přesně pro váš e-shop! Anebo je libo video kampaně? Zjistěte, proč už 91 % firem využívá video marketing.

3. Ověřte měření a konverze

Atmosféru kouzelného adventu si můžete vychutnávat dosyta, ale pokud si předem neověříte měření a konverze, hrozí, že později ze sváteční nálady hodně rychle vystřízlivíte. Může se totiž odehrát ten nejhorší scénář – po svátcích zjistíte, že se sbírala špatná data.

Aby se tak nestalo, zkontrolujte, že:

  • měření v GA4 i Google Ads běží správně,
  • konverze mají správně nastavené hodnoty,
  • se importy z CRM nebo offline konverze načítají, jak mají,
  • se remarketingová publika plní, hlavně ta z posledních návštěv před Vánocemi.

4. Mějte aktuální informace o skladových zásobách a funkční přistávací stránky

Pokud inzerujete produkty, zkontrolujte feed i dostupnost. Nechcete přece řešit objednávky, které se nedají zrealizovat.

Ujistěte se, že:

  • titles, ceny a dostupnost v Merchant Center odpovídají realitě,
  • vyřazené nebo vyprodané produkty se v kampaních dál nezobrazují,
  • landing pages se načítají rychle a fungují i na mobilu – opak může potenciální zákazníky velmi rychle (a zbytečně) odradit.

Tip pro vás! Dbejte také na dostatečnou parametrizaci a kategorizaci produktů. 

Vytěžte ze sezóny, co se dá!

S kampaněmi určitě pracujete během celého roku, ale ta vánoční je i pro vás pravděpodobně nejdůležitější. Skončit u toho, že „nějak fungují“, by byla chyba, která by se vám mohla znatelně nevyplatit. Proto se zaměřte na detaily, které dokážou přitáhnout pozornost a vyvolat v potenciálním zákazníkovi pocit, že se bez vašeho produktu neobejde (a je jedno, jestli on sám, nebo někdo z jeho blízkých). 

Zkontrolujte měření, rozpočty, kreativu i feedy a do nejrušnější části roku vstupte s jistotou, že máte všechno pod kontrolou a že jste pro svůj byznys udělali, co jste mohli.

A samozřejmě se připravte taky na povánoční fázi – po svátcích nastává doba výprodejů a uplatňování dárkových poukazů. To je zase ideální čas na remarketing zacílený na zákazníky z vánoční sezóny a na úpravu nabídek, cílů a roas po sezóně.

Je něco nejasného? Neváhejte se na nás obrátit. I s PPC kampaněmi vám rádi pomůžeme.

Potřebuji vaši pomoc!
Napište nám