5 hříchů facebookových videí, které fanoušci neodpouští

Video na Facebooku se stává stále populárnější. Firmy tento formát využívají pro reklamy i jako součást obsahové strategie. I přes jejich masivní rozsah však můžeme vidět opakující se prohřešky, které nejdou ruku v ruce se zásadami používáním Facebooku. Jaké to jsou?

1) Absence titulků

Vzpomeňte si, kdy jste naposledy byli na Facebooku a měli jste chuť a možnost pustit si zvuk. Ráno v tramvaji? V práci vedle kolegů? Nejen naše statistiky ukazují, že přes 85 % diváků pouští video bez zvuku, a je to samozřejmé. Denní doba a zvyk používání Facebooku neposkytuje luxus videí se zvukem.


Kreslené video se silným příběhem o Matějovi a jeho životním osudu. Díky vložení titulků se o něm dozvěděl každý, a to se zvukem i bez.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Tvorba titulků není náročná. Potřebujete pouze bezplatný software, jako Aegisub nebo Subtitle Workshop, a pár základních znalostí pro psaní titulků. Jejich nahrání na Facebook je velice jednoduché. Můžete také zvolit i titulky vložené přímo do videa. To umožňuje např. program Adobe Premiere Pro, který lze využít na 7 dní zdarma.

2) Příliš dlouhé video

Holdujete plnou zásobou videí na svém firemním YouTube kanálu a dostali jste nápad, že je všechny umístíte i na Facebook? Zadržte! Co funguje na Youtube, nemusí i na Facebooku. Na Youtube lidé chodí s cílem poslouchat hudbu nebo se dívat na přednášková videa i o délce 30 minut. Facebook slouží pro rychlejší a dynamičtější obsah, jako jsou novinky, fotografie nebo GIFy.


Pro klienta mezinárodní společnost Van Leeuwen jsme sestříhali do zkrácení verze Youtube video s návštěvou královny Máximy Nizozemské.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Vyberte jednu myšlenku, osobu, věc, o které chcete vaše fanoušky informovat. Sestříhejte příslušná Youtube videa do 60 – 90sekundového stopáže, přidejte grafický text nebo titulky, a máte hotovo!

3) Publikace videa v nesprávný čas

Podle statistik Facebookových stránek víte, kdy jsou vaši fanoušci nejčastěji online. Mnozí správci stránek podle těchto údajů přizpůsobují časy publikace příspěvků. Jak to však s videi? Samotné video je náročnější na stažená data a dobu soustředění. Čas, kdy většina fanoušků jsou v hromadné dopravě, zácpě nebo rychle projíždějí svůj newsfeed není ideální pro publikaci videa.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Sami si určete, kdo jsou vaši fanouškové a jak vypadá jejich den. Jsou v klidu u počítače nebo večer u mobilu? Pak přesně tento okamžik je ideální pro publikaci videa. Vhodné bývají večerní nebo poobědové hodiny.

4) HD obdélníkový formát

Více než 92 % uživatelů Facebooku sledují newsfeed na mobilu každý den. To je důvod, proč videa přizpůsobit rozlišení obrazovek dnešních chytrých telefonů. Podle průzkumu společnosti Buffer jsou čtvercové (1:1) formáty ideální pro získání zájmu uživatelů Facebooku na mobilu. Video je dostatečně široké a vysoké tak, aby zakrylo celou obrazovku mobilu.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Minimální rozlišení pro tvorbu čtvercového videa doporučujeme 800 x 800 pixelů. Ideální potom 1080 x 1080 nebo vyšší v případě fotografií, které nám otevírají dveře k poslednímu hříchu.

5) Absence videí na stránce

Myslíte, že tvorba videa je drahá záležitost? A že stejně nemáte co natáčet? Proč tedy nevytvořit video z vašich fotografií! Animace fotografií doplněná o grafický text a elementy. Přesně takové video, pokud má atraktivní myšlenku, dokáže udělat spoustu muziky za málo peněz. Sami jsme se o tom přesvědčili u klienta cestovní kanceláře ESO travel a jejich Facebookové stránky Amerika.cz.

Videa z videobanky jsou drahá. Pokud máte malý budget, proč tedy nezvolit fotografie? Video o Yosemitském národním parku si fanoušci zamilovali.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Vyberte fotografie z veletrhu, firemní akce nebo o tématu, které je vám blízké, přidejte text a voila, máte hotovo!

Naše zkušenosti i výsledky průzkumů ukazují, že úspěch videa značně převyšuje příspěvky textové nebo grafické. Fanoušci je mají rádi a interagují s nimi častěji. Cítíme také značnou podporu ze strany Facebooku, který se snaží konkurovat Youtube.

Rozmach videa se stále zvyšuje a lidé si více zvykají se na něj dívat i na Facebooku. Nejvyšší čas s nimi začít i u vás.

Pojďme spolu na ty Facebooky

napište nám

Související články: 

10 věcí, které jste nevěděli o reklamě na Facebooku

Facebook
Billboard na řeznictví osloví trochu jiné lidi než televizní reklama před večerníčkem.

Facebook není supermarket. Nekrmte fanoušky pouze prodejním obsahem

Like it!
Tak často, až to milé není, se setkáváme s utkvělou představou veřejnosti, že Facebook je tu od toho

5 zlatých pravidel firemního Facebooku: Nezahlcujte a chovejte se lidsky!

Kdo není na Facebooku, jako kdyby ani nebyl… A tak se dnes na této sociální síti můžete stát fanoušk

Přidat komentář