5 hříchů Facebookových videí, které fanoušci neodpouští

Video na Facebooku se stává stále populárnější. Firmy tento formát využívají pro reklamy i jako součást obsahové strategie. I přes jejich masivní rozsah však můžeme vidět opakující se prohřešky, které nejdou ruku v ruce se zásadami používáním Facebooku. Jaké to jsou?

1) Absence titulků

Vzpomeňte si, kdy jste naposledy byli na Facebooku a měli jste chuť a možnost pustit si zvuk. Ráno v tramvaji? V práci vedle kolegů? Nejen naše statistiky ukazují, že přes 85 % diváků pouští video bez zvuku, a je to samozřejmé. Denní doba a zvyk používání Facebooku neposkytuje luxus videí se zvukem.


Kreslené video se silným příběhem o Matějovi a jeho životním osudu. Díky vložení titulků se o něm dozvěděl každý, a to se zvukem i bez.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Tvorba titulků není náročná. Potřebujete pouze bezplatný software, jako Aegisub nebo Subtitle Workshop, a pár základních znalostí pro psaní titulků. Jejich nahrání na Facebook je velice jednoduché. Můžete také zvolit i titulky vložené přímo do videa. To umožňuje např. program Adobe Premiere Pro, který lze využít na 7 dní zdarma.

2) Příliš dlouhé video

Holdujete plnou zásobou videí na svém firemním Youtubovém kanálu a dostali jste nápad, že je všechny umístíte i na Facebook? Zadržte! Co funguje na Youtube, nemusí i na Facebooku. Na Youtube lidé chodí s cílem poslouchat hudbu nebo se dívat na přednášková videa i o délce 30 minut. Facebook slouží pro rychlejší a dynamičtější obsah, jako jsou novinky, fotografie nebo GIFy.


Pro klienta mezinárodní společnost Van Leeuwen jsme sestříhali do zkrácení verze Youtube video s návštěvou královny Máximy Nizozemské.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Vyberte jednu myšlenku, osobu, věc, o které chcete vaše fanoušky informovat. Sestříhejte příslušná Youtube videa do 60 – 90sekundového stopáže, přidejte grafický text nebo titulky, a máte hotovo!

3) Publikace videa v nesprávný čas

Podle statistik Facebookových stránek víte, kdy jsou vaši fanoušci nejčastěji online. Mnozí správci stránek podle těchto údajů přizpůsobují časy publikace příspěvků. Jak to však s videi? Samotné video je náročnější na stažená data a dobu soustředění. Čas, kdy většina fanoušků jsou v hromadné dopravě, zácpě nebo rychle projíždějí svůj newsfeed není ideální pro publikaci videa.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Sami si určete, kdo jsou vaši fanouškové a jak vypadá jejich den. Jsou v klidu u počítače nebo večer u mobilu? Pak přesně tento okamžik je ideální pro publikaci videa. Vhodné bývají večerní nebo poobědové hodiny.

4) HD obdélníkový formát

Více než 92 % uživatelů Facebooku sledují newsfeed na mobilu každý den. To je důvod, proč videa přizpůsobit rozlišení obrazovek dnešních chytrých telefonů. Podle průzkumu společnosti Buffer jsou čtvercové (1:1) formáty ideální pro získání zájmu uživatelů Facebooku na mobilu. Video je dostatečně široké a vysoké tak, aby zakrylo celou obrazovku mobilu.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Minimální rozlišení pro tvorbu čtvercového videa doporučujeme 800 x 800 pixelů. Ideální potom 1080 x 1080 nebo vyšší v případě fotografií, které nám otevírají dveře k poslednímu hříchu.

5) Absence videí na stránce

Myslíte, že tvorba videa je drahá záležitost? A že stejně nemáte co natáčet? Proč tedy nevytvořit video z vašich fotografií! Animace fotografií doplněná o grafický text a elementy. Přesně takové video, pokud má atraktivní myšlenku, dokáže udělat spoustu muziky za málo peněz. Sami jsme se o tom přesvědčili u klienta cestovní kanceláře ESO travel a jejich Facebookové stránky Amerika.cz.

Videa z videobanky jsou drahá. Pokud máte malý budget, proč tedy nezvolit fotografie? Video o Yosemitském národním parku si fanoušci zamilovali.

Jak se tohoto hříchu zbavit? Vyberte fotografie z veletrhu, firemní akce nebo o tématu, které je vám blízké, přidejte text a voila, máte hotovo!

Naše zkušenosti i výsledky průzkumů ukazují, že úspěch videa značně převyšuje příspěvky textové nebo grafické. Fanoušci je mají rádi a interagují s nimi častěji. Cítíme také značnou podporu ze strany Facebooku, který se snaží konkurovat Youtube.

Rozmach videa se stále zvyšuje a lidé si více zvykají se na něj dívat i na Facebooku. Nejvyšší čas s nimi začít i u vás.

Pojďme spolu na ty Facebooky

napište nám

Přidat komentář