6 nejlepších reklamních strategií pro malé firmy

"Když něco zbude, dám to do reklamy" je jedna z nejpopulárnějších metod marketingu. Podle rozpočtu se tak propaguje jednou tak, onehdy jinak, bez jasné systematické linie. Malé firmy ovšem nemohou obětovat horentní sumy na všechny osvědčené reklamní kanály. Co s tím?
strategie online reklamy

V první řadě si na propagační aktivity musíme stanovit konkrétní výši rozpočtu namísto stylu naznačeného v úvodu. Přiřazením správného množství peněz správným kanálům můžeme získat výsledky, které chceme. Nebo přinejmenším zlepšit výsledky, které máme, na základě údajů, které shromažďujeme. Vzhledem k tomu, že naše měsíční výdaje budou konzistentní, budeme moci lépe měřit celkovou účinnost.

Co bychom tedy měli dělat?

1. Zaměřit se na naše publikum

Produkt, který poskytujeme, nemusí odpovídat potřebám každého, kdo právě prochází kolem. Stejně jako s nabídkou návratnosti závratné investice do penzijního připojištění nebudeme úspěšní u studentů a jiných mladých lidí, tak s nabídkou kadeřnických služeb nenajdeme tolik zákazníků mezi muži nad 50 let.

Měli bychom být schopni vytvořit přesný cílový profil zákazníka na základě shromážděných dat. S těmito informacemi a se znalostí o naší současné klientele můžeme začít s cílovými demografickými a psychografickými cíli v rámci našich kampaní, abychom přilákali více zákazníků.

konverzace.png

kdo je cílový zákazník
archiv

Zapomeňte na to, že chcete přilákat všechny. To je neefektivní. Máte k dispozici spoustu analytických nástrojů, tak je využijte a zaměřte se na skupiny lidí, které vaše komunikace zasahuje nejčastěji!

2. Měřit a sledovat reklamy

Mnoho malých odpovědných zástupců podniků netuší, zda jejich reklama skutečně funguje. Online reklamní platformy jako Google AdWords, Sklik a Facebook nám poskytují rozsáhlé statistiky týkající se našich reklam a pomohou nám zjistit, co funguje a co ne. Díky tomu nebudeme muset do takové míry nákladně testovat a experimentovat. Pro přesnější následné zacílení bychom však na testování a experimentování vynaložit prostředky měli.

3. Zjistit si, kdy propagovat

Na první pohled může být rozložení reklamy celoročně měsíc co měsíc se stejným rozpočtem rozumnou úvodní myšlenkou. Nenechme se však mýlit. Sezónnost je hlavní prodejní proměnou již po generace. Vědět kdy zdůraznit naši propagaci ve vztahu k našim nabízeným produktům je jedním s velkých klíčů k úspěchu.

Prodáváme zimní oblečení? Utlumme propagaci v jarních a letních měsících a naopak v podzimních a zimních časech ji více podpořme. Nabízíme služby ve spojení s pořádáním svateb? Zjistěte si nejfrekventovanější období a před a během daného období, což bývá obvykle jaro a léto, zahajte kampaň a naopak na podzim a v zimě ji utlumte.

Nakonec může být také užitečné sledovat, kdy vaši konkurenti zahájí vlastní velké propagační akce. Pokud máme vyčleněný rozpočet na reklamu, což bychom samozřejmě měli, můžeme být schopni udržet krok v mezích krok, nebo je dokonce překonat.

4. Budovat značku

Co se nám vybaví, když na nás něco zařve „HEJ POZEMŠŤANE“?. To je síla brandu. Mohou i nás naši zákazníci okamžitě identifikovat dle reklamy na základě naší kopie, výběru barev, snímků, loga nebo písma? Pokud se tato otázka zdá absurdní, stačí se podívat na to, co dělají lídři trhu jako Alza.cz. Často je můžete rozpoznat jen z barev, které používají, sloganů, melodií či celých reklam.

I naším cílem by mělo být, abychom se objevili na očekávaných místech, s důvěrně vyhlížejícími reklamami, které důsledně rezonují s cílovými zákazníky.

5. Využít dobře zdroje

Známe důležitost řádného pořadí ve vyhledávání, ale jednoduše nemáme dostatek prostředků a času na to, abychom neustále vytvářeli nový, informativní obsah pro naše webové stránky. V takovém případě je nejlepším řešením využití služeb jako Google AdWords a Sklik, takže se ve výsledcích SERP zobrazujeme výše, aniž bychom museli optimalizovat příspěvky pro vybraná klíčová slova. Pokud máme rozpočet na inzerci, ale ne čas na vytvoření obsahu, je to dobré využití zdrojů.

Jestliže máme pouze malý rozpočet na inzerci, nemusí mít smysl uzavřít nákladnou reklamu v časopisech. Kampaň na Facebooku by byla mnohem praktičtější, protože můžeme kontrolovat denní výdaje.

Udělejme si čestné zhodnocení zdrojů, které máme k dispozici, a využijme je způsobem, jenž vám pomůže rozvinout podnikání.

6. Ukázat se na správných místech

Propagovat firmu na tom správném místě není až tak těžký úkol. Základním předpokladem je poznat svou cílovou skupinu. Když naše reklama odpovídá správnému pochopení našich zákazníků, začnete přitahovat více užitečných potenciálních zákazníků.

Jednou z variant je spolehnout se na PPC kampaně Adwords a Sklik, prostřednictvím kterých se reklama zobrazí přesně ve chvíli, kdy uživatel daný produkt hledá na internetu. Též můžeme využít Facebook ads na Facebooku a zacílit reklamy přesně na ten segment uživatelů s předem nastavenými zájmy a preferencemi, které odpovídají naší cílové skupině. Zasílat newslettery na získané e-mailové kontakty získané na webu a jiné.

...takže...

Existuje spousta příležitostí zpeněžovat prostřednictvím reklamy. Prostřednictvím těchto několika bodů můžeme dovést své počátky budování propagace k úspěchu. Neměli bychom však podceňovat provedení. Pokud si s námi sjednáte schůzku, můžeme odhalit cesty vedoucí k zefektivnění a markantnímu zlepšení vašeho podnikání. Pomohli jsme nespočtu firem a jistě můžeme pomoci i vám.

Zviditelněte se online

napište nám

Přidat komentář